Land Rover na prąd? To nie żart

RRS_hybrydaLand Rover pracuje ponoć nad hybrydową wersją Range Rovera Sport, który emitowałby zaledwie 100g dwutlenka węgla na kilometr. Jadąc wyłącznie z napędem elektrycznym, samochód byłby w stanie pokonać 32 kilometry.

Obecnie wielu producentów pracuje już nad hybrydami, ale inżynierowie Land Rovera zwracają na siebie uwagę swoją ambicją. Emisja 100g/km to wynik, którym obecnie poszczycić się mogą jedynie małe auta, takie jak Citroen C1 czy Ford Focus Econetic. Odpowiadający rozmiarom Range Rovera hybrydowy Lexus RX450h emituje 148g/km, a zwykły Freelander 2 TD4e osiąga wynik 179g/km.

W skład napędu ekologicznego RR Sporta wchodziłby nowy 3-litrowy diesel V6 oraz 34-konny silnik elektryczny. Auto byłoby wyposażone w gniazdko elektryczne oraz większe akumulatory. Pierwsze prototypy będą testowane już w przyszłym roku, a rozpoczęcie sprzedaży planowane jest na rok 2012.

Ekologiczny Range Rover Sport byłby pierwszą hybrydą w historii Land Rovera. Wyprzedziłby zapowiadanego LRX-a, który był prezentowany jako hybrydowy prototyp przed rokiem na salonie w Nowym Jorku.
AK

(12/12/2009)