×

Ostrzeżenie

JFolder::pliki: Ścieżka nie jest folderem. Ścieżka: /home/cremaster/domains/terenowo.pl/public_html/images/Newsy/LC200_Australia.

×

Uwaga

There was a problem rendering your image gallery. Please make sure that the folder you are using in the Simple Image Gallery plugin tags exists and contains valid image files. The plugin could not locate the folder: images/Newsy/LC200_Australia

Nowa Toyota Land Cruiser 200 debiutuje w Australii

01Toyota zaprezentowała oficjalne informacje i zdjęcia nowej wersji Land Cruisera 200 model 2008. Auto zadebiutuje na australijskim salonie motoryzacyjnym w Sydney, który rozpocznie się 11 października. LC 200 najpierw trafi do rąk klientów na antypodach, a dopiero później rozpocznie się jego sprzedaż w Europie.

W porównaniu do swej poprzedniczki „dwusetka” trochę urosła – jest o 6 cm dłuższa, 3 cm szersza i 1,5 cm wyższa. Bazą auta jest nowa, wzmocniona rama, którą ma poprawić komfort jazdy, a także zredukować hałas i wibracje. Toyotą będą mogły podróżować nawet 8 osób, dla których bezpieczeństwa zamontowano aż 10 poduszek powietrznych.

Podstawowym silnikiem, z którym terenowa Toyota będzie oferowana w Australii i Stanach, jest 5,7-litrowa V-ósemka dysponująca mocą 381 KM i osiągająca maksymalny moment obrotowy 544 Nm przy 3600 obr./min. Europejczycy będą mieli do wyboru widlaste ósemki o niższej mocy: benzynową 4,7 l (288 KM) i wysokoprężną 4,5 l (286 KM). Modele będą dostępne z 5- i 6-biegowymi przekładniami. Za rozdział napędu na przednie i tylne koła odpowiadać będzie centralny mechanizm różnicowy typu Torsen.     

Benzynowe Land Cruisery będą wyposażone w nowy system „crawl control”, który mniej doświadczonym kierowcom pomoże w jeździe terenowej. Jego zadaniem jest kontrola silnika i hamulców w celu utrzymania niskiej prędkości jazdy (1-5 km/h) i zapobieganie blokowaniu się oraz poślizgowi kół. Rozwiązanie to pozwoli kierowcy skupić się na prowadzeniu samochodu.  Producent chwali się ponadto nowym system ABS, który dostosowano do jazdy w terenie. Toyotę wyposażono także w hydrauliczny Kinetic Dynamic Suspension System (KDSS), który kontroluje pracę stabilizatorów. Za jego sprawą Land Cruiser 200 pewniej prowadzi się po szosach; w terenie system automatycznie wykrywa, kiedy należy odłączyć stabilizatory, aby uzyskać większy skok zawieszenia.   

AK

{gallery}Newsy/LC200_Australia{/gallery}