V OFF-ROAD SHOW POLAND 2016 - relacja na żywo

NIEDZIELA, godz. 17.30
Ręce na klawiaturze grabieją z zimna, hala wokół nas pustoszeje - znak, że oto koniec V edycji Off-Road Show Poland. Rzutem na taśmę wykonaliśmy finałowy obchód z aparatem fotograficznym w ręku, podczas którego odkryliśmy jeszcze wiele ciekawych samochodów czasem ukrywających się gdzieś w kącie (a pewnie i tak jeszcze kilka nam umknęło, za co przepraszamy). Żegnamy się dumni, że na naszym stanowisku gościliśmy zjawiskowego HELLCAT-a Darka Luberdy, który otrzymał od organizatora nagrodę Premiery Roku! Dziękujemy, że nas odwiedzaliście i do zobaczenia za rok!

NIEDZIELA, godz. 16.30
Nie każde auto terenowe ma jednocześnie możliwości wyprawowe. Rozwiązaniem wówczas staje się... przyczepa terenowa. Ich wnętrza dorównują czasem wypasionym kamperom.

 

NIEDZIELA, godz. 15.00
Ów dylemat towarzyszy każdemu właścicielowi terenówki, na której wciąż jeszcze błyszczy nowy lakier. Jak jeździć w terenie, by jej nie porysować? Podpowiadamy: rozwiązaniem jest na przykład poliuretanowa powłoka ochronna COBRA Truck Bedliner, która skutecznie zabezpiecza karoserię na wypadek kontaktu z gałęziami. Ochrania ją również przed działaniem benzyny, wody i soli. Przykład tak zabezpieczonego auta możecie zobaczyć na stanowisku firmy Novol, na którym zaparkowano czarno-pomarańczowego Nissana Terrano II.

 



NIEDZIELA, godz. 14.00
Czas na terenowców wagi ciężkiej! Bo jak wiadomo z napędem 4x4, 6x6 czy 8x8 jazda w terenie jest jeszcze ciekawsza. W Warszawie dominują ciężarówki wyprawowe, które podczas wyjazdu pełnią rolę domu na kołach dla całej rodziny. Zobaczyć możecie pojazdy zbudowane na bazie MANów, Mitsubishi Fuso (bardzo ładny Rambler4x4) i Sprintera. Star występuje w wersji transportowej, a Gelenda... wywrotkowej;) 

 

NIEDZIELA, godz. 13.15
Na ekspozycji Rayo4x4 królują fachowo doposażone wyprawówki. Wśród nich najpiękniejsza jest nowiutka Gela w wersji Proffesional, w której wygospodarowano nawet miejsce na... barek (na wszelki wypadek obsługiwany z zewnątrz kabiny). Obowiązkowym wyposażeniem oczywiście musiał być również praktyczny system skrzyń bagażowych i namiot dachowy. Właściciela tego Mercedesa czekają superwakacje!

 

NIEDZIELA, godz. 12.30
Targi odwiedził rodowity marokański Tuareg! Kto rozpozna jego tożsamość?;)

 

Biga

NIEDZIELA, godz. 12.15
Właściciele Jeepów mają obowiązkowy przystanek na stanowisku Jeepmanii – firmy, specjalizującej się w wyposażaniu i modyfikowaniu amerykańskich terenówek. Podstawę jej oferty stanowią produkty marek Rugged Ridge, Alloy USA i OMIX-ADA. Pewne jest, że jeśli jeździcie Wranglerem lub Grandem, nie opuścicie tego sklepu z pustymi rękoma.

NIEDZIELA, godz. 11.30
Jak wyposażyć terenówkę? To pytanie, które zadaje sobie wielu zwiedzających. Odpowiedź znajdują na stanowiskach sprzedawców części i akcesoriów, których nie brakuje na tegorocznym Off-Road Show Poland. Jednym z kierunków jest Australia, gdzie znajdują się siedziby takich firm jak Dobinsons czy Pedders, które specjalizują się m.in. w budowie wyczynowych amortyzatorów. Ale nie tylko. Na wystawie obejrzeć z bliska możecie m.in. sprzęgła, sprężyny i... krokodyla.

 

NIEDZIELA, godz. 11.00
Białe ambulanse ratowników z Off-Road Rescue Team możecie spotkać niemal na każdej liczącej się imprezie off-roadowej w Polsce. I coraz częściej widywane są za granicą. Mało kto tak dobrze zna rajdy (od podszewki) jak Sebastina Kuc i jegoekipa. Tegoroczny sezon 4x4 dobiega już końca, ale myślami są już przy wiosennych rajdach. Na przełomie marca i kwietnia na pewno nie zabraknie ich na marokańskim rajdzie Carta Rallye, w którym amatorzy mogą spróbować jak naprawdę smakuje pustynia. Za niecałe 3000 Euro mają zagwarantowane tydzień profesjonalnego ścigania na wydmach, hotele i wyżywnienie. Może warto się zastanowić?;)

 

NIEDZIELA,. godz. 10.00
Wyspani i wypoczęci (czego nie widać na zdjęciu;) zapraszamy na drugi dzień targowania! Do godziny 17.00 Off-Road Show Poland jest otwarte dla zwiedzających. Rzadka to okazja, by zobaczyć tak wiele różnorodnych terenówek w jednym miejscu, więc wpadnijcie koniecznie!

IMG 9162


SOBOTA, godz. 18.00
Na dziś to już koniec naszej relacji. Zapraszamy jutro do osobistych odwiedzin targów (i oczywiście naszego redakcyjnego stoiska z HELLCAT-em) lub dalszego śledzenia relacji. Mimo dobrej woli o wielu wystawcach wciąż jeszcze nie zdążyliśmy napisać. Jutro postaramy się to nadrobić! Do zobaczenia!

SOBOTA, godz. 17.30
Rok temu zarzekał się, że następnym razem przyjedzie na targi gotowym autem, nad konstrukcją pracował od kilku lat. I słowa dotrzymał! Na Off-road Show Poland 2016 debiutuje Czort  (znany również pod nazwą Projekt SVM) zbudowany przez młodego inżyniera Rafała Radulskiego, któremu gorąco kibicowaliśmy, a relacje z kolejnych etapów budowy auta publikowaliśmy na TERENOWO.PL (np. Projekt SVM, czyli Czort – finał już blisko). Dziś już możecie podziwiać je w całej okazałości – to niedroga, a jednocześnie szybka i ekonomiczna terenówka wykorzystująca podzespoły Jimny, która podczas jazdy terenowej sprawia ogromną frajdę. Niejako „przy okazji” Rafał uruchomił produkcję praktycznych akcesoriów do różnych modeli Suzuki – obok zderzaków na stanowisku R Tech obejrzeć możecie zbiorniki „combo”, mieszczące nieduży bak paliwa oraz butlę z gazem. Niebawem na łamach naszego portalu finałowy opis auta i relacja z testów w terenie.

SOBOTA, godz. 17.00
W czasie gdy tatusiowie i mamy podziwiają terenówki, ich pociechy toczą zażarty bój na prawdziwym torze off-roadowym! Wprawdzie jest on nieco zminiaturyzowany, ale młodym zawodnikom towarzyszą takie same emocje jak tym większym na Bałtowskich Bezdrożach. „Zabawkowy” charakter ma również kilka aut wystawowych.

 

SOBOTA, godz. 16.15
Chyba największym wystawcą tegorocznej edycji targów jest firma Steeler, która zaprezentowała całą gamę sprzedawanych i produkowanych przez nią akcesoriów (wiele błyszczących chromem). Nam najbardziej spodobały się przygotowane przez nią auta sygnowane logo Arctic Trucks. Obok Toyoty Hilux, Land Cruisera 150 oraz Isuzu D-Max trudno przejść obojętnie. To dowód na to, że nawet zwykłego SUV-a lub pickupa przy odpowiednim podejściu można zamienić w terenówkę, co się zowie!

