Klaudia Podkalicka i Joanna Madej w Buggy Smart T3

Pierwsza polska 100% kobieca załoga mająca w planach start w przyszłorocznym rajdzie Dakar, Klaudia Podkalicka i Joanna Madej, długo szukała samochodu odpowiadającego ich charakterowi. Wybór padł na Buggy Smarta T3, którego dziewczyny przetestowały w pięknej hiszpańskiej scenerii. Całkowicie niespotykane, jedyne na świecie połączenie oryginalnej bazy z lekką karoserią miejskiego samochodzika czyni go absolutną atrakcją dla każdego widza.

_PGK7867Klaudia pod czujnym okiem ośmiokrotnego uczestnika Dakaru poznawała tajniki nowej rajdówki. - Jestem bardzo zaskoczona – mówi. - Auto wygląda jak mały, miejski samochodzik, a w terenie sprawuje się świetnie. Na początku nie było łatwo go opanować, gdyż stosunkowo duża moc w zestawieniu z lekką jak piórko konstrukcją sprawia, że ta terenówka jest bardzo zrywna i narowista. Jednak z każdym kilometrem co raz lepiej mi się jeździło i dzień testów zaliczam do naprawdę udanych.

Bardzo lekka konstrukcja (500 kg), duży skok zawieszenia (35cm) i spora moc powodowały, że samochód momentami wzbijał się w powietrze, aby potem z gracją wylądować. Dziewczyny spędziły bardzo pracowity dzień, a testy w pełni spełniły ich oczekiwanie.

- Filmy, na których oglądałam ten samochód wprawiły mnie w zachwyt, ale jak zobaczyłam to cudeńko na żywo, to w pełni się zakochałam – komentuje Joanna Madej. - Pasuje do nas jak ulał! Wprawdzie miejsca w środku jest mało, ale przecież my również do gigantów nie należymy. Komfortu też nie będzie, bo nie ma szyb i trzeba podróżować w goglach, ale wyjazd na Dakar to nie sposób na spędzenie wakacji.

_PGK8139_new1Konstrukcja Buggy Smart - Polaris oparta jest na pojeździe terenowym (ATV) Polaris RZR XP 900, który wygrał Dakar 2013 w kategorii T3. Przy niewielkiej wadze (pół tony) jego czterosuwowy silnik w układzie V-Twin generuje moc i moment obrotowy więcej niż wystarczający do szybkiego i sprawnego poruszania się w najcięższym nawet terenie. Pokonywanie przeszkód ułatwia spory prześwit (30 cm) oraz rewelacyjne zawieszenie z amortyzatorami typu Fox Podium 2.0, których skok wynosi 34,3 cm z przodu i 35,6 z tyłu. Napęd jest przenoszony na zarówno na tył, jak i na wszystkie cztery koła. Hamulce są hydrauliczne, tarczowe z przodu i z tyłu. Buggy Smart jest całkowicie i zgodnie ze wszystkimi normami FIA (Międzynarodowej Federacji Samochodowej), przygotowany do startów w rajdach cross country. Ma wbudowane niezbędne systemy bezpieczeństwa i nawigacyjne.

Teraz przed załogą ciężki czas dopinania budżetu. Wszyscy mają nadzieję, że przy takim oryginalnym zestawieniu uda się zrealizować plany i Buggy Smart z Klaudią Podkalicką i Joanną Madej zaprezentują się na Dakarze 2014.

MM, fot. Pedro Klak
Na zdjęciach Buggy Smart występuje w wersji jednoosobowej, ale dostosowanie do układu kierowca + pilot zajmuje najwyżej jeden dzień.

_PGK8211

_PGK8253