TERENOWO.PL to założony w 2007 roku portal motoryzacyjny poświęcony pojazdom i sportom off-roadowym. Popieramy wyłącznie legalną jazdę w terenie, sprzeciwiając się bezmyślnemu niszczeniu przyrody, rozjeżdżaniu szlaków turystycznych i płoszeniu zwierząt. Chcesz pokazać, jakim jesteś off-roaderem? Zapisz się na rajd i stań do rywalizacji z innymi zawodnikami.
Ariel Jatón w styczniu 2017 podejmie kolejną próbę, by stać się pierwszym zawodnikiem, który osiągnie metę Dakaru za kierownicą całkowicie elektrycznego auta. W ubiegłym roku był już blisko - odpadł na 11. etapie.
CZYTAJ TAKŻE: Łotewski OSCar eO - pierwsza elektryczna terenówka w historii Dakaru | Elektryczny Oscar eO osiągnął metę Dakaru!
Ariel Jatón i Tito Rolón nie poddają się i chcą zrealizować marzenie inżynierów z hiszpańskiej firmy Acciona, którzy zbudowali pojazd napędzany wyłącznie silnikami elektrycznymi. Nie udało się w roku 2015, gdy auto poprowadził Albert Bosch, który zmuszony był jednak wycofać się już na drugim, bardzo wymagającym etapie. Rok później, na znacznie łatwiejszej trasie, Ariel Jatón pożegnał się z rajdem na dwa dni przed zakończniem zmagań. W edycji 2017 musi się udać! Tym bardziej że auto zostało udoskonalone, a ciężar podwozia i akumulatorów zmalał, co może okazać się decydującym czynnikiem w starciu z wydmami.
Ariel Jatón podobnie jak przed rokiem pomyślnie zaliczył już ostatni sprawdzian, którym był tygodniowy Rajd Maroka. - Jesteśmy dobrej myśli! - mówi kierowca. - Ubiegłorczne doświadczenie, gdy pokonaliśmy ponad 80% trasy, jest dla nas dowodem, że jesteśmy w stanie osiągnąć metę. Czujemy się dumni, wysyłając rewolucyjne przesłanie: nasze ślady odciskamy na trasie Dakaru, ale nie w naturze!
Dodajmy, że w roku 2012 na mecie Dakaru zameldował się już pojazd elektryczny – był nim łotewski OSCara eO, w którym był jednak zamontowany silnik elektryczny. Zawodnicy korzystali z niego, gdy akumulatory wymagały podładowania. Hiszpańska terenówka nie posiada jednak tego rodzaju “koła ratunkowego”.
MM, fot. A.S.O./ Jesús Renedo
.