TERENOWO.PL to założony w 2007 roku portal motoryzacyjny poświęcony pojazdom i sportom off-roadowym. Popieramy wyłącznie legalną jazdę w terenie, sprzeciwiając się bezmyślnemu niszczeniu przyrody, rozjeżdżaniu szlaków turystycznych i płoszeniu zwierząt. Chcesz pokazać, jakim jesteś off-roaderem? Zapisz się na rajd i stań do rywalizacji z innymi zawodnikami.
Już kiedyś to przerabialiśmy. Mitsubishi w ramach współpracy z francuskim PSA Peugeot Citroen swego czasu przystał na produkcję bliźniaczych modeli Outlandera. Tak powstały: Peugeot 4007 i Citroen C-Crosser. Ten sam eksperyment ma być teraz powtórzony w przypadku crossovera ASX. Peugeot i Citroen będą produkować identyczne modele pod nazwami – odpowiednio – 4008 i C4 Aircross.
Wszystkie te auta to tak naprawdę jeden pojazd serwowany w różnych opakowaniach (zapewne również z identyczną kabiną, w której podmienione zostanie logo). Rozmiary (4,34 m długości, 1,80 m szerokości i 1,63 m wysokości) i kształty francuskich crossoverów łudząco przypominają japońskiego ASX-a. Auta – co nas cieszy – mają również identyczne rozwiązania układu napędowego: 2WD (napęd na 2 koła), 4WD (automatyczny napęd na obie osie) oraz LOCK (zblokowany napęd 4x4; większy moment przenoszony jest na oś tylną). W sprzedaży ma być również wersja „uliczna” z napędem tylko na przód.
Podobne są również silniki. Podstawowa jednostka benzynowa ma pojemność 1.6 l i oferuje moc 116 KM. Dla szukających (mocniejszych) wrażeń dostępny jest dwulitrowy silnik o mocy 150 KM (niedostępny jednak na rynku europejskim, ale za to występujący z przekładnią CVT). Silniki wysokoprężne to znakomite 1,8 HDi o mocy 150 KM i słabsze 1,6 l HDi o mocy 112 KM, który ma szansę zdobyć dużą popularność. W zależności od silnika samochód dostępny jest (czasem do wyboru) z 5-biegową skrzynią manualną (w wersjach diesel – 6-biegową) lub automatem.
Co wybrać: Peugeota, Citroena czy Mitsubishi? Oto jest pytanie…A raczej rzecz ceny, być może jakości, no i… gustu.
AK
Wszystkie te auta to tak naprawdę jeden pojazd serwowany w różnych opakowaniach (zapewne również z identyczną kabiną, w której podmienione zostanie logo). Rozmiary (4,34 m długości, 1,80 m szerokości i 1,63 m wysokości) i kształty francuskich crossoverów łudząco przypominają japońskiego ASX-a. Auta – co nas cieszy – mają również identyczne rozwiązania układu napędowego: 2WD (napęd na 2 koła), 4WD (automatyczny napęd na obie osie) oraz LOCK (zblokowany napęd 4x4; większy moment przenoszony jest na oś tylną). W sprzedaży ma być również wersja „uliczna” z napędem tylko na przód.
Podobne są również silniki. Podstawowa jednostka benzynowa ma pojemność 1.6 l i oferuje moc 116 KM. Dla szukających (mocniejszych) wrażeń dostępny jest dwulitrowy silnik o mocy 150 KM (niedostępny jednak na rynku europejskim, ale za to występujący z przekładnią CVT). Silniki wysokoprężne to znakomite 1,8 HDi o mocy 150 KM i słabsze 1,6 l HDi o mocy 112 KM, który ma szansę zdobyć dużą popularność. W zależności od silnika samochód dostępny jest (czasem do wyboru) z 5-biegową skrzynią manualną (w wersjach diesel – 6-biegową) lub automatem.
Co wybrać: Peugeota, Citroena czy Mitsubishi? Oto jest pytanie…A raczej rzecz ceny, być może jakości, no i… gustu.
AK
Citroen C4 Aircross:
Peugeot 4008: