Land Serwis

K2_BROWSING_IN Transgothica Maraton

V etap Transgothica Maraton 2009 - wszystko się może zdarzyć

Przedostatni, jeden z najdłuższych etapów Transgothica Maraton był znakomitą szansą, aby powalczyć o wyższą lokatę w klasyfikacji końcowej. Najlepiej wykorzystał ją Marek Schwarz, który zbliżył się do lidera klasy Trophy – Roberta Kufla. W obu klasach samochodowych najlepszych kierowców dzielą dosłownie minuty, co zapowiada ogromne emocje i znakomite widowisko na finałowym, piątkowym etapie w okolicach Bytowa.

Przed czwartkowym etapem z Koronowa do Bytowa Robert Kufel cieszył się ponad półtoragodzinną przewagą nad swym najgroźniejszym rywalem, Markiem Schwarzem. Wydawało się już, że może czuć się niemal pewnym zwycięzcą rajdu. W off-roadzie, a zwłaszcza w rajdach maratońskich walka trwa jednak aż do samej mety…

Awaria drążka kierowniczego w Gracie Roberta Kufla spowodowała, że jego przewaga nad Schwarzem stopniała do zaledwie 20 minut. Naprawa takiego uszkodzenia w warunkach polowych zabrała liderom ponad godzinę. Całe szczęście, że pilotem Kufla jest Dominik Samosiuk, który Grata zbudował własnymi rękami…

Po usunięciu awarii, w połowie pierwszego, 110-kilometrowego odcinka specjalnego Kufel jechał na szarym końcu stawki zawodników. Ale za to jak jechał! Tam, gdzie inni byli zmuszeni korzystać z wyciągarki, on zapinał blokady, wrzucał reduktor i wciskał mocniej pedał gazu. W większości przypadków to wystarczyło, by uporać się z przeszkodą. Na mecie oesu był siódmy, ze stratą 1 godz. i 5 min. do Schwarza. Udało mu się obronić pozycję lidera, ale poczuł oddech rywala na plecach…

W latest celebrity news klasie cross-country najlepszy czas pierwszego oesu wywalczyli Hubert i Adam Odejewscy, minimalnie wyprzedzając auta prowadzone przez Wojciecha Tolaka, Wiktora Wagnera i Konrada Sobeckiego. W „generalce” Tolak i Sobecki mają zaledwie 10 minut straty do Odojewskich, dlatego wciąż jeszcze wszystko się może zdarzyć…

Drugi z czwartkowych odcinków specjalnych został przerwany, a następnie odwołany przez organizatorów z powodu wypadku Jacka Bujańskiego, walczącego na quadzie w klasie Trophy, który ze złamaną nogą został odtransportowany helikopterem do szpitala.

Finałowy, piątkowy etap odbędzie się niemal w cieniu krzyżackiego zamku w Bytowie, gdzie nota bene mieści się baza rajdu. Tu również w piątkowy wieczór udekorowani zostaną zwycięzcy Transgothica Maraton 2009.

Text i foto: Arek Kwiecień / Sigma Pro - Rzecznik prasowy Transgothica Maraton

Toughbook_TG

 

Inne zmoty:

