Mopar na SEMA Show 2013: am Sun Chaser, Jeep Cherokee Trail Carver i Fiat 500L Adventurer

październik 31, 2013
Ram_Sun_Chaser15 listopada w Los Angeles ruszają targi SEMA Show 2013, na których jak zawsze ważną rolę odegrają stuningowane terenówki. Chrysler, we współpracy ze swoim nadwornym dostawcą off-roadowych akcesoriów – firmą Mopar, przygotował na wystawę aż 20 samochodów. Wśród nich naszą uwagę zwróciły: Ram Sun Chaser,  Jeep Cherokee Trail Carver  i Fiat 500L Adventurer.

ZOBACZ TAKŻE: Od 6.4-litrowych HEMI V8 po 40-calowe MT-eki... - 6 niesamowitych Jeepów na Wielkanoc  | SEMA Show 2012 – off-roadowa uczta dla zmysłów i oczu. Megagaleria!


- Okres SEMA to nasz ulubiony czas w roku – zaciera ręce Pietro Gorlier, szef Mopara. – To dla nas okazja, by zaprezentować swą kreatywność i pochwalić się najwyższej klasy akcesoriami.

Ram_Sun_Chaser2Jednym z dzieł Mopara jest Ram Sun Chaser zbudowany na bazie Rama 1500 z podwójną kabiną, którego pierwotnym przeznaczeniem jest ciężka praca i służba człowiekowi. Ale co zwykle się robi po pracy? Wypoczywa! Najlepiej w słońcu i na plaży. Sun Chaser to wymarzone auto dla surferów – przystosowane do przewozu desek (do pływania, a nie heblowania) i wyposażone w takie extrasy jak... własny prysznic, w którym pracuje elektryczna pompa wody. Tylna klapa została tak zaprojektowana, by mogła służyć za kanapę dla tych, który nie chce wsiadać się do samochodu. Zawieszenie podniesione zostało o 2 cale, a koła wyposażono w beadlocki, dzięki czemu przy niskim ciśnieniu w oponach potężny Ram z łatwością porusza się po plaży. Pomaga mu w tym silnik – 5,7 HEMI V8...

Fiat500AdvFiat 500L Adventurer to „przygodowa” wersja włoskiego minivana – na wyprawę raczej z Wami nie pojedzie, ale na wczasy rodziną... – czemu nie? Jego wyróżnikami są bagażnik dachowy z katalogu Mopara oraz duże, 18-calowe felgi. Awanturniczy charakter autka podkreśla wesoła kolorystyka karoserii i ozdoby kabiny w rodzaju aluminiowych pedałów i pomarańczowych elementów wykończeniowych.

JeepCherokeeTrail2Jeep Cherokee Trail Carver ma wprawdzie tylko niezależne zawieszenie, ale nie chce być nazywany „zwykłym” crossoverem, który boi się zapuszczać w teren. Z silnikiem 3.2 V6, agresywnymi oponami i osłonami podwozia staje się godnym reprezentantem marki, która od dziesięcioleci utożsamiana jest z off-roadem. Przy okazji zyskuje nieco na wyglądzie, choć i tak niezmiennie kojarzyć się nam będzie z Alfa Romeo.
MM

JeepCherokeeTrail1