TERENOWO.PL to założony w 2007 roku portal motoryzacyjny poświęcony pojazdom i sportom off-roadowym. Popieramy wyłącznie legalną jazdę w terenie, sprzeciwiając się bezmyślnemu niszczeniu przyrody, rozjeżdżaniu szlaków turystycznych i płoszeniu zwierząt. Chcesz pokazać, jakim jesteś off-roaderem? Zapisz się na rajd i stań do rywalizacji z innymi zawodnikami.
Nasser Al-Attiyah z przewagą 5,1 sek. nad Kubą Przygońskim i 8,6 sek. nad Krzysztofem Hołowczycem – wyniki prologu Orlen Baja Poland 2017 nikogo nie zaskoczyły. Ale to dopiero skromna przystawka do dwudaniowej dwudniowej uczty, którą rozkoszować się będziemy podczas tego weekendu.
Na 7-kilometrowej trasie oesu nie mogło dojść do żadnych istotnych rozstrzygnięć, dlatego różnice między czołowymi zawodnikami na mecie liczone były w sekundach. Jedyną nagrodą dla najszybszych kierowców była możliwość wyboru miejsca na liście startowej sobotniego etapu. Trasę otwierającego oesu przecierać będzie Hołek, za którym wystartują Kuba Przygoński, Nasser Al-Attiyah, Aron Domżała i Bernhard Ten Brinke.
Na piątkowym prologu obok Przygońskiego i Hołowczyca z dobrej strony zaprezentowali się również inni nasi reprezentanci. Czwarty czas uzyskał Aron Domżała, a piąty – Marcin Łukaszewski. Szóstym wynikiem może pochwalić się Bartosz Momot (pilot Mirka Zapletala), a dziewiątym – Rafał Marton (pilot Jesa Munka). W grupie T2 liderem po prologu są Robert Kufel i Daniel Dymurski, a w TH – Krzysztof Antończak i Andrzej Mańkowski.
Wśród zawodników rywalizujących w ramach Rajdowego Pucharu Polski Samochodów Terenowych prowadzi załoga grupy S1 -3000: Jacek „Japa” Soboń i Kacper Jeneralski. 18 sek. wolniej trasę prologu pokonała najszybsza ekipa z grupy S1 +3000: Łukasz Bzdyl i Grzegorz Ślęczka. Wysokie, czwarte miejsce (na trzecim plasują się Janusz Ellert i Tomasz Kwaśniewski z grupy S1 +3000) w wirtualnej „generalce” RPPST zajmuje najszybszy rywalizujący w pucharze Dacii Duster – Krzysztof Wicentowicz i Bartłomiej Boba.
W Pucharze Polski w Rajdach Baja w poszczególnych klasach liderami zostali: Maciej Giemza (moto), Adrian Janik (Q2), Arek Lindner (Q4) oraz Tomasz Białkowski i Darek Baśkiewicz (UTV).
W sobotę załogi przeniosą się na poligon wojskowy w Drawsku Pomorskim, gdzie dwukrotnie pokonają próbę sportową, która w tym roku liczy aż 215 km. Na niedzielę 3 września zaplanowane są cztery odcinki specjalne o łącznej długości blisko 60 km. Tegoroczny zwycięzca ORLEN Baja Poland wjedzie na metę tego samego dnia o godz. 14.30.
MM
Wypowiedzi po piątkowym superoesie:
Nasser Al-Attiyah: To był dla nas dobry odcinek, jestem nieco w szoku, że udało się wygrać! Jutro czekają na nas dwie bardzo długie próby na poligonie, ale nie boimy się ich i zaatakujemy od pierwszych metrów.
Kuba Przygoński: Bardzo fajna trasa, świetnie przygotowana przez organizatorów. Pojechaliśmy na maksimum, a pokonać Hołka na tak krótkim odcinku to wielki zaszczyt. Jesteśmy pozytywnie nastawieni na jutro.
Krzysztof Hołowczyc: Było dość ciężko, popełniłem jeden błąd na nawrocie i musiałem pojechać nieco dłuższą drogą. Czuję się cudownie, jazda tym samochodem to ogromna przyjemność.
Aron Domżała: Powiem szczerze, że nie spodziewałem się aż tak trudnych warunków. Kilka razy wylecieliśmy z trasy, a każda taka podróż kosztowała nas kilka sekund.
Marcin Łukaszewski: Jest bardzo dobrze! Świetnie się jedzie, a samochód ma niesamowite odejście.
