Master Race 2011 – (pół)maraton piasków

IMG_0188Ryzykiem, które opłaciło się, było zorganizowanie w szczycie sezonu rajdowego zupełnie nowej imprezy – długodystansowego Master Race. Data była dość przypadkowa (planowany był inny termin, ale życie bywa brutalne i nie zawsze fair) i raczej nieszczęśliwa – zaledwie tydzień po maratonie Drezno-Wrocław i tylko 2 tygodnie przed kolejną rundą RMPST. Zawodnicy, którzy ofiarowali organizatorom kredyt zaufania, chyba nie zawiedli się, bo piaszczyste oesy w Nowej Dębie, pokonywane w 30-stopniowym upale, dały im prawdziwą namiastkę Afryki.

Na start w Master Race 2011 z bazą w Nowej Dębie (niedawno w tym samym miejscu odbywała się II runda RMPST  Baja Carpathia) zdecydowały się ostatecznie 34 załogi (w motocykliści i kierowcy quadów). Zawody rozpoczęły się od widowiskowego prologu na „Piachach” w centrum miasta, którego widownię IMG_0985stanowili między innymi mieszkańcy pobliskiego bloku – wystarczyło podejść do okna, by mogli podziwiać zmagania off-roaderów. W upalną sobotę rajd przeniósł się na pobliski poligon, który słynie ze swych piaszczystych czołgówek. Dwa blisko 25-kilometrowe odcinki specjalne, które zawodnicy pokonywali dwukrotnie, pozwoliły zaznać smaku Czarnego Lądu, a zarazem zweryfikować wytrzymałość maszyn – piasek i kurz zgrzytał w każdym trybiku! Niedawne deszcze spowodowały, że gdzieniegdzie można było również natknąć się na fragmenty błotne. Jedno z takich miejsc na koniec dnia uwięziło nawet dwie rajdówki. W niedzielę zawodnicy po raz trzeci pokonali dwa wspomniane oesy, a suma czasów wszystkich przejazdów wskazała zwycięzców.

IMG_0747Osiągnięcie mety wcale jednak nie należało do najłatwiejszych zadań. Zdarzyły się dwa dachowania, urywano koła, palono sprzęgła… Zawodnikom nie można było jednak odmówić ambicji – jedna z załóg przez całą noc naprawiała się, by móc następnego dnia wystartować, inna część oesu pokonała na trzech kołach. Nie wszystkim dane było jednak uczestniczyć w rozegranym na samym końcu oesie Tissota, który polegał na ponownym zmierzeniu się z trasą prologu (tym razem pokonywaną dwukrotnie).

Urozmaicona, szybka, niezwykle urokliwa trasa zebrała wśród zawodników bardzo dobre recenzje. Niektórym tak się spodobała, że na koniec rajdu narzekali: „Szkoda, że za mało…”. Organizatorzy zapowiadają, że następnym razem czekać już na nich będzie obiecane 300 kilometrów.

