×

Ostrzeżenie

JFolder::pliki: Ścieżka nie jest folderem. Ścieżka: /home/cremaster/domains/terenowo.pl/public_html/images/Newsy/LRX.

×

Uwaga

There was a problem rendering your image gallery. Please make sure that the folder you are using in the Simple Image Gallery plugin tags exists and contains valid image files. The plugin could not locate the folder: images/Newsy/LRX

Land Rover LRX - crossover Jej Królewskiej Mości

lrx_01Prezentem na 60. urodziny Land Rovera, które brytyjska marka obchodzi w tym roku, jest kompaktowy model crossovera – Land Rover LRX. Po raz pierwszy został zaprezentowany na styczniowych targach w Detroit, zaś obecnie walczy o uznanie wśród klientów z Europy, którzy mogą go – w nieco zmodernizowanej wersji – oglądać na targach w Genewie.

„Europejski” Land Rover LRX – w odróżnieniu od śnieżnobiałego prototypu z USA – nosi czarną karoserię przyozdobioną tu i ówdzie srebrzystymi dodatkami. Na jego dachu umieszczono nowoczesny, ultralekki bagażnik przystosowany do przewozu sprzętu sportowego. To takie modne dzisiaj – nowoczesny SUV czy crossover powinien być fabrycznie skrojony do deski snowboardowej... Ale, ale... LRX faktycznie myśli o wyprawach w „teren” – jego podwozie chronione jest osłonami z kompozytu węglowego, boki przyozdabiają całkiem spore progi, a przedni zderzak ma podobno nadzwyczajne zdolności sprężynowania.

Land Rover LRX, który jest o 15 cm krótszy i 20 cm niższy od Freelandera 2, napędzany jest wydajnym 2-litrowym turbodieslem, stanowiącym centralną część układu hybrydowego. Silnik zasilany jest bioetanolem, którego 4,7 litrów wystarcza na pokonanie aż 100 kilometrów w cyklu mieszanym. Land Rover jedzie więc z duchem czasów, prezentując auto prawdziwie „ekologiczne”. Charakterystyczną cechą pojazdu jest system ERAD (Electric Rear Axle Drive), pozwalający korzystać wyłącznie z napędu elektrycznego na tył podczas jazdy z niewielkimi prędkościami (max 32 km/h).
AK

{gallery}Newsy/LRX{/gallery}