Sobota na Italian Baja 2014. Polacy nadal wśród faworytów

IB2014_3_03Na półmetku rajdu Italian Baja 2014 liderem wśród kierowców samochodowych jest Rosjanin Boris Gadasin. Niewiele – nieco ponad 20 sek. – tracą do niego Yazeed Al-Rajhi i Marek Dąbrowski. Wysoko w swoich klasach plasują się również nasi motocykliści, quadowcy i kierowca UTV.

ZOBACZ TAKŻE: Polacy na czele Italian Baja 2014! Wyniki prologu

W planie dnia było pięć odcinków specjalnych. Samochody i motocykle miały pokonać trzykrotnie liczącą 44 kilometry próbę „Pasch” oraz dwukrotnie 19 km OS „Cosa”. Finalnie jednak ostatni OS dla motocyklistów został odwołany.

Po zwycięstwie na prologu Marek Dąbrowski i Jacek Czachor wybrali piątą pozycję startową. Debiutujący w Italian Baja zawodnicy od razu zaatakowali. Po otwierającej pętli prowadzili z przewagą 19 sekund nad kolejnym w stawce - trzykrotnym zwycięzcą tego rajdu - Borisem Gadasinem. Rosjanin zaatakował na kolejnych próbach i to on objął pozycję lidera rajdu na koniec dnia. Na drugą pozycję awansował Yazeed al-Rajhi, a znakomicie jadący Polacy są na trzecim miejscu zaledwie 3 sekundy za nim.

- Wygraliśmy prolog, a po dzisiejszych przejazdach jesteśmy na trzecim miejscu - to bardzo dobry rezultat i jesteśmy zadowoleni z naszej jazdy. Jutro będziemy bronić pozycji. Trasa biegnie w drugą stronę, teren już jest mocno rozryty, a do tego jedziemy po otwartych polach, gdzie jest dużo mostków, murków i studzienek. Trzeba będzie bardzo uważać by nie uszkodzić auta – skomentował Marek Dąbrowski, a Jacek Czachor dodał:  - IB2014_3_04Pojechaliśmy bezbłędnie pierwszą część i wygraliśmy. Na drugiej próbie eksperymentowaliśmy z inną techniką zmiany biegów, która nie przyniosła jednak zamierzonych rezultatów, więc powróciliśmy do sprawdzonej metody. Ostatnią próbę pojechaliśmy również bardzo dobrze, niestety doszedł nas Gadasin, który ma bardzo dużą i silną jednostkę napędową. Chcielibyśmy jutro pojechać w podobnym stylu i jesteśmy przekonani, że wówczas będzie dobry wynik.

Na pierwszej pętli dobrze zaprezentowali się również Adam Małysz i Rafał Marton, którzy mieli piąty czas, tylko o 49 sekund wolniejszy od lidera. Na trzecim OSie doszło jednak do awarii skrzyni biegów w Hiluxie i zespół ORLEN Team musiał wycofać się z dalszego ścigania. - Jestem bardzo zawiedziony – powiedział Adam Małysz po ogłoszeniu decyzji o wycofaniu się z rajdu. - To już druga taka sytuacja, w której przedwcześnie musimy zakończyć rajd z przyczyn technicznych. Podobną sytuację mieliśmy w zeszłym sezonie na Węgrzech. Podwójnie smutne jest to, że są to sprawy zupełnie od nas niezależne, a nie możemy z ich powodu ukończyć rajdu.  

4. lokatę w „generalce” ze stratą 1 min. 27 sek. do lidera zajmuje Martin Kaczmarski. Mirek Zapletal i Maciek Marton plasują się na 11. pozycji, Piotr Beaupre i Jaceki Liscicki na 13., a Edgar Łukasiewicz i Piotr Brakowiecki na 22. Tomasz Czerniak i Bartosz Szlęzak są na 5. miejscu w grupie T2.

IB2014_3Wśród motocyklistów rywalizujących  FIM World Cup walka toczy się pomiędzy dwoma lokalnymi kierowcami, a Kubą Przygońskim. Po sześciu próbach Kuba jest trzeci, 3’28 za prowadzącym Vanni Cominotto i 1’06 za Alessandro Ruoso. - Początek trasy był poprowadzony w rzece, momentami tak głębokiej, że nie dało się zupełnie jechać. Dalej odcinki specjalne były bardzo szybkie, jechaliśmy około 160 km/h. Pod koniec były bardzo duże wertepy i koleiny utworzone przez samochody, które wcześniej przejechały trasę. Gonię dwóch Włochów, którzy pochodzą z tego regionu, doskonale znają tutejsze tereny i naprawdę rzadko odejmują gazu – powiedział Kuba Przygoński.

2. miejsce w klasyfikacji FIM World Cup w klasie quadów zajmuje Kamil Wiśniewski, a 5. - Zbigniew Zych. W klasyfikacji Mistrzostw Europy najlepszym polskim motocyklistą jest Krzysztof Jarmuż plasujący się na 3. pozycji. Wśród quadowców Polacy okupują miejsca od 2 do 5., a najbliżej lider znajduje się Łukasz Łaskawiec. W klasie UTV na 2. lokatę zajmuje Tadeusz Wiśniewski.

W niedzielę ostatni dzień ścigania, na zawodników czekają cztery odcinki specjalne. Trasa będzie poprowadzona w odwrotnym kierunku niż dziś.

MM, fot. Piotr Wyczyński, Orlen Team

Italian Baja 2014 - klasyfikacja generalna po sześciu odcinkach specjalnych:
Samochody
1.  Boris Gadasin (RUS) 1:57.55
2. Yazeed Alrajhi (KSA) +0.21
3. Marek Dąbrowski (POL) +0.24
4. Martin Kaczmarski (POL) +1.27

13. Piotr Beaupre (POL) +9.18
22. Edgar Łukasiewicz (POL) +32.07
26. Tomasz Czerniak (POL) +37.47
RET - Adam Małysz (POL)

Motocykle
1. Vanni Cominotto (ITA) 1:11.22
2. Alessandro Ruoso (ITA) +2.22
3. Jakub Przygoński (POL) +3.28

10. Krzysztof Jarmuż (POL) +13.09
14. Sebastian Kałużny (POL) +18.12
17. Przemysław Pawłowski (POL) +27.53
19. Artur Błański (POL) +34.17

Quady

1. Stefano Biscontin (ITA) 1:20.51
2. Simone Toro (ITA) +1.27
3. Łukasz Łaskawiec +1.46
4. Kamil Wiśniewski (POL) +3.30
5. Arkadiusz Bernat (POL) +4.54
6. Piotr Serbista (POL) +6.25

9. Jarosław Kalinowski (POL) +8.02
11. Zbigniew Zych (POL) +8.58
22. Maciej Albinowski (POL) +4:12.43
RET - Adrian Bernat (POL)