Frankfurt 2015: Jeep Wrangler Rubicon SunRiser i Cherokee KrawLer - opcja ekstremalna

Na wrześniowym salonie motoryzacyjnym we Frankfurcie Jeep zaprezentował dwa samochody pokazowe wyposażone w ekskluzywne akcesoria firmy Mopar: Wrangler Rubicon SunRiser i Cherokee KrawLer.

Powstały na podstawie wersji Trailhawk samochód Cherokee KrawLer, jak wynika z nazwy, został zaprojektowany w celu pokonywania najtrudniejszych warunków drogowych: określenie „crawler" (robot, coś pełzającego) w rzeczywistości odnosi się do kategorii „rock crawler", prototypów samochodów terenowych, które mogą pokonywać najbardziej ekstremalne przeszkody. Natomiast „KL" jest to kod identyfikujący rodzinę Cherokee.

Samochód został podniesiony, aby stawić czoła wymagającym warunkom terenowym i również w tym celu model ten został wyposażony w osprzęt dostarczony przez firmę Mopar: od specjalnego zawieszenia po opoy terenowe BF Goodrich KM2 255/80/17, od szerszych błotników po płyty ochronne i progi. KrawLer wyposażony został w  silnik 3.2 V6 Pentastar o mocy 272 KM, 9-stopniową, automatyczną skrzynię biegów oraz napęd na wszystkie koła „Jeep® Active Drive Lock" z niskim przełożeniem i blokadą tylnego mechanizmu różnicowego.

Model wyróżnia się  ciemnozielonym, matowym kolorem Matte Green, który nawiązuje do tradycji marki Jeep, wraz z zewnętrznymi i wewnętrznymi elementami w kolorze szarego kwarcu.

Szczególna uwaga należy się również samochodowi pokazowemu Wrangler Rubicon Sunriser. Pojazd ten zostanie przedstawiony na wystawie w kolorystyce Matte Orange, z której to wywodzi się jego oryginalna nazwa, jak również ze specjalnie zaprojektowanymi akcesoriami firmy Mopar. Jego zderzaki są specyficzne, jak to w samochodach terenowych, natomiast ten przedni ma podwójny hak holowniczy. Terenowe błotniki sprawiają, że Sunriser wydaje się jeszcze bardziej agresywny i przystosowany do użytkowania w ekstremalnych warunkach, o czym świadczy także obecność zestawu do podnoszenia zawieszenia o 4 cale, niskie drzwi oraz ogólny wygląd samochodu wraz ze światłami LED, które umieszczone są pomiędzy słupkami a przednią szybą. Ta sama technologia LED została zastosowana w przednich i tylnych światłach do jazdy dziennej. Wnętrze wykonane jest z czarnej skóry z niestandardowym wykończeniem, które odzwierciedla fluorescencyjny matowy, pomarańczowy kolor karoserii.

Powołanie Jeepa Wranglera do jazdy w ekstremalnych warunkach podyktowane jest również obecnością silnika 2.8 CRD w połączeniu z 5-biegową, automatyczną skrzynią biegów. Silnik został osłonięty, a koła wyposażono w beadlocki, które pozwalają na jazdę przy bardzo niskim ciśnieniu opon.

Na stanowisku wystawowym Jeepa, pojawiła się również wersja specjalna Jeepa Renegade Trailhawk, wyposażona w elementy dostarczone przez firmę Mopar. Model ten posiada  17-calowe felgi aluminiowe, płyty podwozia, dwa tylne haki holownicze i ekskluzywne czarne ramy lusterek, które kontrastują z kolorem Anvil. Wewnątrz możliwości indywidualizacji przewidują sportowe pedały i dywaniki projektu Jeep.
MM