BMW X5: co nowego w 2011 r.

BMWX5_2011_11Nowe BMW X5 oferuje klientom pełną gamę przeprojektowanych silników, niewielkie modyfikacje nadwozia oraz innowacyjne systemy wspomagania kierowcy. BMW przedstawiło oficjalne informacje na temat modeli X5 2011.

Nowym, topowym modelem w gamie jest BMW X5 xDrive50i, którego silnik V8 z technologią BMW TwinPower Turbo i bezpośrednim wtryskiem paliwa (High Precision Injection) rozwija moc 300 kW/407 KM. Nowe BMW X5 xDrive35i napędzane jest 306-konnym (225 kW) sześciocylindrowym silnikiem rzędowym z technologiami BMW TwinPower Turbo, High Precision Injection i VALVETRONIC. W pełni aluminiowa sześciocylindrowa jednostka wysokoprężna z technologią TwinPower Turbo i bezpośrednim wtryskiem paliwa Common Rail, umieszczona pod maską modelu BMW X5 xDrive40d, rozwija moc 225 kW/306 KM i maksymalny moment obrotowy 600 Nm. Najwyższą wydajnością cechuje się z kolei model BMW X5 xDrive30d wyposażony w silnik o mocy 180 kW/245 KM, który zadowala się średnio 7,4 litra/100 km w cyklu pomiarowym UE. Wszystkie silniki spełniają normy emisji spalin Euro5. Standardem we wszystkich wersjach nowego BMW X5 jest ośmiobiegowa przekładnia automatyczna.

Z wyglądu nowe X5 niewiele się zmieniło. Nieduże modyfikacje można zauważyć w przedniej i tylnej części nadwozia. Większe boczne wloty powietrza z przodu oraz większe powierzchnie przednich i tylnych nakładek polakierowane w kolorze nadwozia informują o wyższej mocy jednostek napędowych oraz o drogowym przeznaczeniu samochodu. Atletyczny charakter nowego BMW X5 jest dodatkowo podkreślony przeprojektowanym zderzakiem tylnym, a także obwódkami końcówki układu wydechowego.

Podwójne okrągłe reflektory uzupełniono diodowymi pierścieniami świetlnymi LED, które pełnią funkcję eleganckich i efektywnych świateł do jazdy w dzień. W opcji dostępne są także reflektory ksenonowe. Przeprojektowane tylne światła w kształcie litery „L”, z których każde zawiera dwa jednolicie podświetlone rzędy diod LED, zapewniają nowemu modelowi typową dla marki rozpoznawalność nocą.

W standardowym wyposażeniu nowego X5 znalazł się system iDrive najnowszej generacji, który daje dodatkową możliwość intuicyjnej i łatwej obsługi wszystkich standardowych i opcjonalnych systemów audio, nawigacji i telekomunikacji. Pojemność ustawnego bagażnika może zostać zwiększona z 620 do maksymalnych 1 750 litrów. Na pokładzie nowego BMW X5 zmieszczą się dodatkowo dwie osoby przy zamówieniu trzeciego rzędu siedzeń.

Inteligentny system napędu na cztery koła BMW xDrive rozdziela moment obrotowy pomiędzy koła przedniej i tylnej osi poprzez sterowane elektronicznie sprzęgło wielotarczowe. Dzięki przeprojektowanej konfiguracji w oparciu o bardziej neutralne działanie, system xDrive w większym stopniu przyczynia się teraz do zapewnienia dynamicznych właściwości jezdnych. W zawieszeniu wersji BMW X5 xDrive50i oraz BMW X5 xDrive40d sprężyny i amortyzatory zostały odpowiednio zmodyfikowane z uwzględnieniem charakterystyki poszczególnych modeli. W standardowym wyposażeniu nowego BMW X5 znalazł się także system Servotronic z układem wspomagania zależnym od prędkości. Aktywny układ kierowniczy Active Steering i układ Adaptive Drive dostępne są w opcji.
AK, fot. BMW

Warianty silnikowe:

BMW X5 xDrive50i: silnik benzynowy V8 z technologią BMW TwinPower Turbo i bezpośrednim wtryskiem paliwa (High Precision Injection); pojemność skokowa 4 395 cm3; moc maksymalna: 300 kW/407 KM w przedziale od 5 500 do 6 400 obr./min.; maksymalny moment obrotowy: 600 Nm w przedziale od 1 750 do 4 500 obr./min.; przyspieszenie [0 – 100 km/h]: 5,5 sekundy; prędkość maksymalna: 250 km/h; średnie zużycie paliwa w cyklu pomiarowym UE: 12,5 litra/100 kilometrów; emisja CO2 w cyklu pomiarowym UE: 292 g/km; standard emisji spalin: EU5.

BMW X5 xDrive35i: sześciocylindrowy rzędowy silnik benzynowy z technologią BMW TwinPower Turbo, bezpośrednim wtryskiem paliwa (High Precision Injection) i układem płynnej regulacji skoku zaworów VALVETRONIC; pojemność skokowa 2 979 cm3; moc maksymalna: 225 kW/306 KM przy 5 800 obr./min.; maksymalny moment obrotowy: 400 Nm w przedziale od 1 200 do 5 000 obr./min.; przyspieszenie [0 – 100 km/h]: 6,8 sekundy; prędkość maksymalna: 235 km/h; średnie zużycie paliwa w cyklu pomiarowym UE: 10,1 litra/100 kilometrów; emisja CO2 w cyklu pomiarowym UE: 236 g/km; standard emisji spalin: EU5.

BMW X5 xDrive40d: sześciocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny z aluminiową skrzynią korbową, technologią BMW TwinPower Turbo i bezpośrednim wtryskiem paliwa Common Rail (piezowtryskiwacze, maksymalne ciśnienie wtrysku: 2 000 barów); pojemność skokowa 2 993 cm3; moc maksymalna: 225 kW/306 KM przy 4 400 obr./min.; maksymalny moment obrotowy: 600 Nm w przedziale od 1 500 do 2 500 obr./min.; przyspieszenie [0 – 100 km/h]: 6,6 sekundy; prędkość maksymalna: 236 km/h; średnie zużycie paliwa w cyklu pomiarowym UE: 7,5 litra/100 kilometrów; emisja CO2 w cyklu pomiarowym UE: 198 g/km; standard emisji spalin: EU5.

BMW X5 xDrive30d: sześciocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny z aluminiową skrzynią korbową, turbosprężarką o zmiennej geometrii i bezpośrednim wtryskiem paliwa Common Rail (piezowtryskiwacze, maksymalne ciśnienie wtrysku: 1 800 barów); pojemność skokowa 2 993 cm3; moc maksymalna: 180 kW/245 KM przy 4 000 obr./min.; maksymalny moment obrotowy: 540 Nm w przedziale od 1 750 do 3 000 obr./min.; przyspieszenie [0 – 100 km/h]: 7,6 sekundy; prędkość maksymalna: 222 km/h; średnie zużycie paliwa w cyklu pomiarowym UE: 7,4 litra/100 kilometrów; emisja CO2 w cyklu pomiarowym UE: 195 g/km; standard emisji spalin: EU5.

(12/02/2010)

{artsexylightbox autoGenerateThumbs="true" path="images/stories/Newsy/BMWX5_2011" previewHeight="67"}{/artsexylightbox}