Nowi starzy Mistrzowie - IV runda RMPST 2004

GChoć swój występ w 31. rajdzie Polskie Safari, stanowiącym IV rundę Rajdowych Mistrzostw Polski Samochodów Terenowych (25-26.06) zapowiedzieli członkowie Orlen Teamu – Łukasz Komornicki i Rafał Marton, to nie oni jednak byli gwiazdami imprezy. W Górze Kalwarii rewelacyjnie spisali się Mistrzowie Polski z roku 2002 – Paweł Oleszczak i Mariusz Milewski, którzy wygrali aż 6 z 9 rozegranych oesów. Komornicki z Martonem na rajd zaś nie dojechali...

Na rajd Polskie Safari składały się trzy odcinki specjalne, które zawodnicy pokonywali trzykrotnie. Na trasie dominowała nawierzchnia piaszczysta, która powodowała, iż z czasem, w wyniku przejazdu kolejnych aut, zaczęły się tworzyć koleiny. Zawodnicy musieli uważać, by z nich nie wypaść, co - szczególnie podczas ostrych podjazdów - kończyło się zakopaniem pojazdu.

Najgroźniejszymi rywalami Oleszczaka i Milewskiego z początku byli Dariusz Andrzejewski i Maciej Skura (Sam 5700), którzy przez dwa pierwsze oesy plasowali się z niewielką stratą na drugiej pozycji. Z dalszej walki niestety wyeliminowała ich awaria układu kierowniczego. W obliczu doskonałej postawy Oleszczaka pasjonujący pojedynek, ale którego stawką było tylko miejsce drugie, stoczyli Tomasz i Stanisław Lisowscy (Mercedes 300 GE 3000) ze zwycięzcami poprzedniej rundy w Gorzowie: Piotrem Gadomskim i Rafałem Ciepłym (Sam K-1 4200). Lisowscy długo prowadzili, osiągając bezpieczną, kilkunastosekundową przewagę, którą jednak roztrwonili na oesie szóstym. Jakby przestraszeni takim obrotem sprawy, kolejne dwa odcinki przejechali w tempie ekspresowym, wygrywając nawet z Oleszczakiem i to oni właśnie zajęli ostatecznie miejsce drugie.

W klasie O1, czyli samochodów wyposażonych w słabsze silniki, rundę wygrali Grzegorz Szwagrzyk i Piotr Brakowiecki (Sam 2315), którzy w tym sezonie zwyciężyli w swojej klasie jak dotąd we wszystkich zawodach. Znajduje to odzwierciedlenie w klasyfikacji generalnej RMPST, gdzie zajmują wysokie czwarte miejsce, wyprzedzając m.in. Lisowskich.

W pozostałych klasach wygrywali: Igor Kohutnicki i Andrzej Jedynak (klasa popularna), Sebastian Hornik i Julian Obrocki (klasa ciężka) oraz Zbigniew Łazarz i Wiktor Biesiadecki (KJST).

text: Arek Kwiecień, foto: Tomasz Lisicki


{artsexylightbox autoGenerateThumbs="true" path="images/stories/Sport/RMPST_2004_Gora" previewHeight="67"}{/artsexylightbox}

Artykuł opublikowany w czasopiśmie "Giełda Samochodowa", nr 53/2004 (912) z dnia: 6 lipca 2004 roku.