TERENOWO.PL to założony w 2007 roku portal motoryzacyjny poświęcony pojazdom i sportom off-roadowym. Popieramy wyłącznie legalną jazdę w terenie, sprzeciwiając się bezmyślnemu niszczeniu przyrody, rozjeżdżaniu szlaków turystycznych i płoszeniu zwierząt. Chcesz pokazać, jakim jesteś off-roaderem? Zapisz się na rajd i stań do rywalizacji z innymi zawodnikami.
Rzadka to okazja, by zobaczyć na starcie tych samych zawodów Krzysztofa Hołowczyca – naszego najlepszego kierowcę cross-country – a obok niego całą czołówkę polskiego off-roadu. W ubiegłym roku na Baja Poland „Hołek” nie pojeździł zbyt długo z powodu awarii pożyczonego pojazdu. W tym roku już nie ryzykował i do Szczecina przyjechał sprawdzonym w boju Nissanem Navarą.
Kierowcy rywalizujący na co dzień w RMPST nie przepuścili okazji, by skonfrontować się z zawodnikiem Orlen Teamu. Na starcie stawili się m.in. byli Mistrzowie Polski: Sławomir Wasiak, Mariusz Ryczkowski i Włodzimierz Grajek. Nie zabrakło Darka Żyły (zwycięzca H4x4), Marcina Kruszewicza (II miejsce na Baja Carpathia 2010), Konrada Sobeckiego (III miejsca na Transgothica Maraton 2010) oraz wielu innych znakomitych kierowców.
W piątek odbył się ponad 4-kilometrowy prolog, który w mistrzowskim stylu pokonał Krzysztof Hołowczyc, ociągając najlepszy czas i tym samym zapewniając sobie I pozycję na liście startowej do sobotniego etapu. Trudno w to uwierzyć, ale jest to pierwszy sukces oesowy Hołka na polskich trasach off-roadowych!
– Prolog poszedł nam nie najlepiej… - komentował Krzysztof Hołowczyc na mecie. – Cofaliśmy się w jednym miejscu, ponieważ po modyfikacjach książka drogowa nie za bardzo pasowała. W pewnym momencie wychodząc zza szczytu, Jean-Marc mówi teraz w prawo, a niestety tam była plastikowa taśma, więc pojechaliśmy w lewo i cofanie, więc parę ładnych sekund straty. Ale pierwsze koty za płoty. Ruszyliśmy. Na razie pierwszy odcinek widzieliśmy, więc zobaczymy jak będzie dalej. Kto wygra rajd. Myślę, że ja…
„Hołek” jest głównym faworytem rajdu, ale wyniki prologu świadczą, że zwycięstwo może przyjść mu z trudem. Kolejne miejsca zajęli za nim nasi ex-mistrzowie: Wasiak, Ryczkowski i Grajek, jadący bardzo podobnymi pojazdami (SAM MRT), którzy tanio skóry z pewnością nie zamierzają sprzedawać.
Włodzimierz Grajek: Prolog króciutki, trochę ponad 4 kilometry. Był dość śliski i szybki, dzięki temu, że wcześniej trasę wyrównał spychacz. Z czwartego miejsca, które zajęliśmy, jestem bardzo zadowolony, natomiast z samej jazdy już nie bardzo: jechaliśmy dosyć nerwowo, popełniliśmy sporo błędów, ale generalnie wynik dobry. Do Hołowcyca niestety mamy zbyt daleko, żeby mówić, że jest „w zasięgu wzroku”. Ale bardzo się cieszę, że startuje, bo możemy się od niego wiele nauczyć, choć mamy świadomość, jak wielki dystans nas od niego dzieli. A jutro… Wszystko się okaże. Trasa jest bardzo śliska z powodu obfitych opadów, jakie miały tu miejsce niedawno, dlatego ustaliłem z Rafałem strategię, że na początku, przynajmniej rano, będziemy się powstrzymywać do jazdy na maxa, żeby nie uszkodzić samochodu.
