1980 - 2. PARYŻ - ALGIER - DAKAR

W 1980 r. impreza się rozrosła, a w szranki po raz pierwszy stanęły profesjonalne zespoły fabryczne. Zwycięzcą został jeden z takich teamów, załoga Freddy Kottulinsky - Gerd Löffelman jadąca protoplastą dzisiejszych Touaregów - Volkswagenem Iltisem. Odtąd już uczestnicy rajdu będą zawsze reprezentować dwie grupy: amatorów oraz zawodowców. Ci pierwsi nie mają większych szans w starciu z potentatami, których wspierają możni producenci. Bez perspektyw na odniesienie sukcesu wyruszają jednak w morderczą trasę, by zmierzyć się z własnymi słabościami w konfrontacji z bezlitosną pustynią. Dla większości z nich największym pragnieniem jest osiągnięcie mety rajdu - bez względu na ostateczne miejsce w klasyfikacji...

Start 1 stycznia 1980 - Paryż (Trocadéro)
Meta 23 stycznia 1980 - Dakar (Rose Lake)
Przerwa 10 stycznia 1980 w Gao
Długość trasy 10,000 km
Odcinki specjalne 4,059 km
Kraje Francja, Algeria, Mali, Mauretania, Niger, Burkina Faso, Senegal

 

Liczba uczestników 216
Na starcie 116 samochodów
90 motocykli
10 ciężarówek
Na mecie 81
w tym 49 samochodów
25 motocykli
7 ciężarówek

 

DAKAR 1980 - ZWYCIĘZCY
SAMOCHODY Kotulinsky/Luffelman (All) VOLKSWAGEN
MOTOCYKLE Cyril Neveu (Fra) YAMAHA
CIĘŻARÓWKI Ataquat/Boukrif/Kaoula (Fra) SONACOME

 

 

Oceń ten artykuł
(0 głosów)