TERENOWO.PL to założony w 2007 roku portal motoryzacyjny poświęcony pojazdom i sportom off-roadowym. Popieramy wyłącznie legalną jazdę w terenie, sprzeciwiając się bezmyślnemu niszczeniu przyrody, rozjeżdżaniu szlaków turystycznych i płoszeniu zwierząt. Chcesz pokazać, jakim jesteś off-roaderem? Zapisz się na rajd i stań do rywalizacji z innymi zawodnikami.
Na Dakar Series zadebiutuje nowe Mitsubishi Pajero Evolution MPR14. Poprowadzi go Hiroshi Masuoka.
Pajero z silnikiem Diesla miało zadebiutować na Dakarze 2009, ale jak widać jego prototyp jest już gotowy. Zapewne nie na tyle, aby zwyciężać (największe gwiazdy Mitsubishi – Peterhansel, Alphand i Roma pojadą benzynowymi MPR13), ale Dakar Series może posłużyć mu za pierwszy poważny test. Również porównawczy – z największymi rywalami Mitsubishi, czyli Volkswagenem i BMW, które od dawna już stosują silniki wysokoprężne.
Nowa jednostka Mitsubishi ma konstrukcję V6, pojemność 2997 ccm, turbodoładowanie i system Common rail. Osiąga moc 260 KM, a jej maksymalny moment obrotowy to 650 NM. Mitsubishi deklaruje, że silnik ten ma być znacznie bardziej przyjazny środowisku niż inne jednostki stosowane w sportach motorowych.
Zespół Repsol Mitsubishi Ralliart ujawnił swoje plany startowe na pierwszą połowę 2008. W kalendarzu znalazły się Central Europe Rally (Węgry i Rumunia), Transiberico (Portugalia) oraz Baja Espana (Hiszpania). Priorytetem zespołu jest przygotowanie na południowoamerykański Dakar 2009 pełnego teamu wysokoprężnych Pajero Evolution. Ruszył również program budowy rajdowego Outlandera. Na Central Europe Rally Outlandery będą służyły jako pojazdy serwisowe zespołu.
AK
(18.04.2008)
MITSUBISHI PAJERO EVOLUTION MPR14 - dane techniczne | |
SILNIK | 6 cylindrów, 24-zawory, DOHC, układ olejowy z suchą miską |
ZASILANIE | Common rail |
POJEMNOŚĆ | 2997ccm |
MOC MAKSYMALNA | 260KM |
MAKSYMALNY MOMENT OBROTOWY | 650Nm |
SKRZYNIA BIEGÓW | 5 przełożeń Ricardo-type, sekwencyjna zmiana biegów |
NAPĘD | 4x4, stały, mechaniczny, centralny dyferencjał |
PRZEDNI DYFERENCJAŁ | Xtrac samoblokujący się |
TYLNY DYFERENCJAŁ | Xtrac samoblokujący się |
DŁUGOŚĆ CAŁKOWITA | 4195mm |
SZEROKOŚĆ CAŁKOWITA | 1990mm |
ROZSTAW OSI | 2775mm |
ROZSTAW KÓŁ PRZÓD | 1750mm |
ROZSTAW KÓŁ TYŁ | 1750mm |
ZAWIESZENIE PRZÓD | Niezależne, wielowahaczowe, sprężyny śrubowe, po 2 amortyzatory na koło z pełną regulacją |
ZAWIESZENIE TYŁ | Niezależne, wielowahaczowe, sprężyny śrubowe, po 2 amortyzatory na koło z pełną regulacją |
SKOK ZAWIESZENIA | 250mm przód i tył |
HAMULCE | Przód i tył, wentylowane tarcze Brembo z 6-tłoczkowymi zaciskami Brembo |
KOŁA | Aluminium 7x16 |
OPONY | BFGoodrich 235/85 - 16 |
MINIMALNA MASA | 1900kg |
INNE | Rama przestrzenna z lekkiej stali, podłoga o strukturze plastra miodu, poszycie z włókiem węglowych |
POJEMNOŚC ZBIORNIKA PALIWA | 500 litrów |