Wydrukuj tę stronę

Tytuł „Car of the Year 2017” dla Peugeota 3008

marzec 09, 2017

Tuż przed rozpoczęciem salonu w Genewie grono 58 europejskich dziennikarzy wskazało model, który ich zdaniem zasłużył na tytuł „Samochodu Roku 2017”. „Terenowego” Peugeota 3008 członkowie jury nagrodzili za stylistykę nadwozia i wnętrza kabiny oraz zalety użytkowe. To pierwszy SUV, który zdobył nagrodę COTY w ciągu jej historii, a jednocześnie piąty model Peugeota, który został nią wyróżniony.

OFFROAD5Nagroda „Car of the Year” jest przyznawana przez jury składające się z 58 doświadczonych dziennikarzy z 22 krajów. W tym roku walczyło o nią 30 modeli, spośród których najlepszy okazał się SUV Peugeota, co wzbudziło radość dyrektora francuskiej marki Jean-Philippe'a Imparato: - Jestem wyjątkowo dumny i cieszę się z przyznania nowemu PEUGEOT 3008 nagrody „Car of the Year 2017”. Stanowi ona ukoronowanie pięciu lat wytężonej pracy pracowników marki PEUGEOT i Grupy – powiedział.

Najlepszy samochód roku 2017 został już zamówiony przez 100 tys. klientów z całej Europy. 84% spośród nich wybrało wersje Allure, GT Line lub GT. Produkowany w zakładzie w Sochaux model posiada znak „Origine France Garantie”, poświadczający jego francuskie pochodzenie.

FD 160707 New Peugeot 3008 DKR 0006 e1473686717895 1200x697Peugeot wygrał w konkursie już po raz drugi w ciągu trzech ostatnich lat. 3008 jest pierwszym SUV-em, który zdobył tę nagrodę od czasu jej ustanowienia w 1964 r. To także piąty samochód francuskiej mati, któremu przyznano ten tytuł po modelach 308 w 2014 r., 307 w 2002 r., 405 w 1988 i 504 w 1969 r.

Niestety (dla nas) choć Peugeot 3008 nazywany jest SUV-em, a jego rajdowy imiennik wygrywa Dakar, podobnie jak DKR charakteryzuje się napędem tylko na jedną oś, ale w odróżnieniu od rajdówki Peterhansela jest to oś przednia. Model z napędem 4x4 zapowiadany jest w przyszłych latach. Poza asfaltem jedynym atutem 3008 jest dostępny w opcji Pakiet Advanced Grip Control (z trybami Śnieg, Off-Road, Piasek, ESP off, ESP standard), który usprawnia jazdę po nawierzchniach o ograniczonej przyczepności, oraz system Hill Assist Descent Control ułatwiający zjazd ze wzniesień. W polskich salonach najtańsza wersja Peugeota 3008 z silnikiem 1.2 PureTech o mocy  kosztuje  89900 zł.
MM