G-Force Proto MK2 – nowa broń Gadasina i Vasilyeva (ZOBACZ WIZUALIZACJĘ)


GForceMK2_3Boris Gadasin i Vladimir Vasilyev już dawno udowodnili, że należą do ścisłej światowej czołówki w rajdach cross-country, mimo iż obaj mają status „tylko” kierowców prywatnych. Gadasin to m.in. dwukrotny zdobywca Pucharu Świata FIA i zwycięzca tegorocznego Silk Way Rally. Rosjanie swoją pozycję osiągnęli przy pomocy znakomitych G-Force Proto, czyli niezwykłych pick-upów napędzanych 7-litrowymi silnikami GM. Na tegoroczny sezon szykują już nowego potwor(k)a – Panie i Panowie przed Wami G-Force Proto MK2, który prawdopodobnie zadebiutuje na Northern Forest Baja Russia.

Rajdówka wygląda dość ekstrawagancko, ale spełnia wszystkie wymogi nowego regulaminu FIA dla grupy T1. Z wyglądu nie jest również „wydumką” garażową, ale dziełem  znanego (podobno) projektanta Victora Puntusa, który starał się wykreować pojazd agresywny i dynamiczny. Nie będziemy oceniać, czy cel udało mu się osiągnąć...

GForceMK2_2Do myśli technicznej Gadasina można mieć jednak zaufanie. Dlatego jego nowy, zbudowany od zera samochód na pewno w przyszłym roku będzie groźny. Tym bardziej że – jak twierdzą przedstawiciele teamu – przed rozpoczęciem jego budowy przeanalizowano konstrukcje wszystkich najlepszych rajdówek ostatnich lat, w tym fabrycznych samochodów Mitsubishi i Volkswagena.

Szczegóły techniczne projektu są jeszcze owiane mgiełką tajemnicy, a wiadomo jedynie, że G-Force Proto MK2 napędzany będzie silnikiem benzynowym, a w zawieszeniu będzie wykorzystywał prototypowe amortyzatory Donerre.

GForceMK2_1Poprzedni samochód Gadasina powstał w 2009 roku, a jego konstrukcja była nieustannie poprawiana. Obecnie G-Force osiągnął już stan perfekcji i lepszy już być nie może. Dalsze poprawki byłyby tylko stratą czasu.

G-Force Proto MK2 nie jest tylko projektem graficznym, ale od zeszłego tygodnia rozpoczął już testy. Rosjanie dają sobie czas do lipca, a więc do rozpoczęcia kolejnej edycji Silk Way Rally, w którym zamierzają wystartować dwoma samochodami. Za ich kierownicami zasiądą ponownie Gadasin i Vasilyev.

AreK, współpraca: RAFCO, Hansy Schekahn / Marathonrally.com / Rally Raid Media Group