TERENOWO.PL to założony w 2007 roku portal motoryzacyjny poświęcony pojazdom i sportom off-roadowym. Popieramy wyłącznie legalną jazdę w terenie, sprzeciwiając się bezmyślnemu niszczeniu przyrody, rozjeżdżaniu szlaków turystycznych i płoszeniu zwierząt. Chcesz pokazać, jakim jesteś off-roaderem? Zapisz się na rajd i stań do rywalizacji z innymi zawodnikami.
ZOBACZ TAKŻE: Genewa 2012: SsangYong XIV-2 oczy rwie | Terenówki na czele rankingu na "Najbrzydsze auto świata" |
„Stary” Rodius był brzydki, ale (mieliśmy okazję go testować) miał również swoje zalety. Napęd 4x4 i przepotężna kabina pasażerska czyniła z niego całkiem interesujące auto podróżnicze (nie mylić broń Boże z wyprawowym). Podczas wyjazdów wakacyjnych właściciel Rodiusa mógł spać spokojnie, ufając w gust rzezimieszków, którzy zapewne nie tknęliby się TAKIEGO auta... OK, kończymy z bezlitosnym dworowaniem sobie z biednego Rodiusa, zajmijmy się jego następcą.
Będzie zdecydowanie ładniejszy! Ale trudno mu będzie pozbyć się łatki auta „ociężałego”. Życie wymaga jednak kompromisów – nowy Rodius, łączący cechy SUV-a i MPV-a, ma pomieścić aż 11 miejsc siedzących (to cała drużyna piłkarska!), a to oznacza, że jego gabaryty muszą być ponadprzeciętne. Pojemność bagażnika wyniesie aż 3240 litrów! Dla niedużej rodziny czy zakochanej pary taki samochód może spokojnie pełnić rolę wakacyjnego domu na kółkach, w którym można wyspać się, przewieźć furę bagaży i na dodatek jeszcze komfortowo podróżować.
SsangYong Rodius 2014 dostępny będzie w trzech wersjach wyposażenia: Luxury Touring (LT), Grand Touring (GT) i Royal Touring (RT). Podstawowym silnikiem będzie 2-litrowy turbodiesel współpracujący z 6-biegową skrzynią manualną lub Mercedesowskim, 5-biegowym automatem. Na rynkach azjatyckich i w Rosji sprzedawany będzie również model z 3,2-litrowym silnikiem benzynowym.
MM