TERENOWO.PL to założony w 2007 roku portal motoryzacyjny poświęcony pojazdom i sportom off-roadowym. Popieramy wyłącznie legalną jazdę w terenie, sprzeciwiając się bezmyślnemu niszczeniu przyrody, rozjeżdżaniu szlaków turystycznych i płoszeniu zwierząt. Chcesz pokazać, jakim jesteś off-roaderem? Zapisz się na rajd i stań do rywalizacji z innymi zawodnikami.
Na dalekiej północy niemal równolegle ostatnie testy przechodzą dwa małe SUV-y niemieckich producentów – Mercedes GLK i Audi Q5, które szykowane są do rywalizacji z VW Tiguanem i BMW X3.
Audi Q5 zbudowane zostało na tej samej platformie co nowe Audi A5. Pozwoliło to uniknąć nadmiernych kosztów produkcji, ale i tak opracowanie konstrukcji nowego auta kosztowało 300 milionów euro. Taśmy montażowe Q5 ruszą już w roku 2008. Pod maskę auta trafi prawdopodobnie większość z oferowanych obecnie przez Audi silników, w tym m.in. jednostki FSI i najnowsze diesle. Nie zabraknąć ma również topowej V-ósemki o poj. 4.2 l. Audi Q5 ma być wyposażone w unowocześnioną wersję napędu Quattro, z którym współpracować będzie 6-biegowa skrzynia manualna lub 7-biegowa skrzynia DSG (Direct Shift Gearbox – pracująca w trybie automatycznym bądź sekwencyjnym).
Mercedes GLK z kolei wykorzystuje podzespoły C Klasy. Źródłem napędu małego SUV-a ma być m.in. silnik 3.5 V6, ale spodziewany jest również mocna V-ósemka AMG. Auto niedawno zostało zaprezentowane w wersjach koncepcyjnych (miejskiej i terenowej) na salonie w Detroit. Ameryka jest dla Mercedesa bardzo ważnym rynkiem, a za sprawą modelu GLK niemiecki producent chce zyskać popularność u klientów zza oceanu, którzy – podobno – coraz mniej chętnie kupują drogie w utrzymaniu, duże SUV-y.
AK
Więcej szpiegowskich zdjęć: caradvice.com.au (GLK), caradvice.com.au (Q5), worldcarfans.com (GLK)