Miroslav Zapletal: Jest bardzo szybko, jednak tak naprawdę rajd zaczyna się jutro. Musimy być bardzo skupieni, gdyż do niedzieli wiele może się zdarzyć.
Bernhard ten Brinke: Było całkiem nieźle, ani przesadnie dobrze, ani potwornie źle. Celem na juro będzie przejechanie jak największej liczby kilometrów.
Peter van Merksteijn: To nie był mój dzień, choć nie mogę też narzekać. To był przyjemny odcinek i już nie mogę doczekać się jutrzejszych, bardzo długich prób w Drawsku Pomorskim.
Prolog ORLEN Baja Poland - wyniki Pucharu FIA | |||||
---|---|---|---|---|---|
POZ. | NR | ZESPÓŁ SAMOCHÓD | GRUPA KLASA | ŁĄCZNY CZAS | STR. LID./POP |
1. | 101 | 1 T1 |
06:09.7 | ||
2. | 102 | 2 T1 |
06:14.8 | +00:05.1 +00:05.1 |
|
3. | 105 | 2 T1 |
06:18.3 | +00:08.6 +00:03.5 |
|
4. | 103 | 1 T1 |
06:26.4 | +00:16.7 +00:08.1 |
|
5. | 112 | 1 T1 |
06:27.4 | +00:17.7 +00:01 |
|
6. | 104 | 1 T1 |
06:29.9 | +00:20.2 +00:02.5 |
|
7. | 106 | 1 T1 |
06:35.5 | +00:25.8 +00:05.6 |
|
8. | 107 | 2 T1 |
06:41.7 | +00:32 +00:06.2 |
|
9. | 116 | 1 T1 |
06:47.9 | +00:38.2 +00:06.2 |
|
10. | 115 | 1 T1 |
06:50.7 | +00:41 +00:02.8 |
PROLOG orlen baja poland 2017 - wyniki rmpst | |||||
---|---|---|---|---|---|
POZ. | NR | ZESPÓŁ SAMOCHÓD | GRUPA KLASA | ŁĄCZNY CZAS | STR. LID./POP |
1. | 102 | 2 T1 |
06:14.8 | ||
2. | 105 | 2 T1 |
06:18.3 | +00:03.5 +00:03.5 |
|
3. | 103 | 1 T1 |
06:26.4 | +00:11.6 +00:08.1 |
|
4. | 112 | 1 T1 |
06:27.4 | +00:12.6 +00:01 |
|
5. | 104 | 1 T1 |
06:29.9 | +00:15.1 +00:02.5 |
|
6. | 106 | 1 T1 |
06:35.5 | +00:20.7 +00:05.6 |
|
7. | 107 | 2 T1 |
06:41.7 | +00:26.9 +00:06.2 |
|
8. | 116 | 1 T1 |
06:47.9 | +00:33.1 +00:06.2 |
|
9. | 115 | 1 T1 |
06:50.7 | +00:35.9 +00:02.8 |
|
10. | 201 | 1 T1 |
06:51.7 | +00:36.9 +00:01 |
|
11. | 215 | TH |
07:08.4 | +00:53.6 +00:16.7 |
|
12. | 206 | 3 T1 |
07:15.5 | +01:00.7 +00:07.1 |
|
13. | 111 | 1 T1 |
07:26.1 | +01:11.3 +00:10.6 |
|
14. | 210 | TH |
07:27.9 | +01:13.1 +00:01.8 |
|
15. | 126 | 2 T2 |
07:30 | +01:15.2 +00:02.1 |
|
16. | 205 | 1 T1 |
07:34.6 | +01:19.8 +00:04.6 |
|
17. | 301 | T4 |
07:36.2 | +01:21.4 +00:01.6 |
|
18. | 217 | TH |
07:38.7 | +01:23.9 +00:02.5 |
|
19. | 203 | 1 T1 |
07:39.7 | +01:24.9 +00:01 |
|
20. | 123 | 2 T2 |
07:42.7 | +01:27.9 +00:03 |
|
21. | 125 | 2 T2 |
07:43 | +01:28.2 +00:00.3 |
|
22. | 118 | 1 T3 |
07:45.7 | +01:30.9 +00:02.7 |
|
23. | 214 | TH |
07:56.6 | +01:41.8 +00:10.9 |
|
24. | 121 | 2 T2 |
07:58.2 | +01:43.4 +00:01.6 |
