TERENOWO.PL to założony w 2007 roku portal motoryzacyjny poświęcony pojazdom i sportom off-roadowym. Popieramy wyłącznie legalną jazdę w terenie, sprzeciwiając się bezmyślnemu niszczeniu przyrody, rozjeżdżaniu szlaków turystycznych i płoszeniu zwierząt. Chcesz pokazać, jakim jesteś off-roaderem? Zapisz się na rajd i stań do rywalizacji z innymi zawodnikami.
W czasie gdy cała Polska odpoczywa, korzystając z długiego weekendu, oni wzięli na swe barki trud walki w zawodach IV. Gyulai Várfürdő Kupa – kolejnej rundzie mistrzostw FIA CEZ i jednocześnie mistrzostw Węgier. Trzy polskie załogi w piątek zmierzyły się z krótkim i szybkim prologiem.
Na Węgry wybierały się cztery ekipy z Polski, ale ostatecznie Piotr Białkowski zrezygnował ze startu, aby należycie przygotować swojego Hummera do walki w przyszłotygodniowym Baja Czarne.
Marcin Łukaszewski po prologu, na którym wraz z Magdą Duhanik zajął 7. lokatę, nie był zbytnio zadowolony ze swojego występu: - Chyba nigdy jeszcze nie pojechaliśmy tak słabo prologu. Raz przestrzeliliśmy, goniliśmy, drugi raz przestrzeliliśmy... Ale jesteśmy już na mecie. Zmieniamy opony na All Terrainy, ponieważ jest strasznie sucho, jedziemy po twardej jak kamień glinie. Jutro zobaczymy. Mamy ponad minutę straty do lidera Erika Kordy, ale zamierzamy go gonić. Od rana się ścigamy!
Dwie pozostałe polskie załogi: Łukasz Lechowicz i Łukasz Solecki oraz Tomasz Piec i Gabriel Prochacki startując niemal identycznymi Navarami T2, osiągnęli zbliżone wyniki i – pod nieobecność innych załóg z grupy T2 – pewnie prowadzą w swej klasyfikacji.
- Prolog? - zastanawia się Tomek Piec. - Było szybko, pyliście, powietrze 32 st. Celsjusza, czyli w kabinie powyżej 40 stopni, doskonale zorganizowany, w wioseczce w której startowaliśmy zebrała się lokalna społeczność, aby nas częstować lokalnymi specjałami i wodą w pełnym słońcu! Drogi twarde, bardzo szybkie, poprzecinane zdradliwymi uskokami i podbijającymi hopkami, które przy większej prędkości wyzwalają spory skok adrenaliny:) Wynik prologu ma raczej drugorzędne znaczenie dla nas - kluczem było/jest szybkie "zbratanie się" ze starym-nowym samochodem... A mam wrażenie jakby wszystko było inaczej, lepiej!
W sobotę czeka na zawodników 188 km odcinków specjalnych, a w niedzielę – finałowe 128 kilometrów.
MM
IV. Gyulai Várfürdő Kupa 2015 - wyniki prologu
Poz.
| No. | Kierowca | Pilot | Pojazd | Kraj |
Kat. | Czas | Strata |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1.
|
6
|
KORDA Erik
|
CSATÓ Attila
|
Mitsubishi
|
HUN
|
T1
|
00:04:37
|
-
|
2.
|
1
|
FAZEKAS Károly
|
SZENÁKI László
|
BMW
|
HUN
|
T1
|
00:04:48
|
+ 00:00:11
|
3.
|
4
|
OUREDNICEK Tomas
|
VACULIK Pavel
|
Hummer
|
CZE
|
T1
|
00:05:05
|
+ 00:00:28
|
4.
|
2
|
FEKETE Antal
|
TÓTH György
|
Toyota
|
HUN
|
T1
|
00:05:07
|
+ 00:00:30
|
5.
|
19
|
MACHACEK Josef
|
Buggy
|
CZE
|
T3
|
00:05:17
|
+ 00:00:40
|
|
6.
|
11
|
SZALAY Balázs
|
VÖRÖS Ferenc
|
Opel
|
HUN
|
T1
|
00:05:21
|
+ 00:00:44
|
7.
|
3
|
LUKASZEWSKI Marcin
|
DUHANIK-Person Magdalena
|
BMW
|
POL
|
T1
|
00:05:41
|
+ 00:01:04
|
8.
|
7
|
LÓNYAI Pál
|
HORN Albert
|
Nissan
|
HUN
|
T1
|
00:05:41
|
+ 00:01:04
|
9.
|
12
|
APÁTHY Zoltán
|
EROS Gábor
|
Nissan
|
HUN
|
T1
|
00:06:11
|
+ 00:01:34
|
10.
|
9
|
LECHOWICZ Lukasz
|
SOLECKI Lukasz
|
Nissan
|
POL
|
T2
|
00:06:21
|
+ 00:01:44
|
11.
|
14
|
PIEC Tomas
|
PROCHACKI Gabriel
|
Nissan
|
POL
|
T2
|
00:06:37
|
+ 00:02:00
|
12.
|
10
|
KAPOSI Zoltán
|
POÓR C. Sanja
|
Nissan
|
HUN
|
T1
|
02:20:00
|
+ 02:15:23
|