II runda Poland Trophy 4x4 Terenowiec Extreme - hej sokoły!

Na myśl o Sokółce łza kręci się w oku i wspomnienia nie dają zapomnieć o chwilach, które tam przeżyliśmy. II runda Poland Trophy 4x4 Terenowiec Extreme zgromadziła czołówkę najlepszych polskich off-roaderów, których stworzyli przepiękne widowisko w bajecznych dekoracjach podlaskiej przyrody.

Wszystko zaczęło się już w czwartek: baza rajdu, przygotowana. Pierwsi zawodnicy zaczęli pojawiać się już koło 17.00 i na przepięknie przygotowanej strefie parkingowej zaczęły budować się namioty teamowe z całej Polski. Pierwsza pojawiła się ekipa z Łodzi - najpierw „Chuck” z „Wielkim Romanem” – postawili swój camp, zaraz za nimi Wojtek Gołębiowski z „Ciepłym” tuż obok nich usytuował się Terenowiec 4x4 z Krakowa z Kubą i Jackiem na czele, zaraz za nimi ekipy z Łomży – czyli cała rodzina Modzelewskich i Arek Rogowski z pilotem, obok mocna ekipa z Warmii i Mazur z Jankiem Ciemnym i „Spirydem” na czele; nie mogło też zabraknąć przesympatycznej ekipy „Junków” ze Śląska, oczywiście jeszcze Fras Maciek, cały Garwolin z Jareczkeim Pytlem z Trąbek… mógłbym tak wymieniać bez końca. Wybaczcie, że nie o wszystkich wspomniałem. Czyli mamy już całą ekipę z ADV i NOL – decyzja zapada, idziemy na czwartkowe spotkanie z lokalnymi przewodnikami. Ignac i Gucio pokazują nam, co zwykle dzieje się w nocy w Sokółce. Jest jak zwykle śmiesznie.

Piątek wita nas piękną pogodą, na bazie aż kipi , jedni dojeżdżają, drudzy szykują się do prologu i etapu nocnego. Czas szybko leci. Godzina 14.00 - odprawa dla zawodników, informujemy o bezpieczeństwie poruszania się po drogach – część odprawy prowadzi Naczelnik Ruchu Drogowego  z Sokółki, następnie odbywa się prezentacja przedstawicieli Sponsora Tytularnego Terenowiec 4x4 z Krakowa, a na koniec omawiamy zasady rywalizacji. Wszyscy wiedzą, o co chodzi i czas najwyższy wyruszyć na prolog.

Ustawiamy kolumnę pojazdów i jedziemy do Zadworzan. Pięknie usytuowana piaskownio-żwirownia robi na zawodnikach piorunujące wrażenie, szybki kilkukilometrowy prolog "na kole", bez potrzeby używania wyciągarki decyduje o kolejności startu w klasie NOL i ADV do odcinka nocnego. Wszystko odbywa się zgode z harmonogramem godzinowym i już o 17.00 jesteśmy po prologu i jedziemy na oficjalny start do centrum Sokółki, gdzie wita nas Burmistrz Sokółki. Zawodnicy w towarzystwie urodziwych hostess zaczynają startować o godzinie 18.00.Klasa NOL ma do pokonania 4 OS-y. Już pierwszy, megatechniczny, piaskowy trawers zbiera żniwo: jeden bok, 2 dachy i już trzem załogom spada ciśnienie... Reszta sprawnie dociera do 2. OS-u, gdzie czaka na nich potężne bagno poprzeplatane sadzawkami wodnymi. Walka zaczyna wchodzić na maksymalne obroty i już trafiamy do Kundzina, gdzie usytuowane są ostatnie dwa OS-y - przepiękna sadzawka z bagnem i coś czego nikt się nie spodziewa - potężny trawers z solidną piaskową górą, na której usytuowana jest część próby.

Klasa ADV podczas etapu nocnego również pokonuje 4 OS-y - na początek techniczny OS z trawersami, podjazdami i zjazdami. Pierwsze defekty, a nawet rolki, w których prym wiedzie ekipa z Trąbek. Następny OS to bagno z wodą - walka trwa na maksa! A potem jeszcze 2 OS-y: jeden techniczny , a po nim „Kambodża”.

Na bazie serwisy walczą, żeby na rano sprzęt był gotowy - Pawlak wymienia most w rajdówce „Prezesa”, „Chuck” również zmielił most, ale decyzja zapada, że jedzie tylko na jednym, pilot Darka Zowczaka wymienia przegub, Wojtek Gołębiowski kończy niestety rywalizację - problemy z silnikiem. 3 ekipy z NOL rezygnują - sprzęt nie wytrzymał, czyli jest ciekawie. Tylko nieliczni mogą się odprężyć i wypoczywać, reszta walczy, żeby być gotowym na etap dzienny.