|
25. | 216 | TH |
08:01.7 | +01:46.9 +00:03.5 |
|
26. | 212 | TH |
08:07.4 | +01:52.6 +00:05.7 |
|
27. | 207 | 2 T2 |
08:07.6 | +01:52.8 +00:00.2 |
|
=27. | 222 | OPEN |
08:07.6 | +01:52.8 | |
=27. | 127 | 2 T2 |
08:07.6 | +01:52.8 | |
30. | 202 | 1 T1 |
08:07.7 | +01:52.9 +00:00.1 |
|
31. | 208 | 2 T2 |
08:16.4 | +02:01.6 +00:08.7 |
|
32. | 219 | TH |
08:16.7 | +02:01.9 +00:00.3 |
|
33. | 221 | OPEN |
08:22.2 | +02:07.4 +00:05.5 |
|
34. | 209 | 2 T2 |
08:37 | +02:22.2 +00:14.8 |
|
35. | 218 | TH |
08:48.6 | +02:33.8 +00:11.6 |
|
36. | 117 | 3 T1 |
08:49.8 | +02:35 +00:01.2 |
|
37. | 220 | TH |
08:52.2 | +02:37.4 +00:02.4 |
|
38. | 124 | 2 T2 |
10:09 | +03:54.2 +01:16.8 |
|
39. | 211 | TH |
30:00 | +23:45.2 +19:51 |
prolog orlen baja poland 2017 - wyniki rppst | |||||
---|---|---|---|---|---|
POZ. | NR | ZESPÓŁ SAMOCHÓD | GRUPA KLASA | ŁĄCZNY CZAS | STR. LID./POP |
1. | 402 | S1 -3000 |
07:12.4 | ||
2. | 401 | S1 +3000 |
07:30.4 | +00:18 +00:18 |
|
3. | 405 | S1 +3000 |
07:56.9 | +00:44.5 +00:26.5 |
|
4. | 422 | S2 DDEC |
08:49.2 | +01:36.8 +00:52.3 |
|
5. | 419 | S2 | 09:09 | +01:56.6 +00:19.8 |
|
6. | 426 | S2 DDEC |
09:12.1 | +01:59.7 +00:03.1 |
|
7. | 427 | S2 DDEC |
09:14.8 | +02:02.4 +00:02.7 |
|
8. | 423 | S2 DDEC |
09:25.3 | +02:12.9 +00:10.5 |
|
9. | 425 | S2 DDEC |
09:33 | +02:20.6 +00:07.7 |
|
10. | 404 | S1 +3000 |
09:36.3 | +02:23.9 +00:03.3 |
|
11. | 424 | S2 DDEC |
09:43.8 | +02:31.4 +00:07.5 |
|
12. | 428 | S2 DDEC |
09:58.5 | +02:46.1 +00:14.7 |
|
13. | 421 | S2 | 10:12.1 | +02:59.7 +00:13.6 |
|
14. | 415 | S2 | 10:13.1 | +03:00.7 +00:01 |
|
15. | 414 | S2 | 10:54.2 | +03:41.8 +00:41.1 |
|
16. | 418 | S2 | 11:14 | +04:01.6 +00:19.8 |
|
17. | 411 | S1 +3000 |
13:11.8 | +05:59.4 +01:57.8 |
|
18. | 412 | S2 | 13:20.1 | +06:07.7 +00:08.3 |
|
19. | 410 | S1 +3000 |
14:14.5 | +07:02.1 +00:54.4 |
|
20. | 409 | S1 +3000 |
14:49.6 | +07:37.2 +00:35.1 |
|
21. | 417 | S2 | 30:00 | +22:47.6 +15:10.4 |
|
=21. | 420 | S2 | 30:00 | +22:47.6 | |
=21. | 408 | S1 +3000 |
30:00 | +22:47.6 | |
=21. | 407 | S1 +3000 |
30:00 | +22:47.6 | |
=21. | 406 | S1 -3000 |
30:00 | +22:47.6 | |
=21. | 403 | S1 +3000 |
30:00 | +22:47.6 | |
=21. | 429 | S2 DDEC |
30:00 | +22:47.6 |
prolog orlen baja poland 2017 - wyniki pprb | |||||
---|---|---|---|---|---|
POZ. | NR | ZESPÓŁ SAMOCHÓD | GRUPA KLASA | ŁĄCZNY CZAS | STR. LID./POP |
1. | 2 | M | 06:01.1 | ||
2. | 10 | M | 06:15.6 | +00:14.5 +00:14.5 |
|
