TERENOWO.PL to założony w 2007 roku portal motoryzacyjny poświęcony pojazdom i sportom off-roadowym. Popieramy wyłącznie legalną jazdę w terenie, sprzeciwiając się bezmyślnemu niszczeniu przyrody, rozjeżdżaniu szlaków turystycznych i płoszeniu zwierząt. Chcesz pokazać, jakim jesteś off-roaderem? Zapisz się na rajd i stań do rywalizacji z innymi zawodnikami.
ZOBACZ TAKŻE: Wrangler Unlimited w wersji pick-up | Jeep Gladiator nie składa broni | NuKizer 715 Jeep Koncept - historia zatacza koło
Najtrudniejszym zadaniem, przed którym stanęli, była konieczność wydłużenia ramy, co pozwoliłoby zachować oryginalną kabinę i uzyskać bazę pod montaż paki.
W części środkowej ramy wspawano 23-calowe fragmenty (tym samym powiększając rozstaw osi do 139 cali), a z tyłu dodano 16-calowe przedłużki. Auto z paką osiągnęło długość prawie 5,5 metrów! Ale dzięki temu możliwe stało się umieszczenie za kabiną paki o rozmiarach 155 na 152,5 cm. Wykonaną ją z kompozytu, dzięki czemu – jak zapewnia AEV – waży o 68 kg mniej niż jej stalowy odpowiednik, z którym może jednak porównywać się pod względem wytrzymałości. Z tyłu paka została osłonięta potężnym zderzakiem (który przy okazji może pełnić rolę 26-litrowego zbiornika na wodę) oraz budzącymi zaufanie rurami. Pod nią wygospodarowano miejsce na pełnowymiarowe koło zapasowe, przy czym pomyślano także o ręcznej windzie, która ułatwia wyjmowanie go spod samochodu.
Pod maską zachowano standardowy 3,6-litrowy silnik V6 o mocy 285 KM, ale żądni wrażeń klienci mogą zażyczyć sobie jego wymiany na jednostki HEMI V8: 5.7 l (360 KM) lub 6.4 l (470 KM). Brute Double Cab oferowany jest w dwóch podstawowych wersjach: DC250 i DC350, które różnią się przede wszystkim wielkością liftu: 2,5 i 3,5 cala. 350-ka jest ponadto wyposażona m.in. w wyciągarkę Warn 9.5cti, dodatkowe reflektory, przedni zderzak AEV i osłony podwozia, oraz 35-calowe opony BF Goodrich założone na 17-calowe felgi AEV. Komu mało, może skorzystać ze specjalnej oferty w postaci 4,5-calowego liftu i 37-calowych opon. Ale musi liczyć się z kosztami – przebudowa auta (bazę mogą stanowić wyłącznie Wranglery serii JK, a więc wyprodukowane po 2007 roku) przy wykorzystaniu pakietu DC250 kosztuje 30 tysięcy dolarów, a dodatkowe 10 tysięcy trzeba zapłacić, jeśli zainteresowani jesteśmy opcją DC350. Czyli – uogólniając – przebudowa i wyposażenie kosztuje drugie tyle co bazowe auto. Ale... chyba warto?
AK, fot. AEV