TERENOWO.PL to założony w 2007 roku portal motoryzacyjny poświęcony pojazdom i sportom off-roadowym. Popieramy wyłącznie legalną jazdę w terenie, sprzeciwiając się bezmyślnemu niszczeniu przyrody, rozjeżdżaniu szlaków turystycznych i płoszeniu zwierząt. Chcesz pokazać, jakim jesteś off-roaderem? Zapisz się na rajd i stań do rywalizacji z innymi zawodnikami.
Ratan Tata, szef koncernu Tata, potwierdził wiadomość, którą od dawna powtarzano w formie plotki. Nadwozia przyszłych modeli Land Rovera będą wytwarzane z aluminium. W ich produkcji wykorzystane zostaną rozwiązania technologiczne stosowane przy Jaguarach.
Nadwozia z aluminium mają znacząco zmniejszyć wagę terenówek Land Rovera, a - co za tym idzie – zredukować zużycie paliwa i zmniejszyć emisję dwutlenku węgla. Przy zaostrzających się przepisach dotyczących nowych samochodów korzyść to niezmierna, dlatego Ratan Tata długo przy podjęciu decyzji się nie zastanawiał. - JLR planuje, by wszystkie przyszłe modele jego samochodów posiadały lekkie nadwozia z aluminium – napisał w rocznym raporcie firmy.
Zdaniem Tata zaletą aluminiowych nadwozi jest ponadto „usztywnienie” pojazdu, co zwiększa jego ogólne możliwości. Mniejsza liczba łączeń i części ma poprawić wytrzymałość auta oraz jego zachowanie na drodze. Jak to się sprawdzi w terenie – zobaczymy.
AK
(03/08/2009)