3. | 4 | M | 06:17.5 | +00:16.4 +00:01.9 |
|
4. | 3 | M | 06:23.6 | +00:22.5 +00:06.1 |
|
5. | 46 | UTV | 06:36.6 | +00:35.5 +00:13 |
|
6. | 28 | Q2 | 06:38.2 | +00:37.1 +00:01.6 |
|
7. | 1 | M | 06:38.8 | +00:37.7 +00:00.6 |
|
8. | 53 | UTV | 06:41 | +00:39.9 +00:02.2 |
|
9. | 5 | M | 06:42.2 | +00:41.1 +00:01.2 |
|
10. | 51 | UTV | 06:44.6 | +00:43.5 +00:02.4 |
|
11. | 49 | UTV | 06:48.2 | +00:47.1 +00:03.6 |
|
12. | 57 | UTV | 06:58.6 | +00:57.5 +00:10.4 |
|
13. | 32 | Q4 | 06:59 | +00:57.9 +00:00.4 |
|
14. | 47 | UTV | 06:59.2 | +00:58.1 +00:00.2 |
|
15. | 48 | UTV | 07:00.9 | +00:59.8 +00:01.7 |
|
16. | 7 | M | 07:02.6 | +01:01.5 +00:01.7 |
|
17. | 20 | Q4 | 07:03.8 | +01:02.7 +00:01.2 |
|
18. | 18 | Q4 | 07:04.3 | +01:03.2 +00:00.5 |
|
19. | 21 | Q4 | 07:09.6 | +01:08.5 +00:05.3 |
|
20. | 39 | Q4 | 07:09.9 | +01:08.8 +00:00.3 |
|
21. | 33 | Q4 | 07:10.3 | +01:09.2 +00:00.4 |
|
22. | 52 | UTV | 07:11 | +01:09.9 +00:00.7 |
|
23. | 29 | Q2 | 07:16 | +01:14.9 +00:05 |
|
24. | 12 | M | 07:16.2 | +01:15.1 +00:00.2 |
|
25. | 25 | Q2 | 07:16.6 | +01:15.5 +00:00.4 |
|
=25. | 58 | UTV | 07:16.6 | +01:15.5 | |
=25. | 26 | Q2 | 07:16.6 | +01:15.5 | |
28. | 19 | Q4 | 07:16.9 | +01:15.8 +00:00.3 |
|
29. | 55 | UTV | 07:17.7 | +01:16.6 +00:00.8 |
|
30. | 54 | UTV | 07:18.9 | +01:17.8 +00:01.2 |
|
31. | 44 | UTV | 07:24.1 | +01:23 +00:05.2 |
|
32. | 45 | UTV | 07:24.9 | +01:23.8 +00:00.8 |
|
33. | 34 | Q4 | 07:29.1 | +01:28 +00:04.2 |
|
34. | 27 | Q2 | 07:31.1 | +01:30 +00:02 |
|
35. | 50 | UTV | 07:34.8 | +01:33.7 +00:03.7 |
|
36. | 37 | Q4 | 07:37.9 | +01:36.8 +00:03.1 |
|
37. | 56 | UTV | 07:39 | +01:37.9 +00:01.1 |
|
38. | 35 | Q4 | 07:41.5 | +01:40.4 +00:02.5 |
|
39. | 60 | UTV | 07:43.3 | +01:42.2 +00:01.8 |
|
40. | 38 | Q4 | 07:49.5 | +01:48.4 +00:06.2 |
|
41. | 22 | Q4 | 07:51 | +01:49.9 +00:01.5 |
|
42. | 59 | UTV | 07:53.1 | +01:52 +00:02.1 |
|
43. | 41 | Q4 | 07:53.7 | +01:52.6 +00:00.6 |
|
44. | 24 | Q2 | 07:54.3 | +01:53.2 +00:00.6 |
|
45. | 17 | Q4 | 07:58.3 | +01:57.2 +00:04 |
|
46. | 11 | M | 07:58.6 | +01:57.5 +00:00.3 |
|
47. | 43 | Q4 | 08:00.5 | +01:59.4 +00:01.9 |
|
48. | 8 | M | 08:02.3 | +02:01.2 +00:01.8 |
|
49. | 42 | Q4 | 08:19.1 | +02:18 +00:16.8 |
|
50. | 9 | M | 08:22.1 | +02:21 +00:03 |
|
51. | 31 | Q2 | 09:24.1 | +03:23 +01:02 |
|
52. | 14 | M | 09:49.8 | +03:48.7 +00:25.7 |
|
53. | 30 | Q2 | 11:02.5 | +05:01.4 +01:12.7 |
|
54. | 23 | Q4 | 24:32.2 | +18:31.1 +13:29.7 |