×

Ostrzeżenie

JFolder::pliki: Ścieżka nie jest folderem. Ścieżka: /home/cremaster/domains/terenowo.pl/public_html/images/Newsy/GMCDenaliXT.

×

Uwaga

There was a problem rendering your image gallery. Please make sure that the folder you are using in the Simple Image Gallery plugin tags exists and contains valid image files. The plugin could not locate the folder: images/Newsy/GMCDenaliXT

GMC Denali XT Concept - terenowy tylko z wyglądu

GMC_Denali_6W przyszłym tygodniu w Chicago zadebiutuje koncepcyjny GMC Denali XT Concept. Wygląda super, wykorzystuje napęd hybrydowy, ale ma jedną bezdyskusyjną wadę - brakuje w nim napędu 4x4.

Denali XT zapowiadany był jako następca produkowanych niegdyś przez GMC pikapów Sprint i Caballero wzorowanych na klasycznym Chevrolecie El Camino. Tamte modele były jednak samochodami osobowymi wyposażonymi w pakę ładunkową, ale w porównaniu z nimi Denali XT sporo urósł, zamieniając się w całkiem słusznych wymiarów półciężarówkę.

Wygląd okazuje się jednak mylący - nowy GMC nie ma ramowej konstrukcji, a jego zawieszenie nie wywyższa go spośród zwykłych osobówek. Denali XT wykorzystuje bowiem uniwersalną platformę GM Zeta stosowaną m.in. w Holdenie Commodore, Pontiacu G8 czy Chevrolecie Camaro.

Pod maską zamontowany jest nowoczesny silnik 4.9 V8 o mocy 326 KM, który zasilany jest mieszanką benzyny i bioetanolu (flex-fuel). Jednostka korzysta z systemu Active Fuel Management (Aktywne Zarządzanie Paliwem), którego zadaniem jest "odłączanie" części cylindrów, gdy samochód nie potrzebuje pełnej mocy. Pozwala to zaoszczędzić na paliwie.

AK

{gallery}Newsy/GMCDenaliXT{/gallery}