TERENOWO.PL to założony w 2007 roku portal motoryzacyjny poświęcony pojazdom i sportom off-roadowym. Popieramy wyłącznie legalną jazdę w terenie, sprzeciwiając się bezmyślnemu niszczeniu przyrody, rozjeżdżaniu szlaków turystycznych i płoszeniu zwierząt. Chcesz pokazać, jakim jesteś off-roaderem? Zapisz się na rajd i stań do rywalizacji z innymi zawodnikami.
W zasadzie nie powinniśmy o nim pisać. Auto terenowe z obniżonym zawieszeniem??? Toż to niemal obraza… Mimo wszystko warto jednak spojrzeć na stuningowane przez speedART-a Porsche Cayenne Diesel, bo pod względem estetycznym auto – którego oficjalna nazwa brzmi speedART TITAN DTR 310 – wyszło im całkiem nieźle. No a przecież Cayenne nie potrzebuje dużego prześwitu, bo i tak rzadko zjeżdża z asfaltu…
Zewnętrzne zmiany łatwo zauważyć. Dodatkowe spojlery, progi i owiewki. 22-calowe felgi i światła dzienne LED, no i oczywiście dwie podwójne końcówki wydechu, których dźwięk dopełnia efekt wizualny. W kabinie odnajdziemy m.in. mięciutką Alcantarę, sportowe zegary oraz kierownicę z łopatkami do zmiany biegów.
SpeedART oferuje klientom zwiększenie osiągów silnika. W zależności od grubości portfela można sobie zażyczyć podniesienie mocy i momentu obrotowego ze standardowych 240 KM do 280 KM (620 Nm), 290 KM (640 Nm), a nawet 310 KM (650 Nm). Ostatnia opcja polega na zamontowaniu turbiny o zmiennej geometrii, co kosztuje dodatkowe 4360 Euro.
Samochody wyposażone w zawieszenie pneumatyczne mogą otrzymać elektroniczny moduł obniżający zawieszenie. Na auta z normalnym zawieszeniem czekają krótsze sprężyny lub osobny system regulujący. Większe możliwości auta wymusiły zamontowanie tarcz o średnicy 368 mm. Osiągów speedARTa TITAN DTR 310 niestety nie podano.
AK
(31/08/2009)