  • Projekt SVM (2009) - inż. Rafał Radulski
    Projekt SVM (2009) - inż. Rafał Radulski
    Pomysł na auto terenowe rozwijał się w mojej głowie od dawna. Zawsze marzyłem o skonstruowaniu samochodu z jednej strony oryginalnego, niepowtarzalnego pod względem wyglądu i stylistyki a z drugiej praktycznego, „mocnego” i wytrzymałego. Z czasem pomysły ewoluowały i precyzowały się, czego wynikiem jest parę koncepcji mojego pojazdu. Na etapie planowania, po konsultacjach z teoretykami i praktykami tematu powstała wersja, która do minimum sprowadza koszty, pracochłonność i poziom trudności konstrukcji i budowy samochodu ale pozwala na zachowanie unikalnego charakteru i uniwersalności auta. Jak chcę to zrobić?
  • Bowler Wildcat (2004) - Tygrys pustyni
    Bowler Wildcat (2004) - Tygrys pustyni
    Czy zwycięstwo w rajdzie „Dakar” przypisane jest wyłącznie samochodom produkowanym przez ogromne koncerny motoryzacyjne? – Niekoniecznie – twierdzi Drew Bowler, właściciel niewielkiej angielskiej firmy, którą raz na dwa miesiące opuszcza profesjonalny pojazd rajdowy budowany na podzespołach Land Rovera.
  • Land Rover 110 (2003) - Piotr Kowal
    Land Rover 110 (2003) - Piotr Kowal
    Piaskowy Land Rover Pick-up - jeden z najlepszych obecnie samochodów terenowych w Polsce - jest konstrukcją powstałą na zasadzie połączenia kilku elementów, które zostały zaadaptowane z różnych modeli Land Rovera, tworząc samochód umiejący zwyciężać nie tylko w najtrudniejszych krajowych rajdach przeprawowych, ale i również potrafiący z powodzeniem rywalizować z najlepszymi autami zagranicznymi. Bezpośrednią przyczyną, dla której został on zbudowany, był start w jednym z najsłynniejszych i najtrudniejszych rajdów świata – rozgrywanym w Malezji Rainforest Challenge. Zamierzeniem właściciela a zarazem projektanta samochodu - Piotra Kowala było skonstruowanie pojazdu, który okazałby się niezawodny w malezyjskiej dżungli, a zarazem byłby konkurencyjny dla innych, świetnie przygotowanych samochodów należących do zawodników zagranicznych.
  • Umarł król, niech żyje król, czyli narodziny Króla Juliana
    Umarł król, niech żyje król, czyli narodziny Króla Juliana
    Prawie 500 godzin – tyle zajęła kompleksowa przebudowa auta, które już kiedyś odnosiło duże sukcesy w rajdach przeprawowych, a które w swym nowym wcieleniu ma być jeszcze lepsze niż dotychczas. Marcin Stebel wraz z synem spędzili w swoim warsztacie bardzo pracowitą zimą, a efektem ich wysiłku jest nowy monarcha. Panie i Panowie – przed Wami Król Julian!
  • Toyota BJ42 Krzysztofa Franciszewskiego - oryginał w każdym calu
    Toyota BJ42 Krzysztofa Franciszewskiego - oryginał w każdym calu
    - Mimo iż szydera leci, jakoby auto miało tylko stać za szybą, to zza tej szyby w każdej chwili będzie mogło wyruszyć w podróż swojego życia. Ma być sprawne w najmniejszym szczególe - taka wizja i tyle. Teraz widzę ile to wszystko pochłania czasu i nie wspomnę już o finansach. Jeśli się chce to zrobić porządnie, a nie na szybko dla lansu. Można robić szybciej, lecz pierw trza walnąć szóstkę w Totka, aby wszyscy pracownicy i cała firma robiła zachciankę jednej osoby - mówi Krzysztof "Kylon" Franciszewski, który wykazując się niesamowią ambicją i samozaparciem, ściągając oryginalne części z całego świata (i wydając przy tym kupę pieniędzy), od blisko roku odbudowuje od podstaw Toyotę BJ42, dokumentując wszystkie swoje działania na forum Toyota Land Cruiser Owners Club. Z jego opowieści stworzyliśmy dziennik - dla off-roadowej potomości:)
  • Toyota Tacohil - amerykański sen zespołu RaceCars
    Toyota Tacohil - amerykański sen zespołu RaceCars

    Janusz Ellert i Tomek Kwaśniewski po dwóch latach nieobecności na rajdowej scenie wracają na trasy w nowym aucie. Toyota Tacohil zbudowana w warsztacie ProXcars to prototypowa rajdówka wykorzystująca elementy m.in. Tacomy, Hiluxa, Land Cruisera 120 oraz licznych podzespołów stosowanych na co dzień przez amerykańskich off-roaderów. Premierowy start już za tydzień na Baja Drawsko, a dla rozbudzenia apetytu posłuchajcie opowieści Janusza o niepowtarzalnej Toyocie Tacohil.