TERENOWO.PL to założony w 2007 roku portal motoryzacyjny poświęcony pojazdom i sportom off-roadowym. Popieramy wyłącznie legalną jazdę w terenie, sprzeciwiając się bezmyślnemu niszczeniu przyrody, rozjeżdżaniu szlaków turystycznych i płoszeniu zwierząt. Chcesz pokazać, jakim jesteś off-roaderem? Zapisz się na rajd i stań do rywalizacji z innymi zawodnikami.
Nissan od pewnego czasu specjalizuje się w przerabianiu samochodów w snowmobile, montując w miejsce ich kół systemy gąsienicowe. Prosta z pozoru przekładka wymaga zainwestowania blisko 250 roboczogodzin i niemałej kasy, ale efekt - przyznacie - jest znakomity.
ZOBACZ TAKŻE: Nissan Warriors - zimowi wojownicy
Trzy lata temu Nissan pochwalił się trójką zimowych "Wojowników", jak nazwano czteronapędowe modele Pathfindera, Murano i Rogue poruszających się na gąsienicach. Póżniej zaprezentował kabriolet 370Zki z napędem na tył i płozami w miejscu przednich kół. Teraz pokazał w akcji Altimę AWD oraz - stacjonarnie - Juke'a Adventure Concept.
Przemiana Altimy w snowmobil nie była prostym zadaniem. Doświadczeni inżynierowie poświęcili temu projektowi aż 250 godzin pracy. Konieczne były ostre cięcia w nadwoziu, znaczące poszerzenie błotników (+18 cm) i kompleksowa przebudowa zawieszenia (wyliftowanego o trzy cale).
Koła zastąpione zostały - podobnie jak w przypadku "Wojowników" - gąsienicami Dominator wyprodukowanymi przez American Track Truck. Każda ma długość 120 cm i szerokość 38 cm, co - za sprawą zmniejszonego nacisku jednostkowego na podłoże - pozwala mknąć po śniegu bez zapadania się. Identyczne rozwiązanie zastosowane w demonstracyjnym Juke'u, który zaprezentowany został na Tokyo Auto Salon.
W obliczu tegorocznej, mroźnej zimy w Polsce możemy tylko naiwnie żałować, że nie wymyślono jeszcze gąsienic dla Kowalskiego, które można by kupić w supermarkecie i założyć w aucie pod domem. Może za 50 lat stanie się to normą...;)
MM