Ruszają Mistrzostwa Polski SUV! Pierwsze tytuły będą przyznane jeszcze w tym sezonie;)

Wszystkich, którym spodobała się idea Mistrzostw Polski SUV, musimy niestety rozczarować - był to jedynie nasz Prima Aprilisowy żart;) Ale nasz pomysł chyba się spodobał, więc mamy nadzieję, że prędzej czy później zostaną zorganizowane profesjonalne zawody dla amatorów jeżdżących seryjnymi SUV-ami. Kto wie - może kiedyś zyskają również rangę mistrzostw? 

Dziś startują Rajdowe Mistrzostwa Polski Samochodów Terenowych, w których rywalizują profesjonalne załogi cross-country. Za kilka tygodni walkę o Mistrzostwo i Puchar Polski ATV rozpoczną najlepsi polscy quadowcy. Po raz pierwszy o tytuł mistrzów Polski w tym roku ubiegać się również będą posiadacze seryjnych SUV-ów. TERENOWO.PL dotarło do projektu regulaminu nowego cyklu mistrzowskiego.

IMG 9581W zawodach będą mogli wziąć udział właściciele aut w stanie "salonowym", czyli takich, które nie zostały w żadnym stopniu zmodyfikowane. Nie będzie więc można założyć do nich AT-eków czy podnosić mocy silnika, ale sędziowie nie będą wymagali również specjalistycznego wyposażenia w rodzaju klatki bezpieczeństwa czy foteli kubełkowych. Zawody będą miały charakter w pełni egalitarny. Idea przyświecająca mistrzostwom Polski SUV to przejrzystość i czystość rywalizacji - chodzi o to, by porównać auta dostępne dla zwykłego Kowalskiego, a także jego umiejętności jazdy w terenie.

Trasy oesów będą miały charakter "sportowo-przeprawowy", co oznacza, że będą łączyły fragmenty szybkościowe oraz sprawnościowe. Jak przystało na mistrzostwa, spodziewać się należy profesjonalnego roadbooka (do nawigowania wystarczy jednak standardowy licznik kilometrów). Odcinki specjalne będą liczyły od kilkudziesięciu do ponad stu kilometrów.

Podobnie jak w RMPST regulamin MP SUV przewiduje podział na klasy uzależniony od mocy i pojemności silnika, jak IMG 0179również klasyfikację generalną mistrzostw. W przypadku gdy do rywalizacji stanie co najmniej pięć identycznych aut, przyznane zostaną również tytuły mistrzowskie dla konkretnego modelu - na przykład mistrzostwo Polski w klasie Dacii Duster czy Skody Yeti.

- Zawsze podziwiałem takich zawodników jak Stephane Peterhansel czy Mirek Zapletal - mówi pan Marek Lewandowski, właściciel Hyundaia SantaFe. - Póki co mogłem im tylko kibicować, a o sportowej rywalizacji jedynie pomarzyć. Mistrzostwa Polski SUV-ów to strzał w dziesiątkę! Na pewno wezmę w nich udział.

Pełny kalendarz MP SUV zostanie zaprezentowany już w najbliższych dniach, a pierwsza runda kandydacka ma odbyć jeszcze w kwietniu w centralnej Polsce.
MM