RFC 2008: Team Poland - prezentacja zawodników i pojazdów

październik 15, 2008

Reprezentacja Polski na rajd Rainforest Challenge 2008 była pełna off-roadowych gwiazd. Oto jej skład:

JanaszJanaszkiewicz/Janaszkiewicz - Range Rover


Rajdówkę zbudował Albert Gryszczuk na bazie RR Classica. Napędzana jest jednostką 3,9 V8, która została cofnięta ku środkowi auta. Przed silnikiem zamontowano wyciągarkę mechaniczną. Klatka spełnia wymogi regulaminu FIA. W zawieszeniu wykorzystano amortyzatory Öhlins, a w mostach półosie i blokady MaxiDrive.


PluciennikPłuciennik/Wolny - Jeep Wrangler


Auto to Jeep niemal wyłącznie z wyglądu i... nazwy. Pod maską gra 320-konny 4.4-litrowy silnik BMW. Reduktor pochodzi z Robura, wahacze z Mercedesa G, a mosty z Volvo Laplandera. Wyciągarkę mechaniczną zaadaptowano z wojskowego transportera BRDM. Płyn do spryskiwaczy nalewany jest do... szpitalnych pojemników.


TrwogaTrwoga/Januszewski - Toyota Land Cruiser


Samochód wsparcia zespołu Caroline Team. Będzie przewoził cztery osoby, narzędzia i niezbędne części. Jego kierowcą jest Rafał Trwoga – na co dzień zaprawiony w boju pilot Zbigniewa Popielarczyka. Jego Land Cruiser został przystosowany do jazdy w ciężkim terenie, ale w bagażniku znalazło się też miejsce na kuchenkę gazową.

AmbrozjaAmbrozik/Borowski - Suzuki Maja


Auto zbudowane jest na bazie Suzuki Jimny z silnikiem 1.3 o mocy 82 KM. Jego atuty to mikre gabaryty, skromna waga (940 kg – z wyposażeniem prawie 1300 kg) i wyciągarka mechaniczna ze Stara z syntetyczną liną Masterpull. W napędzie wykorzystano m.in. reduktor Samuaria, nowe półosie oraz blokady ARB.


GrekOparcik/Babicz - Land Rover Defender 110


Wyprawowy Defender powstał z myślą o starcie w wyścigu Paryż - Nowy Jork. Auto przystosowano do przetrwania zarówno syberyjskich śniegów, jak i gorąca tropików. W środku można nawet spać, a o komfort pasażerów dba ogrzewanie Webasto. Specjalnie dla niego firma Equipe4x4 przygotowała unikatowy zestaw zawieszenia.


KoziolKozioł/Sitko - UAZ BRDM


Rajdówka marki UAZ ma całkowicie unikatową konstrukcję. Napędza ją 5.7-litrowy silnik V8 z wojskowego BRDM-a dysponujący mocą 195 KM. Układ napędowy to skrzyżowanie elementów z Robura (reduktor) i Patrola (skrzynia biegów i mosty). Wyciągarkę mechaniczną zaadaptowano ze Stara. Całość opiera się na ramie UAZ-a.

ZibiPopielarczyk/Derengowski - Volvo Laplander


Auto wsparcia duetu Adamczyk/Bogusz. Bazę stanowiło Volvo przywiezione ze Szwecji, gdzie służyło w straży pożarnej. Napędza je 3-litrowy silnik o mocy 120 KM. Jego najsilniejszą bronią jest wyciągarka mechaniczna, mosty portalowe oraz... błękitny kolor (ponoć odstraszający insekty). Na pace przewozi m.in. 250 paliwa.

KnyziakKnyziak/Posłuszny/Najder - Land Rover Discovery


Auto transportowe teamu MaJa4x4. Zawieszenie zmodyfikowano przy wykorzystaniu podzespołów Dobinsons, w mostach napędowych pojawiły się blokady ARB. Transport części ułatwiają skrzynie transportowe HPRC. Przed zniszczeniami auto chronią osłony i progi WT4x4. W terenie pomoże mu mechaniczna wyciągarka.

AdamczykAdamczyk/Bogusz - Tomcat


Zbudowany na licencji w Polsce angielski Tomcat przystosowany do rajdów ekstremalnych. Napędza go stuningowany, 4.6-litrowy silnik RR o mocy 280 KM. Wyposażenie rajdówki stanowią m.in. amortyzatory Öhlins, mosty poratlowe Laplandera i mechaniczna wyciągarka własnej konstrukcji. Auto waży zaledwie 1800 kg.

KulakMariusz Kulak - Honda Rubicon

 







WojcinskiRafał Wójciński - Honda Rincon