Drezno-Wrocław 2012 – najświeższe info!

Mamy dla Was garść najświeższych informacji na temat zbliżającego się wielkimi krokami rajdu Drezno-Wrocław 2012. Co chyba najważniejsze, wciąż istnieje możliwość zapisania się na zawody.

Co nowego? Organizatorzy na prośbę zawodników postanowili rozszerzyć klasę Cross-country na wszystkie typy pojazdów. Tak więc oprócz samochodów mogą w niej również rywalizować ciężarówki, motocykle, quady i UTV-y. Więcej na ten temat – na końcu artykułu. Zapisy do rajdu znów są otwarte – okazało się, że część załóg zarejestrowała się na tradycyjne „Drezno”, choć zamierzała wystartować w jego jesiennej edycji na Bałkanach. Można więc jeszcze zgłosić swój akces.

Z ciekawostek. Pierwszy obóz rajdu będzie zlokalizowany około 50 km na wschód od Drawska Pomorskiego, niedaleko Ściany Wschodniej (niemieckiej linii obrony podczas II Wojny Światowej). Organizatorzy oferują zwiedzanie bunkrów w towarzystwie przewodnika – będzie to możliwe w czwartek i piątek.

Od czwartkowego wieczoru zawodnicy będą mogli pobrać swoje dokumenty w infobusie. W piątek rano rozpoczną się badania techniczne i szkolenia z udzielania pierwszej pomocy. W tym roku umieszczanie naklejek sponsorów odbędzie się w trakcie badania technicznego, według ustalonego schematu.

Start rajdu zaplanowany jest na sobotę, 30 czerwca, około godziny 11.00. Prolog zostanie rozegrany w sąsiedztwie bazy. Po nim nastąpi godzinna-półtoragodzinna przerwa i start do pierwszego etapu według wyników z prologu. Tego dnia zawodnicy dostaną próbkę atrakcji czekających na nich w nadchodzącym tygodniu – nawigacja, błoto, szybkie odcinki. Miejsca dwóch następnych obozów są jeszcze w trakcie ustalania.

A teraz zmiany w regulaminie. Jak już informowaliśmy, w tym roku zapis czasu przejazdu będzie się odbywał na karcie drogowej znajdującej się w pojeździe. W ten sposób wszystkie czasy i punkty CP będą zapisane w sposób jasny i zrozumiały dla wszystkich. Karty będą nie tylko odporne na wodę, ale i na rozdarcie. Lepiej ich jednak nie zgubić…

Ostatnimi laty podawanie wyników zawsze się opóźniało ze względu na zapis w regulaminie „czas ostatniego pojazdu”. Czas ten w oczywisty sposób się zmieniał z każdym kolejnym ostatnim zawodnikiem zjeżdżającym na metę, co przedłużało procedurę obliczania wyników. W tym roku zasady została uproszczone: w godzinę po starcie ostatniego zawodnika start jest zamykany. Następnie na trasę odcinka wyruszy „śmieciarka” zbierająca wszystkie zepsute pojazdy, które nie będą się liczyły w klasyfikacji na dany dzień (DNF). Każdy odcinek będzie miał określony maksymalny czas przejazdu - zazwyczaj będzie to 12 godzin, aczkolwiek przy złej pogodzie i na odcinku Hannibal czas ten będzie dłuższy. Limit codziennie będzie wyszczególniony w karcie drogowej.

Użycie czasów maksymalnych oraz maksymalnych kar czasowych:
1. Jeśli pojazd dotrze na metę – 4 kryteria:
- Zmierzony czas < maksymalny dozwolony czas i wszystkie CP = Zmierzony czas
Zmierzony czas < maksymalny dozwolony czas i brak wszystkich CP = Zmierzony czas + 2h kary za brak każdego CP
Zmierzony czas > maksymalny dozwolony czas i wszystkie CP = Maksymalny dozwolony czas  12h
Zmierzony czas > maksymalny dozwolony czas i brak wszystkich CP, przynajmniej 3 CP lub 50% wszystkich CP = Maksymalny dozwolony czas 12h + 2h za każdy brakujący CP | Maksymalna kara czasowa 24h

2. Jeśli pojazd nie dotrze do mety
odcinek określa się za nieukończony (Did Not Finish/DNF) – w przypadkach:
- jeśli uczestnik nie dotarł na metę i ma przynajmniej 50% CP
- karta drogowa nie została oddana najpóźniej o 8 rano następnego dnia do Infobusu
- uczestnik został zabrany z trasy przez „śmieciarkę”
Kara za nieukończenie odcinka: maksymalny dozwolony czas + 2 godziny za brak każdego CP, ale sumarycznie nie więcej niż 24 godziny.

3. Pojazd nie wystartował do odcinka
- Brak rejestracji lub niepojawienie się na starcie
- Zawodnik wystartował, lecz zaliczył mniej niż 50% punktów CP
Kara: 28 godzin (2x czas maksymalny + 4 godziny)

Jeśli dzień składa się z kilku pododcinków zostaną one zsumowane w celu podania jednego czasu dopuszczalnego dla całości, który zostanie podany w karcie drogowej oraz na odprawie.

Nowością w roadbooku będzie kolumna po prawej stronie „Rally STOP – Rally START”. Rajd czasami będzie poruszał się drogami publicznymi, a zawodnicy będą przejeżdżać przez wioski i miasta, gdzie ich obowiązkiem będzie przestrzeganie ograniczeń prędkości i przepisów ruchu drogowego. Zawodnicy muszą wówczas stosować się do ograniczeń prędkości zapisanych w roadbooku, co będzie sprawdzane na odczytach z Findera. Kary za nieprzestrzeganie tych ograniczeń zawarte są w regulaminie, a doliczane będą do wyników końcowych.

Klasa Cross-Country
W zeszłym roku klasa Cross-Country (bez przeszkód błotnych) rywalizowała przez dwa pierwsze dni rajdu. Tym razem zawodnicy tej klasy będą mieli możliwość wykazania się od czwartku aż do soboty (5-7.07).

Rejestracja rozpocznie się we środę 4 lipca (rejestracja od około godziny 14-15.00, badanie techniczne od około godziny 17.00, pierwsza odprawa około godziny 20.00, druga odprawa około g. 22.00 – powtórzenie odprawy z godz. 20 wraz ze zmianami). Baza rajdu wówczas mieściła się w Reczu lub w obozie położonym około 100 km na południe. Dokładna informacja pojawi się w przeciągu 10 dni. Ponieważ wciąż prowadzimy rozmowy z kilkoma starostwami prosimy Was o cierpliwość, a wkrótce będziemy mogli podać dokładną lokalizację tego obozowiska. Wpisowe dla serwisantów klasy CC zostało obniżone, zgłaszając się on-line wystarczy wpisać w odpowiednim polu Cross-Country i resztę załatwią organizatorzy.

Wpisowe CC dla motocykla i quada 590€
Wpisowe CC dla samochodu 890€
Wpisowe CC dla ciężarówki 2-osobowej 950€
Wpisowe CC dla ciężarówki 3-osobowej 990€
Wpisowe obejmuje wszystko, co jest zawarte w regulaminie, ale obowiązuje od obiadu w środę.

Ważna uwaga: ze względu na to, iż formularz rejestracyjny nie obejmuje powyższych kategorii należy zgłaszać się drogą mailową na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Aplikacja zostanie wypełniona i potwierdzona przez organizatorów.
AK