Text i foto: Arek Kwiecień / Sigma Pro

Klasa MR 1

lp

Nr

Kierowca

Pilot

SEKCJA 1

SEKCJA 2

SEKCJA 3

SUMA

1

106

Kazimierz Bzdyk Wojciech Topór 00:53:45,10 00:53:02,30 00:50:40,60 02:37:28,00

2

117

Paweł Matkowski Ewa Matkowska 00:51:36,70 00:58:56,30 00:50:02,70 02:40:35,70

3

104

Michał Jarczyk Wojciech Śliwa 00:53:01,30 01:04:33,25 00:55:22,50 02:52:57,05

4

109

Dominik Bugajski Kamil Nowak 00:57:47,50 00:56:08,40 01:17:45,20 03:11:41,10

5

116

Olaf Chłopek Adam Dierzanowski 01:21:27,10 02:12:15,35 01:01:00,80 04:34:43,25

6

111

Jurek Bodzioch Grzegorz Musiał 00:57:11,20 00:57:09,60

NK

NK

7

102

Marcin Sobiech Piotr Czosnyka 01:29:35,55

NK

NK

NK




Klasa MR 2

lp

Nr

Kierowca

Pilot

SEKCJA 1

SEKCJA 2

SEKCJA 3

SUMA

1

110

Kuba Mrowca Witek Łukaszczyk 01:02:39,50 01:01:57,30 01:31:02,55 03:35:39,35

2

113

Dagmara Kowalczyk Grzegorz Urban 01:23:43,60 02:15:59,50 01:38:28,10 05:18:11,20



Klasa MR 3

lp

Nr

Kierowca

Pilot

SEKCJA 1

SEKCJA 2

SEKCJA 3

SUMA

1

105

Artur Cichoń Adam Gąsiorek 00:56:31,30 00:54:39,10 01:00:14,90 02:51:25,30

2

100

Wojciech Bodziony Mariusz Gwizdowski 01:02:06,80 00:57:43,60 00:57:12,60 02:57:03,00

3

107

Andrzej Szczygielski Radosław Kozak 00:55:42,00 00:56:46,90 01:31:44,45 03:24:13,35

4

101

Dawid Sadlik Kazimierz Skudlarski 00:57:44,10 01:08:43,95 01:20:06,00 03:26:34,05

5

103

Jerzy Świerz Tomasz Sernicki 01:02:46,60 01:04:23,20 01:23:24,45 03:30:34,25

6

115

Kamil Barszczewski Tomasz Budaj 00:57:22,90 01:29:31,85 01:31:44,45 03:58:39,20

7

108

Kamil Konefał Dominik Letniowski 01:10:27,75 01:37:51,85 NK NK

8

112

Mariusz Wilk Marcin Krawczyk 01:36:54,00 01:29:31,85 NK NK

9

114

Marek Temple Witold Grabowski 01:31:53,00 01:37:51,85 NK NK


Klasa MR M

lp

Nr

Załoga

SEKCJA 1

SEKCJA 2

SEKCJA 3

SUMA

1

14

Wojciech Wilowski 01:01:17,90 01:03:07,40 00:56:04,60 03:00:29,90


Klasa MR Q/2k

LP

Nr

Załoga

SEKCJA 1

SEKCJA 2

SEKCJA 3

SUMA

1

8

Andrzej Grzyb 00:51:32,10 00:51:13,50 00:50:07,30 02:32:52,90

2

6

Paweł Romaniak 00:58:54,10 00:55:50,80 00:48:01,20 02:42:46,10

3

2

Łukasz Ruman 00:57:14,30 00:55:51,90 00:49:47,30 02:42:53,50

4

13

Adrian Bernat 00:58:25,60 00:56:15,10 00:49:10,60 02:43:51,30

5

12

Jacek Kowalski 00:49:08,90 01:26:58,55

NK

NK

6

1

Paweł Dragon 01:33:06,00

NK

NK

NK



Klasa MR Q/4k

lp

Nr

Załoga

SEKCJA 1

SEKCJA 2

SEKCJA 3

SUMA

1

11 Grzegorz Faliński 00:52:30,50 00:46:39,30 00:42:55,70 02:22:05,50

2

9 Fabian Czapla 00:48:53,70 00:48:45,90 00:44:59,70 02:22:39,30

3

7 Marcin Lipski 00:58:08,10 00:58:30,60 00:56:17,10 02:52:55,80

4

10 Janusz Bobela 01:05:47,90 01:06:40,30 01:01:16,20 03:13:44,40

5

3 Marcin Rewilak 01:18:13,20 01:10:10,10 01:08:01,60 03:36:24,90

6

4 Krzysztof Kruczkowski 01:14:13,20 01:14:49,00 01:08:01,60 03:37:03,80

7

5 Tomasz Mikus 00:58:20,00 01:09:48,40

NK

NK

Skomentuj

Upewnij się, że wymagane pola oznaczone gwiazdką (*) zostały wypełnione. Kod HTML nie jest dozwolony.