TERENOWO.PL to założony w 2007 roku portal motoryzacyjny poświęcony pojazdom i sportom off-roadowym. Popieramy wyłącznie legalną jazdę w terenie, sprzeciwiając się bezmyślnemu niszczeniu przyrody, rozjeżdżaniu szlaków turystycznych i płoszeniu zwierząt. Chcesz pokazać, jakim jesteś off-roaderem? Zapisz się na rajd i stań do rywalizacji z innymi zawodnikami.
Po dwóch latach wstrzymania regularnych startów w off-roadzie i przebudowywaniu różnych terenówek i quadów, właściciel garażu Jawan 4x4 Jan Ciemny, pokazał swoje dzieło, nad którym pracował w „wolnych” chwilach od początku roku.
ZOBACZ TAKŻE: Nissan Patrol GR by Jawan4x4 – nawet czołgi mu nie straszne
Auto jest konstrukcją własnego projektu i powstało na kawałku ramy z pierwszej wersji Patrola. Zbudowane zostało z aktualnym trendem, lecz zamiast benzynowej V8 pod aluminiową maskę trafił „bawarski” 3-litrowy diesel w którym drzemie 240 KM i 500 Nm. Mosty również zgodnie z nurtem zostały portalowe, ale nie „laplandery” tylko niemieckie z Unimoga. Aby zatrzymać auto hamulce zostały przerobione na tarczowe i wyposażone po 2 zaciski na koło. Taki układ skutecznie zatrzymuje szybkiego diesla w miejscu. Aby skręcić autem wyposażonym w 36-calowe Simexy z dętlokiem i felgami przespawanymi według własnej koncepcji, układ kierowniczy został zaadoptowany z Nissana Partola Y61. Za tłumienie drgań i „komfortową” jazdę odpowiadają amortyzatory coil overy FOX 12 cali 2.5 z przodu i FOX 14 cali 2,5 z tyłu. Sprężyny zostały dobrane do masy auta, która wynosi 1860 kg!
Każda zmota musi być wyposażona w porządne wyciągarki i tak na przód trafiła aluminiowa wyciągarka mechaniczna z BRDM-a z karbowaną (prasowaną) 75 metrową liną stalową o średnicy 10 mm od KR-Poland, a tył zabezpiecza amerykański SUPERWINCH 16500 Lbs z 12 mm syntetykiem. Za przekazywanie mocy odpowiada reduktor z Robura z PTO do mechanika.
Do oświetlenia drogi przed i za autem posłużyły zgodnie z trendem ekologicznym lampy z diodami LED. Z przodu listwa i dodatkowe dwa światła robocze zamontowane w unikatowej aluminiowej masce, wyprofilowanej ręcznie, tył dwa Led-y robocze i standardowe światła, które musi mieć każdy samochód dopuszczony do ruchu.
Poprzez zastosowanie „dość” ciężkich mostów od Unimoga auto ma nisko położony środek ciężkości i bardzo dobrze trzyma się trawersów. Przyśpieszenie choć mało ważne w przeprawie też robi wrażenie, nawet na bardzo „elastycznym” 5 biegu.
Wszystkich, którzy chcą na żywo obejrzeć zmotę i zamienić kilka słów z autorem i właścicielem JAWAN 4x4 zapraszamy na nasze stoisko na targach OffRoad Show Poland w dniach 17-18.11.12.
Serdecznie zapraszamy!
Text i foto: Rafał Neumann
ZOBACZ TAKŻE: Nissan Patrol GR by Jawan4x4 – nawet czołgi mu nie straszne
Auto jest konstrukcją własnego projektu i powstało na kawałku ramy z pierwszej wersji Patrola. Zbudowane zostało z aktualnym trendem, lecz zamiast benzynowej V8 pod aluminiową maskę trafił „bawarski” 3-litrowy diesel w którym drzemie 240 KM i 500 Nm. Mosty również zgodnie z nurtem zostały portalowe, ale nie „laplandery” tylko niemieckie z Unimoga. Aby zatrzymać auto hamulce zostały przerobione na tarczowe i wyposażone po 2 zaciski na koło. Taki układ skutecznie zatrzymuje szybkiego diesla w miejscu. Aby skręcić autem wyposażonym w 36-calowe Simexy z dętlokiem i felgami przespawanymi według własnej koncepcji, układ kierowniczy został zaadoptowany z Nissana Partola Y61. Za tłumienie drgań i „komfortową” jazdę odpowiadają amortyzatory coil overy FOX 12 cali 2.5 z przodu i FOX 14 cali 2,5 z tyłu. Sprężyny zostały dobrane do masy auta, która wynosi 1860 kg!

Do oświetlenia drogi przed i za autem posłużyły zgodnie z trendem ekologicznym lampy z diodami LED. Z przodu listwa i dodatkowe dwa światła robocze zamontowane w unikatowej aluminiowej masce, wyprofilowanej ręcznie, tył dwa Led-y robocze i standardowe światła, które musi mieć każdy samochód dopuszczony do ruchu.
Poprzez zastosowanie „dość” ciężkich mostów od Unimoga auto ma nisko położony środek ciężkości i bardzo dobrze trzyma się trawersów. Przyśpieszenie choć mało ważne w przeprawie też robi wrażenie, nawet na bardzo „elastycznym” 5 biegu.
Wszystkich, którzy chcą na żywo obejrzeć zmotę i zamienić kilka słów z autorem i właścicielem JAWAN 4x4 zapraszamy na nasze stoisko na targach OffRoad Show Poland w dniach 17-18.11.12.
Serdecznie zapraszamy!
Text i foto: Rafał Neumann