Silk Way Rally

Silk Way Rally (85)

Trochę ospale rozkręca się rywalizacja na Silk Way Rally 2016. Po uroczystym rozpoczęciu, które miało miejsce w piątek na Placu Czerwonym w Moskwie, w sobotę zawodnicy przejechali do Kazania, pokonując rozgrzewkowe 850 kilometrów. W stolicy Tatarstanu czekała na nich trasa 2-kilometrowego prologu, na której po raz pierwszy w tej edycji rajdu mieli okazję zakosztować sportowej rywalizacji. Etap niedzielny został odwołany z powodu nieprzejezdnej trasy oesu.

Najlepsze załogi terenowe na świecie wyruszą dziś z Placu Czerwonego w Moskwie na trasę rajdu Silk Way Rally 2016. Ich celem będzie Pekin, do którego dotrą po dwóch tygodniach walki na bezdrożach i przejechaniu 11 tysięcy kilometrów. W zawodach weźmie udział 9 polskich reprezentantów.

Dwa tygodnie zmagań na pustyniach i bezdrożach, kilkusetkilometrowe oesy pokonywane codziennie bez chwili odpoczynku i przy ograniczonych możliwościach naprawy pojazdu, na starcie najlepsi kierowcy terenowi na świecie, na czele z Peterhanselem i Loebem. Brzmi znajomo? Tak, to rzeczywistość „Dakaru”, ale przeniesiona na kontynent euroazjatycki, gdzie w lipcu 2016 odbędzie się maraton Silk Way Rally. Pewne jest, że na jego trasę wyjadą co najmniej trzy polskie rajdówki. Testy jednej z nich – BMW X3 CC Piotra Beaupre i Jacka Lisickiego – mieliśmy okazję  obserwować na przedrajdowym treningu.

Wielkimi krokami zbliża się start maratonu Silk Way Rally 2016, który 8 lipca rozpocznie się w Moskwie, a 24 lipca dotrze do mety w Pekinie. Na liście startowej znajdują się obecnie trzy polskie załogi oraz dodatkowo dwóch naszych pilotów.

Organizatorzy rajdu Silk Way Raly 2016 zaprezentowali trasę, na której w lipcu ścigać się będą najlepsi zawodnicy cross-country na świecie. W ciągu 2 tygodni Peterhansel i spółka (w tym również Polacy: Paweł Molgo, Piotr Domownik, Piotr Beaupre i Jarosław Kazberuk oraz ich piloci) pokonają ponad 10 000 kilometrów.

Peugeotowi nie wystarcza zwycięstwo odniesione w Dakarze 2016. W lipcu zamierza potwierdzić swą supremację w świecie rajdów cross-country, wygrywając kolejny megamaraton z Moskwy do Pekinu - Silk Way Rally 2016. Za kierownicami udoskonalonych DKR2008 zasiądą: Stephane Peterhansel, Sebastien Loeb i Cyril Despres.

W styczniu 2015 wygrali rajd Africa Eco Race w grupie aut seryjnych. Jesienią zapewnili sobie drugie z rzędu zwycięstwo w Rajdowych Mistrzostwach Polski Samochodów Terenowych. Na laurach spoczywać jednak nie zamierzają, a zamiast tego wyznaczają sobie coraz ambitniejsze cele. W lipcu 2016 zawodnicy NAC Rally Team zmierzą się z liczącą 9000 kilometrów trasą Silk Way Rally - dwutygodniowego maratonu z Moskwy do Pekinu, który ma ambicje stać się godnym rywalem słynnego Dakaru.

W środę podano pełne listy startowe Rajdu Dakar 2016. Tym razem nie znalazły się na niej nazwiska zawodników Szkoły Mistrzów LOTTO. Jarek Kazberuk i Robin Szustkowski szykują się bowiem na zupełnie nowe wyzwanie – Silk Way Rally, którego trasa będzie wiodła z Moskwy do Pekinu.

W czasie gdy Dakar zaczyna mieć problemy z terenem (przypomnijmy - z organizacji edycji 2016 wycofało się Chile), na kontynencie euroazjatyckim odrodził się jego silny konkurent - Silk Way Rally. Maraton organizowany przez Rosję, Kazachstan i Chiny ma wszystko: pieniądze, poparcie władz, doświadczonych organizatorów i nieograniczoną przestrzeń do działania. W przyszłym roku po raz pierwszy odbędzie się w formule dwutygodniowej, co można odczytać jako wyzwanie rajdu Dakar na pojedynek.

