Poland Trophy 2009 - I runda Walim - komentarze i wyniki

Robert Kufel:
Tegoroczna runda w Walimiu nie była aż tak ciężka jak w ubiegłym roku, kiedy pogoda była paskudna. Siłą rzeczy uważam, że w tym roku mieliśmy łatwiej, chociaż wcale nie brakowało na trasie wymagających przeszkód. Dość szybko z rywalizacji ubył nam jeden z najpoważniejszych rywali – Jacek Ambrozik, który miał awarię. Etap nocny wygraliśmy, ale też przez chwilę staliśmy na trasie oesu, naprawiając samochód. Na skoczni gałąź zerwała nam pasek i straciliśmy ponad 20 minut na jego wymianę. Nasz samochód niedawno został ukończony i ciągle jeszcze wychodzą rzeczy do poprawy. Okazało się na przykład, że koło zapasowe znajduje się za blisko chłodnicy i gdy zostanie naciśnięte np. przez drzewo, zaczyna jednocześnie napierać na chłodnicę. Na ostatnim z nocnych oesów traciliśmy już z tego powodu wodę i w bazie musieliśmy to naprawić przed startem do etapu dziennego. Przed kolejnymi imprezami mamy jeszcze kilka rzeczy do poprawki. Tak czy siak jestem bardzo zadowolony z mojego Grata 2 – jest mocny, a zarazem lekki, ma zwolnice i przestrzenną klatkę. To dzieło mojego pilota – Dominika Samosiuka, który potrafi w nim zdziałać cuda przy pomocy samych kombinerek. Czuję się spokojny, wożąc go na prawym fotelu.

Jacek Ambrozik:
To mój pierwszy start z nowym pilotem Arkiem Najder na poważnym rajdzie. Arek sprawdził się, dziś dwa razy bardzo mi pomógł. Wiążę z nim bardzo duże nadzieje. Bardzo dobry materiał. Na etapie nocnym mieliśmy niestety awarię. Rozleciało się łożysko dociskowe sprzęgła. Nie udało nam się tego reanimować, dopiero rano nową część dowieźli nam wrocławscy znajomi. Auto naprawiliśmy i dzień poszedł nam już bardzo dobrze. Jestem bardzo zadowolony.
Trasa była bardzo trudna, wymagała non stop skupienia zarówno kierowcy, jak i pilota, musieliśmy jechać bardzo rozważnie. Na trasie przeważały trawersy, które lubię i... nie lubię. Wychodzę z założenia, że trzeba umieć jeździć w każdym terenie; tu w Górach Sowich najłatwiej jest się nauczyć jazdy po trawersach, co potem – mam nadzieję – będzie procentowało na innych rajdach. Najważniejsze to nie przeginać... Dzisiaj dwukrotnie byłem już bliski przekroczenia granicy, skończyło się na strachu... Ale obawiam się, że przesunąłem tę granicę już bardzo daleko.

Poland Trophy 2009 - I runda Walim - wyniki końcowe samochodów
Klasa NO LIMIT
Miejsce
Nr
Kierowca
Pilot
Pojazd
Punkty
1 118 Kufel Robert Samosiuk Dominik Grat 2 11296
2 103 Gołka Tomasz Podolak Kamil Nissan Patrol 11581
3 109 Temple Marek Grabowski Witold Samurai 14822
Klasa ADVANCE
1 201 Florczak Piotr Dzierzanowski Adam LR Defender 90 34140
2 208 Plackowski Piotr Plackowski Kuba Samurai 35647
3 210 Czaja Marcin Gut Mirosław Samurai 47150
Klasa CHALLENGE
1 312 Karpinski Sławomir Szwedowicz Krzysztof Mitsubishi 12224
2 316 Badura Krzysztof Wocko Artur Jeep Wrangler 15976
3 306 Mokrogulski Darek Witon Maciej Toyota 15977
Poland Trophy 2009 - I runda Walim - wyniki końcowe quadów
Klasa QUAD EXTREME
Miejsce
Nr
Kierowca
Pojazd
Punkty
1 402 Rogowski Robert Honda Rubicon 12771
2 412 Szynkiewicz Marcin Suzuki KQ750 13062
3 404 Parys Marcin HR 680 14025
Klasa QUAD ADVENTURE
1 501 Płoszaj Ryszard Honda Rincon 27621
2 512 Łatka Piotr Honda Rubicon 500 27655
3 520 Wasieczko Łukasz Sym QuadRider 600 29520
Klasa QUAD SPORT
1 603 Lis Sebastian Kingway Dominator 700 extreme 11030
2 604 Tasarz Przemysław Kingway Dominator 700 extreme 11048
3 610 Pietrala Radosław Polaris 28340