Wydrukuj tę stronę

Finał MT Series 2013 - MoTozmagania

październik 04, 2013
Krzysztof Antończak i Andrzej Mańkowski byli najszybszymi zawodnikami Cross-country   (i zarazem klasy CC1) zakończonego w niedzielę rajdu MT Series. Wśród off-roaderów klasy Sport jadących niemal identyczną trasą, ale zmuszonych pokonywać przeszkody terenowe triumfowali Marcin Biadała i Maciej Radomski.

Ogromnego pecha na finałowym, 70-kilometrowym etapie MTS2013 mieli dotychczasowi liderzy klasy CC1 – Paweł Oleszczak i Maciej Chełmicki. Z powodu dwóch urwanych kół ich Land Rover zaliczył taryfę, ale i tak zdołał dotrzeć do mety. Nagrodą dla niego było jednak tylko czwarte miejsce w klasie. W klasie CC2 końcowe zwycięstwo odnieśli Sebastian Matyszczuk i Rafał Grzywacz, a tytuł najlepszej załogi UTV przypadł Pawłowi Chudzińskiemu i Waldemarowi Peście.  

Quadową klasę Sport zdominowali zawodnicy zespołu ATV Janosik Team. Na mecie niemal identyczny rezultat osiągnęli: Remigiusz „Remi” Kusy, Piotr „Łysy” Ceklarz i Andrzej Pieron. Klasę Quad CC zwyciężył Daniel „Pingwin” Radzio, a najszybszym motocyklistą okazał się Piotr Krasuski. W klasie ciężarowej triumfowali Sebastian Reichenbech i Franz Modl.

Więcej o rywalizacji na MT Series 2013 – już w najbliższym tygodniu.
AK, fot. Gosia Gongolewicz

MT Series 2013 - wyniki końcowe:
***

DSC_0395Pasjonującą walkę toczą załogi rywalizujące w maratonie MT Series 2013. Na sobotnim, 230-kilometrowym etapie II, na którym najlepsi spędzali blisko 5 godzin, nie brakowało zaskakujących zwrotów akcji, awarii, a także kar za przewinienia.

Najszybszą załogą dnia byli Krzysztof Antończak i Andrzej Mańkowski, którzy otrzymali jednak 30-minutową karę za obcą pomoc. W tej sytuacji na fotel lidera rajdu i klasy CC1 powrócili Paweł Oleszczak i Maciej Chełmicki, którzy etap pokonali o blisko 20 minut wolniej, ale obecnie mają prawie 7 minut przewagi nad rywalami. Na sobotnim etapie poległy niestety auta m.in. Pawła Matkowskiego, Sebastiana Ciuły i Remigiusza Skrzypczyńskiego, które otrzymały taryfę.

W klasie Sport bezpieczną, 30-minutową przewagę wypracowali sobie Marcin Biadała i Maciek Radomski. Przeszkody na trasie nie mogły być łatwe, czego dowodem jest, że blisko połowa samochodów z tej klasy również zaliczyła taryfę. W klasie CC2, czyli aut „seryjnych” liderami są Sebastian Matyszczuk i Rafał Grzywacz, którzy mają 26-minut przewagi nad Remigiuszem Klonowskim i Andrzejem Leciejewskim.

DSC_0390Ciekawie prezentuje się rywalizacja w klasie UTV. Najlepszy czas na sobotnim etapie wywalczył duet Marka i Joanny Szymborskich, którzy później otrzymali jednak 2-godzinną karę za brak dwóch Cpeków, a na dodatek na swym koncie mają taryfę za etap nocny. Liderami klasy są Paweł Chudziński i Waldemar Pesta, ale tylko 15 minut tracą do nich Krzysztof Widziewicz i Jarosław Sekrecki, którzy w sobotę odrobili do nich 23 minuty straty. Walka o zwycięstwo nie jest więc jeszcze rozstrzygnięta. 

