Wydrukuj tę stronę

Toyota Land Cruiser Signature – klasyk na nowo

listopad 27, 2017

Choć wygląda jak zwyczajna „czterdziestka”, pod płaszczykiem karoserii skrywa współczesną technologię i materiały wykończeniowe z najwyższej półki. Toyota Land Cruiser Signature – dzieło amerykańskiej firmy tuningowej FJ Company – stanowi wyjątkowy mariaż klasyki z nowoczesnością.

Signature został zbudowany na bazie Land Cruisera FJ43L-KC z 1981 roku, który wiódł dotąd spokojne życie w centralnej Kolumbii. Jest to rzadko spotykany model – dwudrzwiowy, o średnim rozstawie osi, z miękkim dachem, wyposażony dodatkowo w fabryczny twardy dach w białym kolorze. FJ Company kupiło go od jego pierwszego właściciela, który dziś ma już ponad 90 lat i nie może prowadzić samochodów. 

Choć auto było w dobrej kondycji, amerykański zespół tunerów poddał je całkowitej restauracji. Stalowe nadwozie zostało zdjęte z ramy, po czym oba elementy zostały pieczołowicie oczyszczone do gołego metalu. Po zabezpieczeniu i nałożeniu nowych warstw lakieru samochód wygląda jakby dopiero wyjechał z salonu. 
 
Kiedy nadwozie było gotowe, do projektu włączył się zespół kreatywny z zadaniem transformacji wołu roboczego w szybką, elegancką terenówkę. Land Cruiser z Kolumbii został wyprodukowany jako kabriolet, dlatego tunerzy z FJ Company zdjęli opcjonalny blaszany dach i przykryli auto wykonanym na zamówienie materiałowym softtopem. Tylne i boczne okna można całkowicie schować, a w dachu odsunąć roletę, dzięki czemu w Signature pasażerowie mogą poczuć więcej wiatru we włosach niż w oryginalnym aucie.  
 
Aby uzyskać klasyczny wygląd z nutką nowoczesności, karoseria została pomalowana na oryginalny kolor Toyoty – Dune Beige, jednak ze specjalnie dobranym matowym wykończeniem. Charakterystyczny styl czterdziestki został podkreślony białym grillem, chromowymi emblematami i obrabianymi cyfrowo akcesoriami aluminiowymi pomalowanymi na kolor spiżu. Specjalnie opracowane boczne lusterka łączą oryginalny design wczesnych czterdziestek z praktycznością większych lusterek z połowy lat siedemdziesiątych. Oryginalny przedni zderzak,do którego przymocowano wyciągarkę Warn 8274 z syntetyczną liną, otrzymał nowocześniejszy wygląd dzięki zintegrowanym światłom przeciwmgielnym LED Baja Designs.


Największą ciekawostkę w LC Signature stanowi jego silnik. W oryginalnej wersji pod klasyczną maską pracował 4,2-litrowy, 6-cylindrowy silnik rzędowy z serii 2F. Teraz nie ma po nim śladu. Zamiast niego pod pokrywą z włókna węglowego kryje się nowa 4-litrowa jednostka V6 1GR-FE o mocy 240 KM – dwukrotnie większej niż w przypadku 2F. Ten sam silnik znajdziemy we współczesnych Land Cruiserach oraz FJ Cruiserach. Motor jest kontrolowany przez sterownik Haltech. 
 
Większa moc silnika wymusiła dalsze przeróbki. Pojawiły się resory piórowe Old Man Emu oraz wyczynowe amortyzatory Fox, nowe dyski hamulcowe ze współczesnej Toyoty 4Runner, 6-stopniowa manualna skrzynia biegów, klatka bezpieczeństwa, a także system wydechowy Borla wykonany ze stali nierdzewnej.
 
Klasyczne czterdziestki to przede wszystkim auta użytkowe. Jednak kiedy taki samochód trafi do warsztatu FJ Company, opuszcza go jako pojazd klasy premium. W nowym wnętrzu Land Cruisera Signature znajdziemy luksusowe materiały i nowoczesne technologie. Detale takie jak podnośniki szyb, klamki, pedały, przełączniki i gałki zostały wykonane z lekkich stopów i poddane cyfrowej obróbce. Skórzana tapicerka na fotelach, panelach drzwi i konsoli centralnej kontrastuje z metalową tablicą rozdzielczą. Z tyłu pozostała tradycyjna kanapa, jednak do przodu trafiły podgrzewane fotele Recaro Sportster CS, które zapewniają komfortową temperaturę nawet podczas jazdy z otwartym dachem. Kto nie chce poburzyć sobie fryzury, może podróżować z zamkniętym dachem, rozkoszując się chłodem dostarczanym przez klimatyzację Vintage Air oraz muzyką wydobywającą się z wysokiej klasy systemu nagłośnienia Focal, zarządzanego przez iPada zamocowanego na konsoli centralnej. 
 
Land Cruisera Signature na szczęście nie jest egzemplarzem one-off - FJ Company planuje produkcję 24 podobnych egzemplarzy. Koszt samochodu to około 200 tys. dolarów.

Info: Mototarget.pl