TERENOWO.PL to założony w 2007 roku portal motoryzacyjny poświęcony pojazdom i sportom off-roadowym. Popieramy wyłącznie legalną jazdę w terenie, sprzeciwiając się bezmyślnemu niszczeniu przyrody, rozjeżdżaniu szlaków turystycznych i płoszeniu zwierząt. Chcesz pokazać, jakim jesteś off-roaderem? Zapisz się na rajd i stań do rywalizacji z innymi zawodnikami.
Z chwilą pojawienia się, Jeep Renegade określany był jako „Baby Jeep”, na co wpływ miały jego „dziecięce” rozmiary wyraźnie odróżniające go od większych braci, na przykład Wranglera czy Grand Cherokee. Wiele wskazuje na to, że już niebawem Renegade pozbędzie się swojego przydomka, które trafi do... jeszcze mniejszego Jeepa – amerykańskiego odpowiednika Fiata Panda.
Informacje te nie są jeszcze oficjalne, ale podobno włoski producent przymierza się do wprowadzenia na rynek „małego Jeepa” bazującego na płycie podłogowej Pandy bądź Pięćsetki. „Dżipek” miałby jednak zdecydowanie odróżniać się do od swego protoplasty, po to by przyciągnąć uwagę miłośników legendarnej marki terenówek. Co ciekawe, samochód miałby jednak powstawać we Włoszech (a konkretnie w Pomigliano, gdzie montowana jest obecnie Panda, której produkcja zostałaby wówczas przesunięta do Tych), a jego sprzedaż nie obejmowałaby... Stanów Zjednoczonych, gdzie tak małe auta nie budzą większego zainteresowania klientów.
Szczegółów technicznych oczywiście jeszcze nie znamy, a jedynie możemy spekulować, że pod maskę trafią silniki fiatowskie, m.in. 105-konny benzyniak 0,9 l TwinAir Turbo oraz 75-konny diesel 1.3 l MultiJet. Standardem będzie napęd na przednią oś, ale za dopłatą dostępny będzie również system napędu na wszystkie koła znany z Pandy Cross 4x4. Wygląd auta również pozostaje zagadką, ale na dobrym tropie mogą znajdować się projektanci z włoskiego OmniAuto, którzy postanowili „zbudować” małego Jeepa w wirtualnym świecie, przyjmując za wzór większego Renegade'a i nie zapominając o wyróżnikach amerykańskiego stylu. Efekt pozostawiamy Waszej ocenie.
MM, fot. Motor1.com, OmniAuto