TERENOWO.PL to założony w 2007 roku portal motoryzacyjny poświęcony pojazdom i sportom off-roadowym. Popieramy wyłącznie legalną jazdę w terenie, sprzeciwiając się bezmyślnemu niszczeniu przyrody, rozjeżdżaniu szlaków turystycznych i płoszeniu zwierząt. Chcesz pokazać, jakim jesteś off-roaderem? Zapisz się na rajd i stań do rywalizacji z innymi zawodnikami.
Mitsubishi Pajero Evolution MPR13 to rajdówka, którą Stephane Peterhansel zwyciężył Dakar 2007. Jadący identycznym autem Luc Alphand finiszował tuż za nim; Masuoka był szósty, a Roma trzynasty. W tamtych latach na Mitsubishi nie było mocnych…
Mitsubishi Pajero Evolution MPR13 to rajdówka, którą Stephane Peterhansel zwyciężył Dakar 2007. Jadący identycznym autem Luc Alphand finiszował tuż za nim; Masuoka był szósty, a Roma trzynasty. W tamtych latach na Mitsubishi nie było mocnych…
Później nastąpiła jednak era Volkswagena, a benzynowe Pajero ustąpiło miejsca wysokoprężnemu Racing Lancerowi. Mitsubishi Pajero Evolution na zawsze pozostanie jednak legendą. Sukces w 2007 roku był 12. (siódmym z kolei) triumfem Mitsubishi w Dakarze. O takiej rajdówce po prostu nie można zapomnieć.
Niemal dokładnie rok temu informowaliśmy, iż fachowcy z polskiej firmy AGCars podjęli się ambitnego zadania budowy repliki MPR13. Najpierw na podstawie zdjęć i opisów znalezionych w internecie stworzyli kopyto, które umożliwiło im zdjęcie form nadwozia. Prace ta zajęły im sporo czasu (pierwotnie myśleli o MPR12), ale udało się – najtrudniejszy etap był za nimi.
Obecnie w warsztatach AGCars powstaje przestrzenna rama kratownicowa, która nie jest jednak wierną kopią japońskiej konstrukcji. Aby samochód mógł startować we współczesnych rajdach, ramę, do której budowy wykorzystano już 260 kilogramów rur, trzeba było dopasować do aktualnych wymogów FIA. Na zdjęciach widać, jak wiele wysiłku włożono w jej budowę.
Równocześnie trwają prace nad zawieszeniem, którego najważniejsza część – zwrotnica – pomyślnie zaliczyła już testy w jednym z samochodów polskiej sceny cross-country.
AK
Zapraszamy na blog AGCltd (forum.terenowo.pl), gdzie możecie zobaczyć prezentowane po raz pierwszy zdjęcia z budowy repliki oraz projekty klatki. Wkrótce – mamy nadzieję – opisy kolejnych etapów prac. Trzymamy kciuki!
I Ty również możesz zaprezentować swoją firmę, zespół, imprezę lub samochód na portalu TERENOWO.PL! Wejdź na forum.terenowo.pl - załóż bloga i dodaj swoją terenówkę do garażu. To nic nie kosztuje, a zapewnia rozgłos w off-roadowym świecie. Najciekawsze wpisy będą prezentowane na głównej stronie TERENOWO.PL.