Podwójny triumf Peugeotów 2008 DKR w China Silk Road Rally 2015

Dakar 2015 nie powiódł im się, tak jak sobie planowali, ale należy pamiętać, żeby był to rajdowy debiut nowej terenówki Peugeota. Francuski zespół, w którego barwach startują Stephane Peterhansel, Cyril Despers i Carlos Sainz, w pierwszej połowie 2015 r. skupił się na udoskonalaniu konstrukcji auta, unikając kolejnych konfrontacji z rywalami. Próbą generalną przed rajdem Dakar 2016 stał się egzotyczny maraton China Silk Road Rally, który potwierdził, że przygotowania zmierzają w dobrym kierunku.

Oba Peugeoty 2008 DKR z załogami Stéphane Peterhansel - Jean-Paul Cottret (#181) oraz Cyril Despres - David Castera (#182) dotarły do mety maratonu, pokonując bez problemu ponad 2000 km oesowych i blisko 3500 km dojazdówek. Co więcej, dokonały tego najszybciej spośród wszystkich aut startujących w rajdzie, a były wśród nich m.in. chińskie rajdówki Havala i starsze wersje Pajero Evolution. Stephane Peterhansel odniósł aż siedem zwycięstw na oesach, a od drugiego dnia rajdu zajmował pozycję lidera. Zwycięstwo, które odniósł na mecie w Dunhuang, było wymarzonym prezentem na jego 50. urodziny, które obchodził na początku sierpnia.

Drugie miejsce Cyrila Despresa to zarazem jego pierwszy poważny sukces po decyzji o zamianie wolantu motocykla na kierownicę samochodu. Francuz, którego nowym towarzyszem został inny znakomity ex-motocyklista - David Castera, odniósł dwa oesowe zwycięstwa, a pozycję wicelidera wywalczył już w czwartym dniu zawodów.

Trasa chińskiego Silk Way Rally pod wieloma względami przypominała dakarowe etapy, z którymi Peugeoty zmierzą się już za niecałe 4 miesiące. Nie zabrakło na niej piaskowych wydm, wyschniętych koryt rzek, odcinków szutrowych i kamienistych, a nawet przepraw przez błoto. Co bardzo istotne, Peterhansel i Despres nie mieli żadnych istotnych uwag dotyczących rozwiązań technicznych, które zastosowane zostały w ich samochodach. Wygląda na to, że proces budowy i udoskonalania Peugeotów dobiegł końca, tym samym narażając na bezsenność członków konkurencyjnych zespołów MINI i Toyoty (bo Robby Gordon na pewno zawsze smacznie się wysypia).

- Naszym głównym celem było nabicie kilometrów i zdobycie doświadczenia, ale wracamy do domu z dwoma miejsca na podium - mówi zadowolony Bruno Famin, dyrektor Peugeot Sport. - Jestem bardzo dumny z pracy, jaką wykonał mój team zarówno tu, w Chinach, jak i w naszej bazie w Vélizy. Całoroczny wysiłek wszystkich członków naszego zespołu wreszcie został wynagrodzony, chociaż pamiętamy, że naszym najważniejszym celem jest Dakar. Przed nami jeszcze wiele do zrobienia, czeka nas trudne wyzwanie, ale miła jest świadomość, że na koncie mamy tak znamienity rezultat. Wielkie brawa dla całej czwórki naszych zawodników!

- Jestem dumny i bardzo zadowolony z pierwszego sukcesu, jaki odniósł Peugeot 2008 DKR nowej generacji - dodaje Stephane Peterhansel. - Jak dla mnie trasa nie była wyjątkowo długa, ale za to walka na niej sprawiła nam wiele przyjemności, podziwialiśmy przepiękne krajobrazy. W pamięci najbardziej zapadł mi region, w którym piaskowe wydmy sąsiadowały z jeziorami. Mieliśmy nadzieję, że ominą nas problemy techniczne i tak się stało. Codziennie rano wsiadaliśmy do samochodów pewni tego, że nas nie zawiodą, a nasi mechanicy wykonali wszystko, co do nich należało. Ma to dobry wpływ na morale zawodników. Żałuję tylko, że odwołany został OS3, którego trasa była wytyczona po wspaniałych wydmach - mógł być fantastyczny! Najmilej wspominać będę metę ostatniego etapu i radość wymalowaną na twarzach członków naszego zespołu. To był niezapomniany widok!

AreK, fot. Peugeot

2015 China Silk Road Rally – wyniki końcowe:
1. Stéphane Peterhansel (FRA)/Jean-Paul Cottret (FRA) Peugeot 2008 DKR
2. Cyril Despres (FRA)/David Castera (FRA) Peugeot 2008 DKR + 31mn27s
3. Han Wei (CHN)/Pan Hong Yu (CHN) Haval + 51mn14s
4. Christian Lavieille (FRA)/Jean-Pierre Garcin (FRA) Haval +56mn34
5. Lui Kun (CHN)/Liao (CHN) Mitsubishi Pajero MPR11 +1h47mn34

Oceń ten artykuł
(0 głosów)