Premiera Pajero Evolution z silnikiem Diesla

MPR_01Na Dakar Series zadebiutuje nowe Mitsubishi Pajero Evolution MPR14. Poprowadzi go Hiroshi Masuoka.

Pajero z silnikiem Diesla miało zadebiutować na Dakarze 2009, ale jak widać jego prototyp jest już gotowy. Zapewne nie na tyle, aby zwyciężać (największe gwiazdy Mitsubishi – Peterhansel, Alphand i Roma pojadą benzynowymi MPR13), ale Dakar Series może posłużyć mu za pierwszy poważny test. Również porównawczy – z największymi rywalami Mitsubishi, czyli Volkswagenem i BMW, które od dawna już stosują silniki wysokoprężne.

Nowa jednostka Mitsubishi ma konstrukcję V6, pojemność 2997 ccm, turbodoładowanie i system Common rail. Osiąga moc 260 KM, a jej maksymalny moment obrotowy to 650 NM. MPR_02Mitsubishi deklaruje, że silnik ten ma być znacznie bardziej przyjazny środowisku niż inne jednostki stosowane w sportach motorowych.

Zespół Repsol Mitsubishi Ralliart ujawnił swoje plany startowe na pierwszą połowę 2008. W kalendarzu znalazły się Central Europe Rally (Węgry i Rumunia), Transiberico (Portugalia) oraz Baja Espana (Hiszpania). Priorytetem zespołu jest przygotowanie na południowoamerykański Dakar 2009 pełnego teamu wysokoprężnych Pajero Evolution. Ruszył również program budowy rajdowego Outlandera. Na Central Europe Rally Outlandery będą służyły jako pojazdy serwisowe zespołu.

AK
(18.04.2008)

MITSUBISHI PAJERO EVOLUTION MPR14 - dane techniczne
SILNIK                     6 cylindrów, 24-zawory, DOHC, układ olejowy z suchą miską
ZASILANIE                  Common rail
POJEMNOŚĆ                 2997ccm 
MOC MAKSYMALNA               260KM
MAKSYMALNY MOMENT OBROTOWY     650Nm
SKRZYNIA BIEGÓW             5 przełożeń Ricardo-type, sekwencyjna zmiana biegów
NAPĘD                4x4, stały, mechaniczny, centralny dyferencjał
PRZEDNI DYFERENCJAŁ         Xtrac samoblokujący się
TYLNY DYFERENCJAŁ          Xtrac samoblokujący się
DŁUGOŚĆ CAŁKOWITA          4195mm
SZEROKOŚĆ CAŁKOWITA          1990mm
ROZSTAW OSI                 2775mm
ROZSTAW KÓŁ PRZÓD         1750mm
ROZSTAW KÓŁ TYŁ             1750mm
ZAWIESZENIE PRZÓD             Niezależne, wielowahaczowe, sprężyny śrubowe, po 2 amortyzatory na koło z pełną regulacją
ZAWIESZENIE TYŁ Niezależne, wielowahaczowe, sprężyny śrubowe, po 2 amortyzatory na koło z pełną regulacją
SKOK ZAWIESZENIA             250mm przód i tył
HAMULCE                 Przód i tył, wentylowane tarcze Brembo z 6-tłoczkowymi zaciskami Brembo
KOŁA                     Aluminium 7x16
OPONY                 BFGoodrich 235/85 - 16
MINIMALNA MASA             1900kg
INNE                     Rama przestrzenna z lekkiej stali, podłoga o strukturze plastra miodu, poszycie z włókiem węglowych
POJEMNOŚC ZBIORNIKA PALIWA 500 litrów

Komentarze