Land Rover Defender Works V8 – powrót króla

Land Rover wznawia produkcję legendarnego modelu Defender! Dla uczczenia 70-lecia powstania marki Land Rover, brytyjski Producent zapowiada ograniczoną do 150 egzemplarzy, limitowaną wersję Defendera z silnikiem V8 o mocy 405KM.

Defender Works V8 oddaje hołd pierwszym modelom serii III z silnikiem V8 z roku 1979 oraz późniejszym edycjom specjalnym, włączając między innymi wersje stworzone na 50-lecie marki - bardzo pożądanych przez entuzjastów i kolekcjonerów marki Land Rover.

Tim Hannig, Dyrektor Zarządzający Jaguar Land Rover Classic, powiedział: - Cieszymy się, że udało nam się uwolnić cały potencjał kultowego Defendera, którego uwielbiany kształt pozostaje synonimem marki Land Rover, nawet po 70 latach od jego globalnej premiery. O pomysł ponownego wprowadzenia jednostki V8 do modelu Defender myśleliśmy od 2014 roku, kiedy wciąż budowaliśmy Defendery w fabryce w Solihull. Wiedzieliśmy, że istnieje zapotrzebowanie na mocniejszego i bardziej dynamicznego Defendera.

Jednostka napędowa V8 zostanie zamontowana w 150 wcześniej wybranych i zmodykowanych Defenderach - 70th Edition, następnie zespolona z 8-biegową przekładnią automatyczną ZF z trybem Sport, ulepszonym układem hamulcowym, zmodyfikowanym zawieszeniem (sprężyny, amortyzatory oraz stabilizatory) oraz wyjątkowymi 18-calowymi obręczami aluminiowymi Sawtooth z oponami All-Terrain w rozmiarze 265/65 R18.

Defender Works V8 to najmocniejsza i najbardziej dynamiczna wersja Defendera stworzona kiedykolwiek przez Land Rovera. 5-litrowa, wolnossąca jednostka napędowa V8 generuje 405 KM i 515 Nm momentu obrotowego (standardowo Defender z końca seryjnej produkcji legitymował się mocą 122 KM i momentem obrotowym 360 Nm). Defender Works V8 przyspiesza od 0-96 km/h w 5,6 sek.

Dostępnych będzie 8 standardowych kolorów nadwozia, w tym 2 satynowe – z kontrastowym dachem, nadkolami oraz atrapą chłodnicy w kolorze Santorini Black – oraz klamkami drzwi, pokrywą wlewu paliwa i napisem DEFENDER z polerowanego maszynowo aluminium. Powiew nowoczesności zapewniają reflektory wykonane w technologii LED.

We wnętrzu deska rozdzielcza, boczki drzwi, podsufitka oraz sportowe fotele Recaro obszyte skórzaną tapicerką najwyższego gatunku – Windsor Leather. Dodatkowo Defender wyposażony zostanie w „klasyczny” system rozrywki pokładowej Land Rover Classic.

Zakup Land Rover Defender Works V8, zarówno w wersji 90, jak i 110 cali, będzie możliwy przez dział Land Rover Classic. Cena na rynku brytyjskim wyniesie od 150,000 GBP za wersję z rozstawem osi 90”. Defender Works V8 będzie jednak dostępny wyłącznie w Wielkiej Brytanii – do innych krajów może trafić tylko drogą indywidualnego importu. Wybrane zestawy inspirowane modelem Defender Works V8 będą wkrótce oferowane przez dział Land Rover Classic, m.in. systemy zwiększające moc silnika Diesel, układy zawieszenia czy zestawów hamulcowych.
MM

DANE TECHNICZNE LAND ROVER DEFENDER WORKS V8 – 70TH EDITION
SILNIK I PRZEKŁADNIA  
Pojemność silnika (cc) 4,999
Cylindry V8; wolnossący; benzynowy (EU5)
Moc (KM) 405 @ 6,000rpm
Moment obrotowy (Nm) 515 @ 5,000rpm
Przekładnia 8-biegowa automatyczna, napęd AWD, skrzynia redukcyjna, blokady dyferencjałów przód/tył
PODWOZIE  
Zawieszenie (przód / tył) Przód: sprężyny śrubowe, amortyzatory teleskopowe, stabilizator
Tył: sprężyny śrubowe, amortyzatory teleskopowe, stabilizator.
Hamulce przednie Tarcze hamulcowe 335 mm, zaciski czterotłoczkowe
Hamulce tylne Tarcze hamulcowe 300 mm, zaciski czterotłoczkowe
Obręcze I opony Obręcze aluminiowe 18” Sawtooth, opony all-terrain 265/65 R18
Układ kierowniczy Zębatkowy, ze wspomaganiem hydraulicznym
OSIĄGI  
0-96 km/h (sek) 5.6 (*90 Station Wagon)
Prędkość maksymalna (km/h) (ograniczona elektronicznie)


HISTORIA MODELU DEFENDER Z SILNIKIEM V8:

  • Jednostki V8 w modelu Land Rover Defender oraz jego poprzednikach zostały wprowadzone w modelu Serii III Stage 1 w 1979 roku. Jednostka firmy Rover o pojemności 3,5L generowała 90KM.
  • Land Rover 110 z roku 1983, oraz 90 z roku 1984, korzystały z tego samego silnika Rovera o pojemności 3.5L V8 jak Serii III Stage 1, lecz moc została podniesiona z 113KM do 135KM od roku 1987.
  • W wersjach 90 oraz 110 na rynku północno-amerykańskim (NAS) od roku 1992 były montowane jednostki 3,9L V8 o mocy 182KM z wtryskiem paliwa oraz zespolone z 4-biegową skrzynią automatyczną.
  • W roku 1998, 190-konna jednostka 4.0L V8 (zespolona z 4-biegową skrzynią automatyczną) z drugiej generacji modelu Range Rover została zamontowana w limitowanej edycji modelu Defender 90 na 50-lecie marki.
  • 2018 Defender Works V8 z silnikiem wolnossącym 5.0L V8 jest pierwszą oficjalną wersją Defendera od roku 1998, napędzaną silnikiem V8.