Dakar 2015 nie powiódł im się, tak jak sobie planowali, ale należy pamiętać, żeby był to rajdowy debiut nowej terenówki Peugeota. Francuski zespół, w którego barwach startują Stephane Peterhansel, Cyril Despers i Carlos Sainz, w pierwszej połowie 2015 r. skupił się na udoskonalaniu konstrukcji auta, unikając kolejnych konfrontacji z rywalami. Próbą generalną przed rajdem Dakar 2016 stał się egzotyczny maraton China Silk Road Rally, który potwierdził, że przygotowania zmierzają w dobrym kierunku.

Po 2 latach przerwy powraca Silk Way Rally - wschodni konkurent Dakaru. Jego organizatorzy nie marnowali czasu, pracując nad formułą zawodów. Trasa przyszłorocznego maratonu będzie prowadziła historycznym Jedwabnym Szlakiem, który niegdyś łączył Azję z Europą.

Peugeot 2008 DKR wraca do rywalizacji sportowej – w ostatnich dniach sierpnia wystąpi po raz pierwszy od czasu rajdu Dakar 2015. Dwa egzemplarze tego modelu zgłoszone zostały do Rajdu Jedwabnego Szlaku w Chinach (29 sierpnia – 11 września br.).

Organizatorzy SWR2014 – pod względem prestiżu drugiego po Dakarze maratonu terenowego na świecie – poinformowali dziś o odwołaniu tegorocznej edycji rajdu. Powodem ich decyzji są zawody Formuły 1, które odbędą się w Soczi w dniach 10-12 października.
4 lipca wystartują z Placu Czerwonego w Moskwie czołowe załogi światowego cross-country, by po raz 6. zmierzyć się z rosnącym w siłę rajdem Silk Way Rally 2014. Organizatorzy zawodów ujawnili pierwsze szczegóły tegorocznej edycji.
Nowe galerie zdjęć z zakończonego rajdu Silk Way Rally 2013. Malownicze pejzaże z Placu Czerwonego i stadionu Łużniki przesłał do nas Marcin Gerc z Passion4travel.pl, a kompletną galerię zdjęć Lotto Rally Team przygotował dla nas Jacek Bonecki.
Dużym sukcesem zakończył się Silk Way Rally dla debiutującej Toyotą Hilux samochodowej załogi ORLEN Team. Marek Dąbrowski i Jacek Czachor zdobyli czwarte miejsce w wynikach generalnych.
Debiutujący w Toyocie Hilux zawodnicy ORLEN Team, Marek Dąbrowski i Jacek Czachor, awansowali po 6. etapie Silk Way Rally na wysoką, 4. pozycję w klasyfikacji generalnej. Taka lokata tuż przed zakończeniem jednego z najtrudniejszych rajdów świata to rewelacyjny wynik dla zawodników, którzy jeszcze na Dakarze 2013 startowali na jednośladach.
Adam Małysz i Rafał Marton zajęli czwarte miejsce na czwartym, środowym etapie Silk Way Rally i w klasyfikacji łącznej rajdu awansowali na trzecią pozycję. O jedno oczko wyżej – na miejsce 8. – wskoczyła również załoga Marek Dąbrowski i Jacek Czachor. Z rywalizacji niestety wycofała się załoga Piotr Beaupre – Jacek Lisicki.
Piąty etap rajdu Silk Way Rally 2013 okazał się nieszczęśliwy dla Adama Małysza, pilotowanego przez Rafała Martona. Załoga po niespodziewanym wypadku musiała wycofać się z dalszej rywalizacji Rajdu Silk Way 2013 w Rosji. Awaria ciężarówki zatrzymała na trasie również Roberta Szustkowskiego i Jarka Kazberuka.
Kierunek południe... Silk Way Rally z Wołgogradu ruszył w stronę Astrachania – gdyby ktoś nie wiedział – światowej stolicy... kawioru. Zawodnicy pokonywali stepy, na których wciąż podobno żyją nomadzi, a także miejsca rodem z Afryki, takie jak Erg Berguin i Scorpion, gdzie temperatury sięgały 40 stopni Celsjusza. Nic dziwnego, że pierwszą rzeczą, którą wykonał Adam Małysz tuż po opuszczeniu auta, było zrzucenie ze stóp rozgrzanych butów...