1992 - 14. PARYŻ - SIRTE - CAPE TOWN

Następuje modyfikacja trasy rajdu, który wyrusza obecnie spod Château de Vincennes i dociera do Cape Town. Zmiana, o której zadecydował Gilbert Sabine, wydawała się konieczna z powodu ciągle spadającej liczby zawodników. Mimo pojawienia się ułatwienia, jakim okazał się wynalazek GPS, nowy kierunek rajdu – jakby dla równowagi – wprowadzał dodatkowe przeszkody: burze piaskowe, rozdarty wojną Czad, wylewające rzeki w Namibii. Nowe pułapki nie przeszkodziły sięgąć po zwycięstwo Hubertowi Auriolowi, który tym razem wygrywa w klasie samochodów po dwukrotnym triumfie w klasie motocykli. „To moje największe zwycięstwo. Zwycięstwo Dakaru w klasie samochodów, po dwukrotnej wygranej klasy motocykli. A teraz w Cape Town… Tego nic nie przebije” - mówi. Stephane Peterhansel umacnia swoją pozycję zwycięzcy, pierwszy docierając do mety na swoim motocyklu Yamaha.

Start 25 grudnia 1991 - Paryż (Château de Vincennes)
Meta 16 stycznia 1992 - Cape Town
Przerwa 8 stycznia 1992 w Pointe-Noire (Kongo)
Długość trasy 12,427 km
Odcinki specjalne 6,263 km
Kraje Francja, Libia, Niger, Czad, Republika Środkowoafrykańska, Kamerun, Kongo, Angola, Namibia, RPA

ss

Liczba uczestników 332
Na starcie 133 samochody
98 motocykli
101 ciężarówek
Na mecie 169 pojazdy
w tym 68 samochodów
45 motocykli
56 ciężarówek


DAKAR 1992 - ZWYCIĘZCY
SAMOCHODY Auriol/Monnet (Fra) MITSUBISHI
MOTOCYKLE Stéphane Peterhansel (Fra) YAMAHA
CIĘŻARÓWKI Perlini/Albieiro/Vinante (Ita) PERLINI


 

Oceń ten artykuł
(0 głosów)