Prawdziwe zmagania rozpoczną się jutro i potrwają dwa dni. Zarówno w sobotę, jak i w niedzielę na zawodników czeka ponad 200-kilometrowa trasa, z czego blisko 173 km trzeba pokonać w jak najszybszym tempie. W sumie rajd Baja Poland liczy 350 km oesowych.
text: Arek Kwiecień, fot. Maciej Soja
Komentarze zawodników:
Rafał Marton:
- Startuję tutaj po raz drugi. Wrażenia podobnie jak w ubiegłym roku bardzo dobre. Jest to wszystko fajnie przygotowane, park serwisowy i ten namiot, gdzie jest biuro. Natomiast jestem bardzo ciekaw jak bardzo będą różnić się odcinki specjalne od zeszłorocznych. Tamte nie zrobiły na nas najlepszego wrażenia z uwagi na te ciasne kaloryfery na tym polu. Wiem, że w tym roku tego nie ma, OS-y są trochę dłuższe i inaczej skonfigurowane no i mam nadzieję, że będą dużo ciekawsze. Będę mógł to powiedzieć dopiero po jutrzejszej pętli. W ubiegłym roku startowałem tu z Patrykiem Łoszewskim, z którym jeździliśmy cały program Mistrzostw Polski i udało nam się to Mistrzostwo zdobyć. W tym roku nie uzbieraliśmy na tyle dużego budżetu, aby walczyć o zwycięstwo, ale równolegle biorę udział w drugim projekcie. Z Konradem Sobeckim wystartujemy w kilku rajdach Baja wyrywkowo. Między innymi Baja Poland wybraliśmy sobie jako jeden z tych startów, który jest dla nas przygotowaniem być może do pełnego cyklu Mistrzostw Polski w przyszłym roku. Trwają przygotowania do Dakaru, to będzie już mój siódmy start, a siódemka jest dla nas szczęśliwa, więc myślę, że wszystko się uda.
Klaudia Podkalicka:
- Super odcinek. Nie przepadam za piachami, tutaj miałam duży problem. Okazało się, że warto jednak trochę potrenować i to jest bardzo ważne, bo bez tego ciężko osiągnąć jakiś wynik. Tym samochodem jechałam po raz pierwszy, bo wcześniej nie było treningów, więc potraktowałam ten prolog jako trening. Sił mi wystarczyło.
Mirosław Woźniak:
- Wrażenia rewelacyjne, piękny prolog, troszkę bardziej nas panowie organizatorzy wystraszyli niż jest w rzeczywistości. Jest świetnie!
Aleksander Sachabiński:
- Prolog jest fajny, piaszczysta, kręta droga, bardzo dużo publiczności, dwie czy trzy hopki , gdzie można trochę skoczyć autem, aby ładnie wyglądało. Jesteśmy bardzo zadowoleni, oby tak dalej.
Kierowcy rywalizujący na co dzień w RMPST nie przepuścili okazji, by skonfrontować się z zawodnikiem Orlen Teamu. Na starcie stawili się m.in. byli Mistrzowie Polski: Sławomir Wasiak, Mariusz Ryczkowski i Włodzimierz Grajek. Nie zabrakło Darka Żyły (zwycięzca H4x4), Marcina Kruszewicza (II miejsce na Baja Carpathia 2010), Konrada Sobeckiego (III miejsca na Transgothica Maraton 2010) oraz wielu innych znakomitych kierowców.
W piątek odbył się ponad 4-kilometrowy prolog, który w mistrzowskim stylu pokonał Krzysztof Hołowczyc, ociągając najlepszy czas i tym samym zapewniając sobie I pozycję na liście startowej do sobotniego etapu. Trudno w to uwierzyć, ale jest to pierwszy sukces oesowy Hołka na polskich trasach off-roadowych!
– Prolog poszedł nam nie najlepiej… - komentował Krzysztof Hołowczyc na mecie. – Cofaliśmy się w jednym miejscu, ponieważ po modyfikacjach książka drogowa nie za bardzo pasowała. W pewnym momencie wychodząc zza szczytu, Jean-Marc mówi teraz w prawo, a niestety tam była plastikowa taśma, więc pojechaliśmy w lewo i cofanie, więc parę ładnych sekund straty. Ale pierwsze koty za płoty. Ruszyliśmy. Na razie pierwszy odcinek widzieliśmy, więc zobaczymy jak będzie dalej. Kto wygra rajd. Myślę, że ja…
„Hołek” jest głównym faworytem rajdu, ale wyniki prologu świadczą, że zwycięstwo może przyjść mu z trudem. Kolejne miejsca zajęli za nim nasi ex-mistrzowie: Wasiak, Ryczkowski i Grajek, jadący bardzo podobnymi pojazdami (SAM MRT), którzy tanio skóry z pewnością nie zamierzają sprzedawać.
