Land Serwis

Toyota Tacoma TRD Pro - śnieżna bestia

Toyota Tacoma TRD Pro to najnowsze dzieło specjalistów z Toyota Racing Development (TRD), którzy przystosowali seryjny model pickupa do jazdy w trudnym terenie. Auto zostało zaprezentowane na Chicago Auto Show.

TacomaTRD 03Założona w 1954 roku firma TRD (Toyota Racing Development) zajmuje się fabrycznym tuningiem pojazdów japońskiego koncernu i od niemal pół wieku tworzy dla nich akcesoria tuningowe. Tym razem specjaliści z TRD na warsztat wzięli Tacomę Off-Road 4x4 Double Cab Short Bed z 24-zaworowym, 3,5-litrowym benzynowym silnikiem V6, współpracującym z 6-biegową przekładnią.

Samochód wyposażony jest w system rozłączanego napędu 4WDemand z elektronicznym sterowaniem skrzyni rozdzielczej, mechanizmów różnicowych o ograniczonym poślizgu Auto LSD (Automatic Limited-Slip Differential) i blokady tylnego mechanizmu różnicowego.

TacomaTRD 05W wersji z przekładnią automatyczną system Toyota Multi-terrain Select udostępnia pięć trybów automatycznego sterowania momentem obrotowym kół. Podczas jazdy z małą prędkością funkcja Crawl Control (CRAWL) inteligentnie sterującą przepustnicą i hamulcami, co pozwala kierowcy skupić się na prowadzeniu pojazdu. Ruszanie pod górę ułatwia system Hill Start Assist Control (HAC). Wersja z przekładnią manualną zaopatrzona jest w system Active Traction Control (A-TRAC), kontrolujący trakcję poszczególnych kół za pomocą 4-kanałowego układu ABS.

TacomaTRD 07Zmodyfikowane zawieszenie wyposażono w dostrojone przez TRD 2,5-calowe amortyzatory FOX z wewnętrznym obejściem (z przodu ze sprężynami coil-over) oraz  resory TRD. Koła o zwiększonym o 1 cal rozstawie z 16-calowymi, czarnymi felgami ze stopów lekkich zaopatrzono we wzmocnione kevlarem opony Goodyear Wrangler All-Terrain.

Standardowym wyposażeniem są światła przeciwmgielne Rigid Industries na diodach LED oraz diodowe światła do jazdy dziennej. Reflektory i lampy tylne zyskały czarną oprawę, czarny jest też chwyt powietrza na masce, nakładki błotników i zabezpieczająca przednią część spodu pojazdu  płyta z 6,5-milimetrowej blachy aluminiowej.

TacomaTRDFotele w czarnej, skórzanej tapicerce z logo TRD Pro na zagłówkach wyposażono w podgrzewanie. Skórą pokryta jest również wielofunkcyjna kierownica z przyciskami sterowania telefonem i wysokiej jakości systemem audio Entune zintegrowanym z nawigacją.

Analogowe przyrządy uzupełniono wielofunkcyjnym wyświetlaczem o przekątnej 4,2 cala, który oprócz informacji takich jak temperatura zewnętrzna, przebieg czy zużycie paliwa może też pokazywać inklinometr i wskaźnik przechyłu. Podobnie jak wszystkie modele Tacoma, wersja TRD Pro ma zainstalowany na przedniej szybie uchwyt dla kamery GoPro HERO.

Nowa Toyota Tacoma TRD Pro będzie dostępna w trzech kolorach nadwozia: Cement, Barcelona Red Metallic oraz Super White i trafi na rynek jesienią famous people tego roku. Auta będą montowane w zakładach Toyota Motor Manufacturing, Texas, Inc. (TMMTX) w San Antonio.
MM

Inne zmoty:

  • Jimny EVO6 Marcina Małolepszego i Łukasza Kożuchowskiego
    Jimny EVO6 Marcina Małolepszego i Łukasza Kożuchowskiego
    Waży tylko 850 kilogramów, dysponując mocą 160 KM. Ma w pełni niezależne zawieszenie, obie osie skrętne i silnik umieszczony za kabiną załogi. Z dwoma wyciągarkami i prześwitem identycznym jak w Gratach zamierza rzucić rękawicę najlepszym autom przeprawowym w kraju. Jimny EVO6 vel GADzior nr 4 Marcina „Małysza” Małolepszego – projekt realizowany przez STRANGE-SERVICE Łukasza Kożuchowskiego – ma szansę doprowadzić do małej rewolucji w naszym świecie rajdów terenowych.
  • Toyota Land Cruiser 2.4 TD (2004) - Mariusz Reweda
    Toyota Land Cruiser 2.4 TD (2004) - Mariusz Reweda

    Ponad 20 tysięcy kilometrów pokonanych na kołach w 138 dni - to osiągnięcie, jakim niewielu może się pochwalić. Tym większe zdumienie budzi fakt, iż wyczynu tego dokonała 15-letnia Toyota Land Cruiser 2.4 TD, która podczas ubiegłorocznej wyprawy do Indii służyła za środek transportu parze podróżników: Iwonie Kozłowiec i Mariuszowi Rewedzie.