W sobotę od samego rana, gdy niektórzy rajdowcy wychodzą ze swoich norek, inni dopiero kończą naprawy. O 8.00 zostają wywieszone wyniki, co powoduje mocny stres - okazuje się, że różnice w czasach są niewielkie i wszystko się może wydarzyć w ciągu etapu dziennego. Jedni będą bronić pozycji, inni walczyć o lepsze lokaty. Adaś Babkiewicz z „Majchrem” widzą, że nie będzie lekko, ale spina pośladki i szykuje się do walki. 

Pojawia się klasa CHL - świeże załogi, ale już czekające na rywalizację. Uwierzcie mi - tam to dopiero jest ciśnienie! O godzinie startują klasy NOL i ADV, a tuż za nimi CHL. NOL i ADV znów mają po 4 OS-y - te same co z nocy, tylko w przeciwnym kierunku, a CHL - 5 OS-ów, które są krótkie, ale treściwe: liczą około 70 km trasy i prowadzą przez piasek, błoto i trawersy (wszystko na miarę ich możliwosci i umiejętności). Trzeba zawodnikom dać pojeździć, naszym celem nie jest zamordowanie ich sprzętu.

Rywalizacja trwa w najlepsze, wszystkie OS-y chodzą na „fullu” i już około godziny 15.00 do bazy zaczynają zjeżdżać pierwsze załogi. O 19.00 mamy wszystkich, czekamy na wyniki i o 21.00 w towarzystwie przedstawicieli władz miasta Sokółki, sponsora tytularnego - 4x4 Terenowiec - wręczmy puchary, nagrody, podziękowania. Bal czas zacząć, a skończyło się... Wiecie jak… Kto nie był, niech żałuje, a kto był, przeżył coś niewiarygodnego. Nie raz będziemy wspominać te chwile, oby jak najczęściej. Już niebawem znów spotkamy się na PT Extra w Ogrodzieńcu. HEJ SOKOŁY! – do zobaczenia na Poland Trophy 4x4 Terenowiec Extreme – bo „najlepsi bawią się z najlepszymi” ;-)

text: Maciej Rachtan (organizator Poland Trophy), foto: Seweryn Panek , film: Bartek Kosiorek

Klasa No Limit - wyniki końcowe:

Miejsce Nr Kierowca/
Pilot
Prolog Etap I Etap II Wynik
PS 1 PS 2 PS 3 PS 4 PS 5 PS 6 PS 7 PS 8
1 104 MARCIN MAŁOLEPSZY/
ŁUKASZ KOŻUCHOWSKI
0:02:44 0:14:07 1:01:14 0:09:33 1:02:25 0:11:42 0:20:22 0:44:02 0:06:18 3:49:43
2 101 IGNACY LENKIEWICZ/
MARIUSZ JARUZEL
0:02:34 0:17:38 0:58:55 0:19:50 1:25:28 0:15:25 0:36:52 0:35:24 0:12:06 4:41:38
3 106 JAN CIEMNY/
RAFAŁ DUNAJSKI
0:02:59 0:11:54 0:53:59 0:56:20 1:25:52 0:18:02 0:39:16 0:58:34 0:13:58 5:37:55
4 105 ADAM BABKIEWICZ/
JACEK MAJCHRZAK
0:03:22 0:10:50 0:47:11 1:00:11 1:46:12 0:22:24 1:06:42 0:43:39 0:18:14 6:15:23
5 109 DARIUSZ OLSZEWSKI/
MACIEJ OLSZEWSKI
0:03:24 0:23:12 0:50:23 0:54:11 4:25:30 0:36:33 1:05:40 1:21:16 0:38:51 10:15:36
6 111 ARKADIUSZ ROGOWSKI/
ANDRZEJ SAWICKI
0:03:25 0:14:14 1:02:06 2:30:27 1:32:02 0:31:19 0:45:16 3:23:10 0:33:02 10:31:36
7 110 BOGDAN MODZELEWSKI/
KAMIL MODZELEWSKI
0:03:20 0:54:27 2:11:54 2:30:27 1:19:07 0:21:23 0:32:35 3:23:10 0:24:06 11:37:09
8 108 Jarosław Spirydowicz/
Andrzej Janiszewski
0:02:50 0:23:01 5:29:45 2:30:27 4:25:30 - - - - Rezygnacja
9 102 TOMASZ DAŁKIEWICZ/
KRZYSZTOF PUŁECKI
0:02:52 NK NK NK NK - - - - Rezygnacja
10 107 MARCIN OSIŃSKI/
KRZYSZTOF OWOCKI
0:03:15 2:16:07 5:29:45 2:30:27 4:25:30 - - - - Rezygnacja