Włodzimierz Grajek: Prolog króciutki, trochę ponad 4 kilometry. Był dość śliski i szybki, dzięki temu, że wcześniej trasę wyrównał spychacz. Z czwartego miejsca, które zajęliśmy, jestem bardzo zadowolony, natomiast z samej jazdy już nie bardzo: jechaliśmy dosyć nerwowo, popełniliśmy sporo błędów, ale generalnie wynik dobry. Do Hołowcyca niestety mamy zbyt daleko, żeby mówić, że jest „w zasięgu wzroku”. Ale bardzo się cieszę, że startuje, bo możemy się od niego wiele nauczyć, choć mamy świadomość, jak wielki dystans nas od niego dzieli. A jutro… Wszystko się okaże. Trasa jest bardzo śliska z powodu obfitych opadów, jakie miały tu miejsce niedawno, dlatego ustaliłem z Rafałem strategię, że na początku, przynajmniej rano, będziemy się powstrzymywać do jazdy na maxa, żeby nie uszkodzić samochodu.
Prawdziwe zmagania rozpoczną się jutro i potrwają dwa dni. Zarówno w sobotę, jak i w niedzielę na zawodników czeka ponad 200-kilometrowa trasa, z czego blisko 173 km trzeba pokonać w jak najszybszym tempie. W sumie rajd Baja Poland liczy 350 km oesowych.
text: Arek Kwiecień, fot. Maciej Soja
Komentarze zawodników:
Rafał Marton:
- Startuję tutaj po raz drugi. Wrażenia podobnie jak w ubiegłym roku bardzo dobre. Jest to wszystko fajnie przygotowane, park serwisowy i ten namiot, gdzie jest biuro. Natomiast jestem bardzo ciekaw jak bardzo będą różnić się odcinki specjalne od zeszłorocznych. Tamte nie zrobiły na nas najlepszego wrażenia z uwagi na te ciasne kaloryfery na tym polu. Wiem, że w tym roku tego nie ma, OS-y są trochę dłuższe i inaczej skonfigurowane no i mam nadzieję, że będą dużo ciekawsze. Będę mógł to powiedzieć dopiero po jutrzejszej pętli. W ubiegłym roku startowałem tu z Patrykiem Łoszewskim, z którym jeździliśmy cały program Mistrzostw Polski i udało nam się to Mistrzostwo zdobyć. W tym roku nie uzbieraliśmy na tyle dużego budżetu, aby walczyć o zwycięstwo, ale równolegle biorę udział w drugim projekcie. Z Konradem Sobeckim wystartujemy w kilku rajdach Baja wyrywkowo. Między innymi Baja Poland wybraliśmy sobie jako jeden z tych startów, który jest dla nas przygotowaniem być może do pełnego cyklu Mistrzostw Polski w przyszłym roku. Trwają przygotowania do Dakaru, to będzie już mój siódmy start, a siódemka jest dla nas szczęśliwa, więc myślę, że wszystko się uda.
Klaudia Podkalicka:
- Super odcinek. Nie przepadam za piachami, tutaj miałam duży problem. Okazało się, że warto jednak trochę potrenować i to jest bardzo ważne, bo bez tego ciężko osiągnąć jakiś wynik. Tym samochodem jechałam po raz pierwszy, bo wcześniej nie było treningów, więc potraktowałam ten prolog jako trening. Sił mi wystarczyło.
Mirosław Woźniak:
- Wrażenia rewelacyjne, piękny prolog, troszkę bardziej nas panowie organizatorzy wystraszyli niż jest w rzeczywistości. Jest świetnie!
Aleksander Sachabiński:
- Prolog jest fajny, piaszczysta, kręta droga, bardzo dużo publiczności, dwie czy trzy hopki , gdzie można trochę skoczyć autem, aby ładnie wyglądało. Jesteśmy bardzo zadowoleni, oby tak dalej.
