Wydrukuj tę stronę

Kolejne BMW X-Raid trafia w ręce polskich rajdowców!

luty 25, 2011
02_DakarSeries_1Piotr Beaupre i Jacek Lisicki to kolejni Polacy obok Krzysztof Hołowczyca, którzy w nadchodzącym sezonie będą startować rajdówką zbudowaną przez słynną stajnię X-Raid. Polacy stali się właścicielami fabrycznego BMW X5 CC, który ma na swym koncie znakomite 14. miejsce w rajdzie Dakar 2010 oraz zwycięstwo w Pucharze Świata FIA 2004.

Beaupre i Lisicki znają się i startują wspólnie od  lat. Na początku były to występy w Rajdowych Mistrzostwach Polski Samochodów Terenowych, w których jako reprezentanci Autotrapera wywalczyli w jednym z sezonów IV miejsce w klasyfikacji generalnej. Później wielokrotnie stawali na starcie rajdów ekstremalnych, m.in. Berlin-Wrocław, a od 2007 regularnie uczestniczą w międzynarodowych zawodach cross-country – najpierw startując Bowlerem Wildcat 200, a później nowszym modelem Bowler Nemesis.

W sezonie 2011 Piotr Beaupre i Jacek Lisicki, pod szyldem NeoRaid Rally Team, staną do walki z najszybszymi off-roaderami świata, dysponując bronią dużego większego kalibru – zbudowaną przez X-Raid rajdówką BMW X5 CC, którą startował dotychczas – ze znakomitymi rezultatami – Portugalczyk Ricardo Leal Dos Santos. Lider zespołu Pioneer Desert Team Delta Q na swym koncie ma m.in. podium wywalczone na Baja 500 Portalegre, a przede wszystkim bardzo dobre 14. miejsce uzyskane na rajdzie Dakar 2010. 2 miesiące temu, na Dakarze 2011, Dos Santos po przesiadce do BMW X3 CC, uzyskał znakomity 7. rezultat. 

02_Portalegre_6BMW X5 CC zespołu NeoRaid Rally Team napędzane jest wysokoprężnym, 3-litrowym silnikiem w wersji RS06 (skonstruowanym przez dział sportu BMW w MAGNA-STEYER w austriackim Grazu), dysponującym mocą powyżej 300 KM. Auto jest wyposażone w podzespoły z najwyższej półki, m.in.: zawieszenie Reigera (którym zachwyca się Hołowczyc), dyferencjały Xtrac i sekwencyjną sześciobiegową skrzynię kłową Sadev. Sprzęgło, hamulce oraz przekładnia kierownicza noszą logo AP Racing.

– W porównaniu do naszego dotychczasowego auta, Bowlera Nemesis, skonstruowanego w 50 procentach z seryjnych części, BMW to zupełnie inna liga – mówi Paweł Rzepecki, manager zespołu. – X-piątka została zbudowana „od zera” przez profesjonalny zespół, ściśle współpracujący z producentem BMW. W jej konstrukcji praktycznie nie ma seryjnych części – wszystkie podzespoły powstały z myślą o profesjonalnym ściganiu się w terenie.

Swój rajdowy debiut za sterami BMW X5 CC Piotr Beaupre i Jacek Lisicki planują już za miesiąc na rajdzie Italian Baja. Jest możliwe, że później w akcji będą mieli okazję podziwiać ich polscy kibice – na krajowych zawodach Baja Polonia. W kolejnych miesiącach NeoRaid Rally Team planuje występy 01_d13_336_dk10_marcelomaragni_130789zagraniczne na kolejnych rundach Pucharu Świata FIA: OiLibya Rally of Tunisia i Baja Spain Aragon, a także w zawodach Estoril – Marakech. Być może lipcowy start w Baja Hiszpania zastąpiony zostanie udziałem w Silk Way Rally. Celem jest oczywiście start w rajdzie Dakar, gdzie – obok Hołowczyca – Beaupre i Lisicki mają szansę stanowić czołówkę polskiej reprezentacji.

Auto obecnie przechodzi kolejne testy, przygotowujące je występu we Włoszech. Tajną bronią zespołu są jego doświadczeni mechanicy – jeden z nich, Sebastian Gucal, pracował przez 5 lat w zespole rajdowym X-Raid, poznając przy tym najdrobniejsze szczegóły konstrukcyjne BMW.

Poniższa galeria przedstawia nowy samochód Piotra Beaupre i Jacka Lisickiego z czasów, gdy startował nim jeszcze Ricardo Leal Dos Santos. Film pokazuje testy auta w Polsce. Portal TERENOWO.PL, który z przyjemnością obejmuje patronat medialny nad zespołem NeoRaid Rally Team, już niebawem jako pierwszy zaprezentuje nowe oblicze rajdówki.

Text: Arek Kwiecień, fot. Archiwum NeoRaid Rally Team