Klasa Adventure - wyniki końcowe:

Miejsce Nr Kierowca/
Pilot
Prolog Etap I Etap II Wynik
PS 1 PS 2 PS 3 PS 4 PS 5 PS 6 PS 7 PS 8
1 210 SEBASTIAN SZKOPEK/
RADOSŁAW SZKOPEK
0:02:59 0:34:52 0:15:38 0:12:38 0:12:48 0:09:13 0:14:43 0:13:33 0:38:41 2:32:06
2 205 KRZYSZTOF PIĘTKA/
MARIUSZ PIĘTKA
0:02:43 0:46:24 0:11:01 0:25:48 0:12:27 0:11:13 0:16:07 0:09:06 0:37:22 2:49:28
3 202 ROMAN JUNKA/
RAFAŁ SOLICH
0:03:05 0:52:47 0:27:43 0:16:43 0:16:32 0:16:06 0:26:11 0:11:51 0:49:58 3:37:51
4 203 MICHAŁ SZCZURTEK/
SEBASTIAN KLONOWSKI
0:02:48 1:06:46 0:36:32 0:19:49 0:12:56 0:14:28 0:18:28 0:10:04 0:43:15 3:42:18
5 201 MARCIN MELLER/
ALBERT NIEDŹWIECKI
0:03:23 1:04:18 0:38:46 0:27:29 0:19:20 0:14:26 0:36:05 0:31:58 1:01:03 4:53:25
6 208 JAROSŁAW PYTEL/
MARCIN JUREWICZ
0:02:54 1:14:07 0:29:56 0:19:09 0:13:16 0:22:53 0:08:33 0:20:31 2:32:37 5:41:02
7 212 DARIUSZ ZOWCZAK/
PAWEŁ ŚCIBOR
0:02:20 2:24:03 0:18:38 1:08:42 0:48:20 1:29:06 1:30:12 0:14:49 2:32:37 10:26:28
8 211 MICHAŁ WOJCIECHOWSKI/
KRZYSZTOF PAWLAK
0:02:36 6:00:07 1:36:55 1:08:42 0:48:20 0:08:07 0:12:00 0:10:26 0:29:25 10:34:03
9 204 WOJCIECH GOŁĘBIOWSKI/
TOMASZ DARGACZ
0:02:45 1:10:38 0:36:11 1:08:42 0:48:20 3:42:45 1:30:12 1:19:55 2:32:37 12:49:21
10 207 ZBYSZEK DOMINIAK/
JARZY TOMASZEWSKI
0:03:30 6:00:07 1:36:55 1:08:42 0:48:20 0:37:30 1:30:12 1:19:55 2:32:37 15:34:20
11 209 MACIEJ FRAS/
KAROL JAKUBOWSKI
0:02:50 6:00:07 1:36:55 1:08:42 0:48:20 - - - - Rezygnacja
12 206 SERGIUSZ SUMARA/
ARTUR MALON
0:03:20 6:00:07 1:36:55 1:08:42 0:48:20 - - - - Rezygnacja

Klasa Challenge - wyniki końcowe:

Miejsce Nr Kierowca/
Pilot
Prolog Etap I Etap II Wynik
PS 1 PS 2 PS 3 PS 4 PS 5 PS 6 PS 7 PS 8
1 301 MAREK SOBOŃ/
WALDEMAR NIEZABITOWSKI
- 0:02:22 0:02:22 0:04:54 0:01:34 0:06:31 - - - 0:17:43
2 304 ŁUKASZ HOŚCIŁOWICZ/
WOJCIECH HOŚCIŁOWICZ
- 0:02:28 0:04:31 0:09:43 0:17:17 0:09:42 - - - 0:43:41
3 306 GRZEGORZ WANOWICZ/
MARIUSZ WOJCIUKIEWICZ
- 0:03:03 0:07:32 0:17:11 0:02:18 0:15:10 - - - 0:45:14
4 302 PIOTR JANKOWSKI/
MARCIN JANKOWSKI
- 0:03:32 0:09:55 0:30:09 0:02:31 0:05:23 - - - 0:51:30
5 305 JAN OSOWSKI/
DAREK KOŃKA
- 0:03:23 0:11:31 0:18:06 0:06:55 0:16:40 - - - 0:56:35
6 303 JACEK BĄK/
SZYMON NOWAKOSKI
- 0:03:39 0:09:28 1:03:55 0:17:17 0:10:33 - - - 1:44:52
7 307 PAWEŁ TEUL/
ANDRZEJ JAKUBOWICZ
- NK NK NK NK NK - - - 4:16:40