BMW X5 G-POWER TYPHOON RS - najmocniejszy SUV na świecie!

X5_TYPHOON_RS_v7_02Zapowiedź wprowadzenia przez BMW fabrycznego modelu X5 M z silnikiem o mocy 555 KM podziałała jak płachta na byka na firmy tuningowe, którym honor nie powala mieć oferty gorszej od producenta. Specjaliści z G-POWER zakasali rękawy i szybko zaprezentowali unowocześnioną wersję swego TYPHOONA.

Model BMW X5 G-POWER TYPHOON zadebiutował w marcu 2009, wzbudzając podziw swym 525-konnym silnikiem. Propozycja BMW z serii M Power podniosła poprzeczkę w tej nieformalnej rywalizacji. Niedługo musieliśmy czekać, aby światu obwieszczono narodziny TYPHOON-a RS, który dysponuje – lepiej usiądźcie – mocą 625 koni mechanicznych! Ufff!!! Moment obrotowy tego potwora wyśrubowano do 700 Nm. A wszystko to wyciśnięto z 4.8-litrowego V8.

Tak niesamowite wyniki stały się możliwe za sprawą kompresora G-POWER SK III RS, którego doładowanie sięga 1 bar. Kompresory podobnej konstrukcji znajdziemy też w tuningowanych modelach BMW: Alpina B5S, B6S, B7 oraz wyścigowym B6 GT3.

A teraz najważniejsze – osiągi. TYPHOON RS do „setki” przyspiesza w 4,5 sek, a rozpędzenie go do 200 km/h zajmuje tylko 16 sek. Jego maksymalne możliwości to 285 km/h. Auto wyposażone jest w system xDrive AWD, a przełożeniami steruje 6-biegowy automat.

W odróżnieniu od większości „optycznych” tunerów G-POWER koncentruje się na technice i podniesieniu osiągów auta. Ale nie zapomina również o jego wyglądzie, stąd – zarówno z zewnątrz, jak i wewnątrz prezentowanej X-piątki – zauważymy wiele „upiększających” dodatków. Niemieccy specjaliści nie upierają się przy swoich zmianach i zapewniają, że każdy klient może zażądać indywidualnych przeróbek. Musi to być jednak możny klient – kit  G-POWER TYPHOON został wyceniony na 12.185 Euro.
AK

(05/08/2009)

{artsexylightbox autoGenerateThumbs="true" path="images/stories/Newsy/TyphoonRS" previewHeight="67"}{/artsexylightbox}