  • Ford Transit County 4x4 - tranzytem przez świat
    Ford Transit County 4x4 - tranzytem przez świat
    Wiosna przyszła, a tak naprawdę już dawno zadomowiła się na naszych szerokościach geograficznych. W związku z takową aurą przychodzi ochota na dalekie podróże, o których myśleliśmy od wielu miesięcy. Nie napiszę, że w zimowe wieczory, bo ta zima nijaka była – to każdy zauważył. Do rzeczy. Czym pojechać w świat?
  • Nissan Patrol K160 Pawła Oleszczaka i Maćka Chełmickiego – sprawdzona receptura
    Nissan Patrol K160 Pawła Oleszczaka i Maćka Chełmickiego – sprawdzona receptura
    Zwycięzcą zakończonego niedawno rajdu Drezno-Wrocław 2011 po raz trzeci z rzędu została polska załoga. Takiego finału spodziewać się mogliśmy jeszcze przed rozpoczęciem zawodów, gdyż faworytów żądnych wygranej mieliśmy tak wielu, że zupełnie nieprawdopodobne wydawało się, aby którykolwiek z zagranicznych zawodników był w stanie zagrozić naszym off-roadowym asom. Jednym z głównych pretendentów do zajęcia najwyższego miejsca na podium był duet Paweł Oleszczak-Maciej Chełmicki, który wygrał przed dwoma laty, zapoczątkowując niezwykłą „polską” serię. Później przyszło zwycięstwo Roberta Kufla i Dominika Samosiuka, a w tym roku sukces powtórzyli Marcin Łukaszewski i Magda Duhanik (obie załogi startowały Gratami). Nissan Pawła i Maćka, z nowym silnikiem i lepszym zawieszeniem, w wyniku pechowych awarii nie dotarł niestety do mety tegorocznej edycji rajdu, choć długo plasował się w ścisłej czołówce. Swoje już jednak udowodnił – wygrywając Drezno-Wrocław 2009 czy MT Rally 2011. Z odpowiednią załogą w kabinie to jeden z najlepszych maratończyków Europy.
  • Z-JEEB 2 - terenowa Formuła 1
    Z-JEEB 2 - terenowa Formuła 1

    „Brrr, jak zimno...” „Zimno i mokro! Jestem przemoczony do suchej nitki!” „Mam już tego dosyć. Jestem za stary na moczenie się po nocy w błocie...” „To co robimy? Budujemy auto do cross-country?” „Z ust mi to wyjąłeś!” - rozmowy zawodników Japa Team, czyli Jacka Sobonia i Mariusza Borowskiego nikt oczywiście nie nagrywał, ale taki mniej więcej był sens ich konwersacji na nocnym etapie Bałtowskich Bezdroży 2014. Jak powiedzieli, tak też uczynili – po powrocie do domu Mariusz rozpoczął radykalną modyfikację konstrukcji nowego auta, którego budowa była już w zaawansowanym stadium. W tegorocznym sezonie Z-JEEB 2 jak na razie nie ma sobie równych wśród pojazdów rywalizujących w Rajdowym Pucharze Polski Samochodów Terenowych.

  • Żabogaz (2003) - Witold
    Żabogaz (2003) - Witold "Żaba" Fedorowicz

    Samochód ten, choć wygląd ma nieco archaiczny, wyprodukowany został w roku 1958 i napędzany jest silnikiem Żuka, należy do najlepszych aut terenowych, jakie startują w polskich rajdach przeprawowych. Jego właściciel – Witold „Żaba” Fedorowicz - w ciągu ostatnich lat siedmiokrotnie zdobywał nim pierwsze a dwukrotnie drugie miejsca na rajdach zaliczanych do najtrudniejszych przeprawówek, jakie organizowane są w naszym kraju. Biały GAZ 69 M – w off-roadowym świecie bardziej znany jako „Żabogaz” – wygrał już z niejednym „wypasionym” Wranglerem czy Defenderem.