×

Ostrzeżenie

JFolder::pliki: Ścieżka nie jest folderem. Ścieżka: /home/cremaster/domains/terenowo.pl/public_html/images/Newsy/Euro_Navara.

×

Uwaga

There was a problem rendering your image gallery. Please make sure that the folder you are using in the Simple Image Gallery plugin tags exists and contains valid image files. The plugin could not locate the folder: images/Newsy/Euro_Navara

Strzeż się Nissana Navary?

Navara_01Euro NCAP opublikowało najnowsze wyniki swoich testów zderzeniowych. Po raz pierwszy egzaminowi poddane zostały pikapy, które niestety nie wypadły najlepiej. Ocena Navary jest tak kiepska, że jego producent postanowił aż interweniować.

Wyniki testów aut 4x4 Euro NCAP:

Isuzu D-MAX/Rodeo
bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 2 gwiazdki (jedna przekreślona)
bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 2 gwiazdki
bezpieczeństwo pieszych: 1 gwiazdka

Mitsubishi L200
bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 4 gwiazdki
bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 3 gwiazdki
bezpieczeństwo pieszych: 1 gwiazdka

Nissan Navara

bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 1 gwiazdka (przekreślona)
bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 3 gwiazdki
bezpieczeństwo pieszych: 2 gwiazdki

BMW X3
bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 4 gwiazdki
bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 4 gwiazdki
bezpieczeństwo pieszych: 1 gwiazdka

Daihatsu Terios

bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 4 gwiazdki
bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 3 gwiazdki
bezpieczeństwo pieszych: 3 gwiazdki

{gallery}Newsy/Euro_Navara{/gallery}

Oświadczenie producenta w sprawie wyniku testu Euro NCAP modelu Nissan Navara:

"Nissan jest zdecydowanie zawiedziony wynikami ostatniego testu zderzeniowego Euro NCAP, w którym punktacja uzyskana przez Nissana Navara z roku modelowego 2008 została obniżona za opóźnione otwarcie poduszek powietrznych. Nissan jest także zawiedziony, że Euro NCAP nie opublikowała jeszcze wyników powtórzonego testu Navary, przeprowadzonego na egzemplarzu z uaktualnionym oprogramowaniem modułu sterującego poduszek powietrznych.

Nissan chciałby podkreślić, że przypadek poduszek powietrznych dotyczy ograniczonej liczby egzemplarzy Navary z roku modelowego 2008, które zostały wyprodukowane w okresie od maja do grudnia 2007 r. Kwestia modułu sterującego poduszek powietrznych nie występuje w Navarach wyprodukowanych od wprowadzenia modelu na rynek w 2005 r. do maja 2007 r.

Po wynikach pierwszego testu i konsultacjach z Euro NCAP Nissan niezwłocznie opracował i wprowadził do produkcji w grudniu 2007 r. aktualizację oprogramowania modułu sterującego poduszek powietrznych w celu zapewnienia działania poduszki zgodnie z założeniami konstrukcyjnymi. Jednocześnie w grudniu 2007 r. uruchomiono kampanię serwisową obejmującą wszystkie egzemplarze Nissana Navara z roku modelowego 2008 r., w ramach której nabywcy Navary z roku modelowego 2008 zostali zaproszeni do stacji dealerskich Nissan w celu aktualizacji ustawień sterownika poduszek powietrznych w ich pojazdach.

Kliknij, aby powiększyćW celu uzyskania potwierdzenia przez Euro NCAP skuteczności aktualizacji oprogramowania, na początku bieżącego miesiąca Nissan udostępnił Euro NCAP egzemplarz modelu Navara ze zmodyfikowanym modułem sterującym poduszek powietrznych do ponownego testu. Nissan spodziewa się, że wyniki tego testu zostaną opublikowane w najbliższych tygodniach. Nissan z niecierpliwością oczekuje na potwierdzenie Euro NCAP, że wprowadzone modyfikacje w pełni rozwiązały problem z napełnianiem poduszek powietrznych i jest przekonany, że samochód uzyska konkurencyjną punktację.

Niemniej jednak Nissan, działając ściśle w porozumieniu z Euro NCAP, postanowił rozszerzyć kampanię serwisową poprzez objęcie nią wszystkich egzemplarzy Nissana Navara wyprodukowanych od wprowadzenia modelu na rynek w 2005 r., aby w ten sposób maksymalnie uspokoić nabywców tego modelu. W związku z tym od ubiegłego tygodnia właściciele modelu Navara otrzymują zaproszenia do odwiedzenia stacji dealerskiej w celu uaktualnienia oprogramowania w ich pojazdach.

Kliknij, aby powiększyćBrian Carolin, starszy wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu w europejskim oddziale Nissana powiedział: „W firmie Nissan jakość i niezawodność pojazdów są traktowane z najwyższą powagą, dlatego niezwłocznie po wykryciu kwestii polegającej na minimalnym opóźnieniu otwarcia poduszek powietrznych w modelu Navara z roku modelowego 2008 niezwłocznie opracowaliśmy jego rozwiązanie. Rozpoczęliśmy także kampanię serwisową, zapraszając wszystkich właścicieli do uaktualnienia oprogramowania modułu sterującego poduszek powietrznych w ich pojazdach, tak aby osoby te nadal mogły z pełnym spokojem i przyjemnością korzystać ze swoich samochodów. Zachęcamy Euro NCAP do opublikowania wyników powtórzonych testów modelu Navara, gdy tylko będą one dostępne”.

Nissan zapewnia, że kwestia sprawności i niezawodności wszystkich modeli tej marki pozostaje dla firmy przedmiotem najwyższej troski i przypomina, że Euro NCAP przyznała Nissanowi Qashqai maksymalną ocenę 5 gwiazdek w kategorii ochrony dorosłych osób podróżujących pojazdem. Samochód ten uzyskał najwyższą punktację w historii organizacji: 36,83 punktu na 37 możliwych, na co złożyła się prawie maksymalna liczba punktów za trudne testy zderzenia czołowego i bocznego, a także maksymalna punktacja za system przypominający o obowiązku zapinania pasów bezpieczeństwa".