Baja Poland 2010 - wyniki prologu:
Miejsce Position | Nr. No. | Kierowca Driver | Grupa Group | Samochód Vehicle | Czas OS SS time | Km/h | Różn. do I Diff. leader | Różn. poprz. Diff. previous |
1 | 1 | Hołowczyc Krzysztof | T1 | Nissan Navara | 00:04:24,3 | 59,5 | + 0:00:00,0 | - |
2 | 11 | Wasiak Sławomir | T1 | Mitsubishi Pajero MRT | 00:04:40,3 | 56,1 | + 0:00:16,0 | + 0:00:16,0 |
3 | 7 | Ryczkowski Mariusz | T1 | Mitsubishi Pajero MRT08 | 00:04:42,0 | 55,8 | + 0:00:17,7 | + 0:00:01,7 |
4 | 6 | Grajek Włodzimierz | T1 | Mitsubishi Pajero MRT | 00:04:47,3 | 54,8 | + 0:00:23,0 | + 0:00:05,3 |
5 | 5 | Żyła Dariusz | T1 | Mitsubishi Pajero | 00:04:57,2 | 52,9 | + 0:00:32,9 | + 0:00:09,9 |
6 | 3 | Kruszewicz Marcin | T1 | Bowler Wild Cat 200 | 00:05:07,1 | 51,2 | + 0:00:42,8 | + 0:00:09,9 |
7 | 12 | Sobecki Konrad | T1 | Mitsubishi Pajero | 00:05:09,5 | 50,8 | + 0:00:45,2 | + 0:00:02,4 |
8 | 13 | Woźniak Mirosław | T1 | Nissan Navara | 00:05:10,2 | 50,7 | + 0:00:45,9 | + 0:00:00,7 |
9 | 8 | Pribyl Jiri | T1 | Nissan King Car | 00:05:19,7 | 49,2 | + 0:00:55,4 | + 0:00:09,5 |
10 | 15 | Łyżwa Robert | TH | Land Rover | 00:05:20,5 | 49,1 | + 0:00:56,2 | + 0:00:00,8 |
11 | 9 | Sladek Zdenek | T1 | Mitsubishi Pajero | 00:05:37,7 | 46,6 | + 0:01:13,4 | + 0:00:17,2 |
12 | 17 | Ulrich Juraj | T2 | Nissan Navara | 00:05:38,6 | 46,5 | + 0:01:14,3 | + 0:00:00,9 |
13 | 21 | Podkalicka Klaudia | T2 | Toyota Land Cruiser | 00:05:42,3 | 46,0 | + 0:01:18,0 | + 0:00:03,7 |
14 | 19 | Więcławek Zbigniew | T2 | Mitsubishi Pajero | 00:05:42,7 | 45,9 | + 0:01:18,4 | + 0:00:00,4 |
15 | 14 | Janaszkiewicz Marek | T1 | Land Rover Discovery | 00:05:43,7 | 45,8 | + 0:01:19,4 | + 0:00:01,0 |
16 | 20 | Tokarczyk Mirosław | T2 | Mitsubishi Pajero | 00:05:45,7 | 45,5 | + 0:01:21,4 | + 0:00:02,0 |
17 | 16 | Sachanbinski Aleksander | T2 | Toyota Land Cruiser | 00:05:48,4 | 45,2 | + 0:01:24,1 | + 0:00:02,7 |
18 | 23 | Siarek Marek | T2 | Mitsubishi Pajero | 00:06:08,4 | 42,7 | + 0:01:44,1 | + 0:00:20,0 |
19 | 18 | Szwagrzyk Grzegorz | T2 | Mitsubishi Pajero | 00:06:11,5 | 42,3 | + 0:01:47,2 | + 0:00:03,1 |
Klasa Quad:
1 | 101 | Rostowski Klaudiusz | 2K |
KTM 505SX | 00:04:36,3 | 56,9 | + 0:00:00,0 | - |
2 | 105 | Bernat Adrian | 2K | Yamaha YF700 | 00:05:26,0 | 48,3 | + 0:00:49,7 | + 0:00:49,7 |
3 | 104 | Bernat Arkadiusz | 2K | Yamaha YFZ 450 | 00:05:30,1 | 47,7 | + 0:00:53,8 | + 0:00:04,1 |
4 | 103 | Trafiałek Michał | 4K | Can-am Renegade | 00:05:59,1 | 43,8 | + 0:01:22,8 | + 0:00:29,0 |
{artsexylightbox autoGenerateThumbs="true" path="images/stories/Galerie/RMPST10_Szczecin/PT" previewHeight="67"}{/artsexylightbox}