Kia Cross GT - gotowa na ofensywę

Kia (wraz z Hyundaiem) znaczą coraz więcej w światowej motoryzacji. Ofensywa Koreańczyków nie słabnie na sile, czego dowodem są plany wprowadzenia na rynek nowego luksusowego SUV-a.  Dziś na wystawie w Chicago zaprezentowano koncepcyjną Kię Cross GT, która będzie modelem pozycjonowanym wyżej od Sorento.

Samochód – miły dla oka – bazuje na podwoziu tylnonapędowego GT Concept. Ale oczywiście posiada napęd AWD, na dodatek z funkcją torque vectoring, zapewniającą precyzyjne kierowanie większego momentu obrotowego na koła o lepszej przyczepności (przydaje się zwłaszcza na zakrętach, gdzie większy moment przekazuje na koła zewnętrzne, a mniejszy na wewnętrzne).

Napędzaniem Kii zajmuje się system hybrydowy, w którym pierwsze skrzypce gra duży, 3.8-litrowy silnik V6. Całkowita moc silników wynosi ok. 400 KM, a moment obrotowy sięga aż 678 Nm. Napęd elektryczny pozwala przejechać ekologicznie 32 km, czyli w zupełności wystarcza do przejażdżek po mieście. Sterowaniem napędu zajmuje się 8-biegowy automat.

Kia Cross GT ma sportowy wygląd i jest wyraźnie większa od Sorento. Oto jej gabaryty: rozstaw 3099 mm (+ 399 mm w porównaniu do Sorento), długość 4897 mm (+213 mm), szerokość 2009 mm (+124 mm). Co ciekawe jednak wysokość Cross GT wynosi tylko 1659 mm, co oznacza że jest  niższy (o 41 mm) nie tylko od swej krewniaczki, ale i większości dużych CUV-ów. Charakterystyczną cechą nadwozia są tylne drzwi z zawiasami umocowanymi z tyłu (trudno uwierzyć, aby rozwiązane to zastosowano w modelu produkcyjnym).
Kia Cross GT jest konceptem i jej przyszłość nie jest jeszcze postanowiona. Ale zapowiada się interesująco i dobrze byłoby, aby trafiła do produkcji.

MM