TERENOWO.PL to założony w 2007 roku portal motoryzacyjny poświęcony pojazdom i sportom off-roadowym. Popieramy wyłącznie legalną jazdę w terenie, sprzeciwiając się bezmyślnemu niszczeniu przyrody, rozjeżdżaniu szlaków turystycznych i płoszeniu zwierząt. Chcesz pokazać, jakim jesteś off-roaderem? Zapisz się na rajd i stań do rywalizacji z innymi zawodnikami.

Brabus 800 Widestar to dzieło rąk (dosłownie, bo wszystkie prace wykonane zostały ręcznie) specjalistów z Brabusa, czyli prywatnego przedsiębiorstwa specjalizującego się w tuningu samochodów marki Mercedes-Benz. Najważniejszym elementem przebudowy był oczywiście silnik – i to nie byle jaki. Na warsztat trafiła jednostka zapożyczona z Klasy S 600 o pojemności 5.5 l i fabrycznej mocy 388 KM. Jej konstrukcja – 12 cylindrów w układzie widlastym z dwoma turbosprężarkami – oczywiście nie zmieniła się, ale inżynierom udało się zwiększyć jej pojemność do 6.3 l. Za sprawą m.in. nowego układu dolotowego i wydechowego, specjalnych

Z takim silnikiem Mercedes G na drodze zachowuje się niczym rasowy bolid Formuły 1 – do „setki” można go rozbujać już w 4 sekundy! Prędkościomierz wyskalowany został do zawrotnych 280 km/h – nic w tym dziwnego, skoro prędkość maksymalna wynosi 270 km/h… W trosce o bezpieczeństwo szalonego kierowcy, który wpadły na pomysł, by „zamknąć” licznik, również i on został ograniczony elektronicznie do „rozsądnych” 240 km/h.

W zamyśle Brabus 800 Widestar powstał zapewne po to, by nie opuszczać w ogóle asfaltu. Nas frapuje jednak myśl, co by stało się, gdyby założyć mu porządne MT-eki i ruszyć w teren…
AreK, fot. Brabus