Finał Baja Carpathia 2016: ruchome piaski

Galeria - Arek Kwiecień / Sigma Pro | Galeria Bartosz "BartaS" Kostołowski

Miroslav Zapletal i Bartosz Momot (Hummer H3 EVO VII) zdeklasowali rywali na trasie rajdu Baja Carpathia, wygrywając wszystkie cztery odcinki specjalne. Druga załoga na mecie: Marcin Łukaszewski i Magda Duhanik (BMW GPR Seria 1)straciła do zwycięzców ponad 17,5 min. Ostatnie miejsce na podium zajęli Zdenek Porizek i Marek Sykora (Ford F-150), do których zaledwie 3 sek. stracili Włodzimierz Grajek i Piotr Brakowiecki (BMW X5).

Baja Carpathia 2016 jak co roku stała pod znakiem smakowitych, piaszczystych oesów, które stanowiły duże wyzwanie dla wytrzymałości rajdówek. Kopny piach więził koła pojazdów, wymagając nierzadko wciskania pedału gazu aż do deski. Nie wszystkie auta wytrzymały takie traktowanie, co zaowocowało dużą liczbą awarii.

Zapletal i Momot na każdym z poligonowych oesów osiągali kilkuminutową przewagę nad rywalami (wyjątkiem był tylko krótki OS2 rozegrany na stalowowolskich błoniach, na którym pokonali Łukaszewskiego i Duhanik o 5 sek.). Czeski Hummer był poza zasięgiem rywali, których nie omijały również kłopoty. Załoga BMW GPR Seria 1 otrzymała m.in. 2-minutową karę za spóźnienie na PKC, a na finałowym oesie musiała zatrzymać się, by ugasić ogień, który zajął instalację elektryczną moetromierzy. Aż do samej mety trwały zacięta walka o miejsce na podium pomiędzy czeską załogą Forda i polską BMW X5. Grajkowi i Brakowieckiemu, dla których jest to dopiero drugi start w nowej rajdówce, zabrakło tylko 3 sekund do pełnego sukcesu.

Znakomity 5. czas w generalce wywalczyli Krzysztof Antończak i Andrzej Mańkowski, pewnie wygrywając rywalizację w grupie TH. Na szczycie podium grupy seryjnej stanęli Grzegorz Szwagrzyk i Jakub Moliter, któzry o blisko 5 min. pokonali obrońców tytułu: Marcina Sobiecha oraz Inez Kielibę. W grupie T3 triumfowali Andrzej Miklaszewski i Jarosław Małkus.

Najszybszą załogą Rajdowego Pucharu Polski Samochodów Terenowych byli Jacek Soboń i Kacper Jeneralski, którzy startując w grupie S1 - 3000, byli wyraźnie szybsi od teoretycznie mocniejszych maszyn z grupy +3000. Ponad 11 minut stracili do nich Janusz Ellert i Tomasz Kwaśniewski, wygrywając grupę S1 +3000, co należy odnotować jako pierwszy sukces ich nowej Toyoty Tacohil.

W seryjnej grupie S2 pozakonkurencyjne były oba Pajero zespołu Rajdos Ekipos - zwycięzcą zostali Michał Goleniewski i Mateusz Król.

Jedynym motocyklistą, który zameldował się na mecie był Krzysztof Jarmuż. Klasę quadów tylnonapędowych wygrał Adrian Janik, a  czteronapędowych - Andrzej Pieron. W klasie UTV triumfowali Mateusz Budziło i Tomasz Waloch.

text i foto: Arek Kwiecień / Sigma Pro

BC2016 RMPST OK

BC2016 RPPST OK

BC2016 PPRB OK

fot. Arek Kwiecień / Sigma Pro:

fot. Bartosz "BartaS" Kostołowski:

Skomentuj

Upewnij się, że wymagane pola oznaczone gwiazdką (*) zostały wypełnione. Kod HTML nie jest dozwolony.