TERENOWO.PL to założony w 2007 roku portal motoryzacyjny poświęcony pojazdom i sportom off-roadowym. Popieramy wyłącznie legalną jazdę w terenie, sprzeciwiając się bezmyślnemu niszczeniu przyrody, rozjeżdżaniu szlaków turystycznych i płoszeniu zwierząt. Chcesz pokazać, jakim jesteś off-roaderem? Zapisz się na rajd i stań do rywalizacji z innymi zawodnikami.
Szpiedzy pracujący dla serwisu WorldCarFans uchwycili na zdjęciach pierwszy model testowy Land Rovera LRX, który w tym przypadku występuje „pod przykryciem” wersji Freelander 2.
Na pierwszy rzut oka widać jednak pomniejszony rozstaw osi i nieco zmodyfikowaną tylną część nadwozia, co jednoznacznie sugeruje, iż Land Rover testuje nowe rozwiązania układu napędu.
Zdaniem Gerry’ego McGoverna, szefa działu designu firmy Land Rover, model LRX zajmie miejsce w zupełnie nowym segmencie rynkowym, a jego stylistyka będzie nawiązywała do tradycyjnych linii pojazdów Range Rover.
W gamie jednostek napędowych znajdzie się czterocylindrowy turbodiesel o pojemności 2,2-litra (160 KM, 400 Nm) oraz sześciocylindrowy silnik benzynowy 3,2-litra o mocy 230 KM i maksymalnym momencie obrotowym 317 Nm. Niewykluczone, że w przyszłości w ofercie pojawi się także 2-litrowa jednostka hybrydowa.
Produkcyjna wersja Land Rovera LRX zostanie zaprezentowana w tym roku, a do sprzedaży wejdzie w roku 2011.
Źródło: World Car Fans, fot. Land Rover, informacja Moto Target
(19/01/2010)