TERENOWO.PL to założony w 2007 roku portal motoryzacyjny poświęcony pojazdom i sportom off-roadowym. Popieramy wyłącznie legalną jazdę w terenie, sprzeciwiając się bezmyślnemu niszczeniu przyrody, rozjeżdżaniu szlaków turystycznych i płoszeniu zwierząt. Chcesz pokazać, jakim jesteś off-roaderem? Zapisz się na rajd i stań do rywalizacji z innymi zawodnikami.
Toyota zaprezentowała oficjalne informacje i zdjęcia nowej wersji Land Cruisera 200 model 2008. Auto zadebiutuje na australijskim salonie motoryzacyjnym w Sydney, który rozpocznie się 11 października. LC 200 najpierw trafi do rąk klientów na antypodach, a dopiero później rozpocznie się jego sprzedaż w Europie.
W porównaniu do swej poprzedniczki „dwusetka” trochę urosła – jest o 6 cm dłuższa, 3 cm szersza i 1,5 cm wyższa. Bazą auta jest nowa, wzmocniona rama, którą ma poprawić komfort jazdy, a także zredukować hałas i wibracje. Toyotą będą mogły podróżować nawet 8 osób, dla których bezpieczeństwa zamontowano aż 10 poduszek powietrznych.
Podstawowym silnikiem, z którym terenowa Toyota będzie oferowana w Australii i Stanach, jest 5,7-litrowa V-ósemka dysponująca mocą 381 KM i osiągająca maksymalny moment obrotowy 544 Nm przy 3600 obr./min. Europejczycy będą mieli do wyboru widlaste ósemki o niższej mocy: benzynową 4,7 l (288 KM) i wysokoprężną 4,5 l (286 KM). Modele będą dostępne z 5- i 6-biegowymi przekładniami. Za rozdział napędu na przednie i tylne koła odpowiadać będzie centralny mechanizm różnicowy typu Torsen.
Benzynowe Land Cruisery będą wyposażone w nowy system „crawl control”, który mniej doświadczonym kierowcom pomoże w jeździe terenowej. Jego zadaniem jest kontrola silnika i hamulców w celu utrzymania niskiej prędkości jazdy (1-5 km/h) i zapobieganie blokowaniu się oraz poślizgowi kół. Rozwiązanie to pozwoli kierowcy skupić się na prowadzeniu samochodu. Producent chwali się ponadto nowym system ABS, który dostosowano do jazdy w terenie. Toyotę wyposażono także w hydrauliczny Kinetic Dynamic Suspension System (KDSS), który kontroluje pracę stabilizatorów. Za jego sprawą Land Cruiser 200 pewniej prowadzi się po szosach; w terenie system automatycznie wykrywa, kiedy należy odłączyć stabilizatory, aby uzyskać większy skok zawieszenia.
AK
{gallery}Newsy/LC200_Australia{/gallery}