 

SOBOTA, godz. 14.45
Na targach nie mogło oczywiście zabraknąć rajdowców, choć w tym roku przybyli w nieco mniejszej liczbie niż zazwyczaj. Nie zawiódł jak zawsze Scorpion Team, w którego barwach heroiczny bój na tegorocznej Ładoga Trophy stoczył gąsienicowy Argo 8x8. Obok chyba największy w Polsce wykrzyż prezentuje amerykański Scorpion Wojtka Antoniuka. Chętni porównać mogą dwie wersje sportowych Land Roverów – Bowlera w barwach Dekor Teamu i Tomcata Rayo4x4. Bowler Nemesis zespołu Bomba Team, który dzielnie walczył na maratonach Breslau Poland i Balkan Rallye, zawitał na targach w drodze serwisu, gdzie czeka go kompleksowa renowacja. Na zewnątrz hali parkują terenówki, które miesiąc temu walczyły na Bałtowskich Bezdrożach. Afrykański rajd Carta Rallye reklamuje samochód, który w tym roku zwyciężył w klasie Challenge. Mieliśmy okazję zamienić również słowo z weteranem rajdu DakarGrzegorzem Baranem oraz jego pilotem Pawłem Grotem. Ich MAN-a w przyszłym roku zobaczmy w akcji na maratonie Silk Way Rally, którego trasa łączy Moskwę oraz Pekin.

 

SOBOTA, godz. 14.00
Nie tylko Mercedesy występują na targach w mocnej ekipie. Równie licznie reprezentowana jest także Toyota, na której stanowisku podziwiać można m.in. nową 150-kę, FJ Cruisera i Hiluxa. Jest także kilka odrestaurowanych klasyków, dzielnych wyprawówek (m.in. Michała Reja) oraz treningowa rajdówka Adama Małysza, czyli Hilux Kronos. Szeroki wybór terenowych Patroli  można podziwiać na wystawach spod szyldu Akademii 4x4 oraz Turystów 4x4. Popularnością cieszą się również nowe modele Nissana – X-Trail i Navara. Krakowski Land Serwis do Warszawy przywiózł trzy eleganckie modele Range Roverów w różnych wersjach.

 

SOBOTA, godz. 12.45
Po lewej UAZ-y (min. Hunter i Hulk) z zerowym przebiegiem, po prawej pachnące nowością Wranglery i Renegade'y. Obok nich zmotane od zera szayowozy bez litości upalane na zawodach Polskiej Ligi Buggy. Gdzie nie spojrzeć to perełki: udekorowany drewnianymi listwami Jeep Grand Wagoneer, wyliftowany Hummer czy wyprawowe MAN-y. Można dostać off-roadowego oczopląsu!

 

SOBOTA, godz. 12.00
Jak zawsze na targach stawiła się mocna reprezentacja terenowych Mercedesów. Oryginalnego Mercedesa 4x4², który prawdopodobnie jest tutaj najdroższym autem (jego cena oscyluje w granicach 1 200 000 PLN), prezentuje Mercedes-Benz Off-Road Team. Tuż obok parkuje oryginał w nieco innym sensie, czyli Mercedes G500 „Kwadrat” o imieniu Max wyposażony w zwolnice niemieckiej firmy LeTech. Jakby tego było mało z bliska przyjrzeć się również można Gelendzie stuningowanej fabrycznie przez sportowy oddział Mercedesa – AMG, a także nowemu GLC Coupe. Duże zainteresowanie budzą również wyprawowe wersje Mercedesów G. Na sąsiednim stanowisku GKlubu można zaglądnąć do sypialni Gekona – auta, którym bez strachu można wyruszyć aż na koniec świata.

 

Sobota, godz. 11.00
Tradycyjnie, jak co roku zapraszamy do obserwowania naszej relacji na żywo z targów OFF-ROAD SHOW POLAND, które w tym roku obchodzą swój mały jubileusz, ponieważ odbywają się już po raz piąty. Jak zawsze rozłożyliśmy nasz przyczółek redakcyjny w samym środku zamieszania. Łatwo nas znajdziecie, ponieważ gościem naszego stanowiska jest unikatowy HELLCAT 6.2 HEMI skonstruowany przez Darka Luberdę. Chcecie usłyszeć jak brzmi silnik o mocy 707 KM (z którego można wycisnąć jeszcze 100 KM więcej?). Wpadnijcie! Hala targowa pęka w szwach od niezwykłych terenówek – mniejszych lub większych, totalnie zmotanych lub pachnących jeszcze nowością. Poniżej kilka poglądowych fotek. Z biegiem czasu na łamach naszego portalu jeszcze więcej informacji z targów oraz zdjęć. Zapraszamy!