W klasie Quadów Cross-Country prowadzi niezmiennie „Pingwin”, czyli Daniel Radzio, który ma już kilkanaście minut przewagi nad rywalami. W klasie Quad Sport walkę na sekundy toczą „Remi”, „Łysy” i „Pieron”, których wyniki różnią się o niecałe pół minuty! Piotr Krasuski, choć nie był najszybszym motocyklistą dnia, zachował jednak fotel lidera w swojej klasie i w pełni kontroluję sytuację.

W niedzielę zawodnicy zmierzą się na finałowym, 70-kilometrowym etapie, na którego pokonanie mają tylko 2,5 h czasu.
AK, fot. Gosia Gongolewicz

MT Series 2013 - wyniki etapu II (generalka):
***

Etap I:
Unitest_MTS2013Najszybszymi pojazdami na etapie I rajdu MT Series 2013 były rajdówki klasy Cross-country 1. W nocy najlepiej na poligonie drawskim orientowała się załoga... z Drawska Pomorskiego: Krzysztof Antończak i Andrzej Mańkowski, którzy pół roku temu na MT Rally 2013 wywalczyli drugie miejsce w klasie CC1.

Na drugim miejscu, ze stratą niecałych 4 minut plasują się Paweł Oleszczak i Maciej Chełmicki, którzy z kolei czują na plecach oddech Pawła Matkowskiego i Dominiki Odejewskiej. Zajmujący 4. lokatę w klasie CC1 i „generalce” Sebastian Ciuła i Daniel Burzyński do liderów tracą już ponad 20 minut.

W klasie Sport prowadzą Marcin Biadała i Maciej Radomski, a w CC2 – Janusz Jankowiak i Radziu Radziwon.

Spośród zawodników, którzy jadą i nawigują samodzielnie, najlepiej póki co radzi sobie Daniel „Pingwin” Radzio, startujący w klasie Quad Cross-Country. Liderem klasy Quad Sport jest dwukrotny zwycięzca „Drezna” - Remigiusz „Remi” Kusy, a w klasie Moto prowadzi Piotr Krasuski. Nie wszyscy cało dotarli do mety - Alina Kramer finiszowała... bez półosi.

W sobotę zawodnicy zmierzą się z 230-kilometrowym etapem drugim, na którego pokonanie mają tylko 9 godzin. W niedzielę czeka na nich finałowe 70 kilometrów trasy.

MT Series 2013 - wyniki etapu I (generalka):
***

FBOleszczakPROLOG:
Od godziny 20 na trasę nocnego etapu ruszają pojazdy uczestniczące w rajdzie MT Series 2013 – w sumie w zawodach rywalizuje aż 115 zespołów. Za nimi jest już prolog.


Najlepszy czas piątkowego prologu należy nie do motocyklisty czy quadowca, ale powracającej w imponującym stylu do ścigania załogi Paweł Oleszczak – Maciej Chełmicki. Ich Land Rover Discovery T1 po premierze na Baja Poland teraz został wyposażony w MT-eki i snorkel, i zasuwa aż miło! O 6 sekund wolniejszy do niego był Piotr „Łysy” Ceklarz, który prowadzi w klasie Quad Sport, a o 14 sekund – Philipp Kranhold, jak na razie najszybszy wśród motocyklistów.

23 sekund na prologu stracili do liderów Paweł Matkowski i... Dominika Odejewska, która w drodze wyjątku zastępuje Ewę, stałą pilotkę „Pokraka” (którego konstruktorem – nota bene – jest Paweł Oleszczak). 5. miejsce w „generalce” i zarazem pierwsze w klasie Sportowej należy do Marcina Biadały i Maćka Radomskiego.

Przed zawodnikami teraz jedno z najtrudniejszych wyzwań – blisko 100 kilometrów jazdy w zimnie i ciemnościach po drawskim poligonie. A w sobotę już o 9 rano start do 230-kilometrowego etapu dziennego.
AK, fot. Facebook / Oleszczak Chełmicki Rally Team, Unitest Rally Team

MT Series 2013 - wyniki prologu (generalka):